Mergi la conţinut

Coltul Reconditionistilor


Recommended Posts

Aaaa, telenovelas, discutii de familie... bun, nu ma bag. biggrin.png

Ce stii tu?Se lasa cu " Pupat piata dependenti".

Se pare ca este prima oara in ultimii ani cand discutam ,io cu Mihai,fara "ba p-a mati" desi cu maraituri si aratat de colti.E un pas inainte.

Sunt de acord cu majoritatea celor enuntate de Mihai mai sus cu mici indreptari.Schimbarea titlului acelui topic nu se putea face fara acordul autorului.O simpla chestionare a autorului si o explicatie data pe forum ar fi dus la eliminarea unui stres si a unor suparari inutile.Ca sa vezi ce inseamna un cuvant sau mai bine zis un dialog.Si pentru ca tot e vorba de dialog raspund la chestia cu Zundappul 350.Daca-ti aduci aminte cand am facut prezentarea motocicletei la a doua expozitie,am spus cla ca a fost modificata ,etc si etc.Nu am dat-o de originala 100 %.

Cu DKW ul daca nu m-am apucat sa scriu cu lux de amanunte tot ce am facut la ea sa nu crezi ca nu am muncit si nu am bagat bani in ea.Intr-o motocicleta care nu a mai mers din anii 60.Pur si simplu nu-mi place sa stau si dupa fiecare surub strans sa fac trei poze,fata,spate,profil si sa ma laud pe toate forumurile pe care intru.Numai faptul ca am facut cu DKW ul peste 7-800 km anul trecut io spun ca zice multe.Si apropos de DKW,dece nu ai venit cu mine pe la bulgari cu M-ul sau cu ce ai tu pe acolo?Uite ,te invit anul asta la deschiderea sezonului de mers cu moto,poate mai scoatem si pe alti amatori de clasice.Da .Ajunge pentru azi.Afara tot zapada e.

post-32401-0-51872200-1329568103_thumb.jAstea sa fie "motocicletele" din polistiren?Un sfat Mihai.Ai grije pe cine bagi in casa ta.

Deasemeni ca sa vezi ce inseamna o masina de service pentru un drum mai lung.Daca se pleca organizat din Bucuresti cu mai multe motociclete si cu o masina de service atunci ajungeai la Siriu.Acu doi ani cand am fost la Poiana Secuilor un motociclist a facut tot asa o pana rea de cauciuc pe fata.Fiind cu masina mea pe post de masina service,am urcat rapandula la croserie si ne-am vazut de drumul si de distractia noastra.De vazut pentru viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu prefer sa va respect pe amandoi. Originale sau nu, cei care tin pe sosea niste batranici de astea o merita. Dilema "original vs. modificat" e veche rau si se manifesta si in alte parti, nu numai la motociclete. Sa vedeti voi razboi intre "originalisti" si "preparatoristi" cand e vorba de IMS, Gaz, Aro.Si nu vorbesc de masini manelizate ci de situatii cand masina luata la refacut era asa de descompletata incat cu greu mai alegeai ceva original. Si Mihai a chopperit motoare, ba eu l-am cunoscut chiar datorita unui asemenea motor, cand intentionam sa cumpar un IJ 350 superb facut undeva prin 2004. Si acum ma gandesc cu drag la el. Financiar o motocicleta originala este singura valoroasa. Dar orice acaret salvat de la fier vechi, cu conditia sa nu fie masacrat in mod barbar, imi bucura ochii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este ca in celebrul caz al unui rege ce s-a apucat el sa judece pricini.Asculta pe primul intimat si la sfarsit zice:ai dreptate.Asculta pe al doilea intimat si la sfarsit zice:ai dreptate.La care primul sfetnic zice :majestate dar e imposibil ca amandoi sa aiba dreptate ,la care regele ,foarte serios zice:si tu ai dreptate.

Pai si mihai are dreptate.Pentru ca intr-adevar unei motociclete clasice ii sta cel mai bine in stare naturala.De fapt cu cat este mai originala la cromurile originale ,la vopseaua originala ,daca se poate la cauciucaraia originala,cu atat este mai apreciata si mai valoroasa.Daca datorita vechimii si conditiilor de pastrare improprii toate acestea s-au degradat irecuperabil atunci se impune o restaurare si o reconditionare.Pe cat se poate cu piese originale ,adica produse ca si piese de schimb in epoca respectiva sau recuperate de la alte motociclete asemenea.Acest lucru este aproape imposibil in majoritatea cazurilor.Iar acolo unde este posibil costa niste sume foarte mari de bani.Ca sa poti face o motocicleta ca si noua si sa aiba valoarea de original ar trebui sa cumperi doua sau trei astfel de obiecte si din trei sa faci una.Unele motociclete sunt scumpe si in starea cea mai proasta posibila deci e clar ca trebuie sa ai o mare rezerva de monetar ca sa poti realiza ceva perfect asa cum vrea Mihai.

Pai si eu am dreptate.Dea lungul timpului si in special dupa razboi,motocicletele raspandite de-a lungul si de-a latul Europei au inceput sa fie utilizate ca si vehicule pentru plimbari sau pentru sport,curse de sosea sau pe teren accidentat.Inainte de razboi marea majoritate a motocicletelor erau facute rigid pe spate si cu celebra furca paralelogram pe fata.Cuvantul amortizor inca nu se auzea pregnant.Acest stil de motor era cel putin incomod sau inconfortabil la condus si pentru asta multi pasionati le-au adus" imbunatatiri" adica le-au modificat.Si noi dam de ele ,le achizitionam si incercam sa le refacem.Si in timpul asta ce facem?Le tinem ascunse?Nu le aratam la nimeni ?Ca nu sunt originale100%? Eu nu-s de acord cu chestia asta.Le arat marelui public si nunumai si imi vad de demersurile mele pentru a gasi undeva niste piese mai ieftine.Totodata avizez marele public despre modificarile aduse in timp ,despre cine le-a facut si dece le-a facut.Stiu ca Mihai este mare fan Zundapp si este si posesorul unei astfel de motociclete.Ceeace are el ,din cate stiu a avut o larga productie in anii razboiului fiind folosita de armata germana.Aici Mihai poate sa zica cate exemplare au fost produse.In orice caz de ordinul zecilor daca nu sutelor de mii.Zundappul pe care-l am eu ,DS 350 a fost produs in anii 1938-1939-1940 in aproximativ 7-8000 exemplare.AtatA fost conceputa ca si o motocicleta sport si deci nu mai corespundea cu nevoile armatei germane din acea perioada.Desigur ca cea mai mare parte a lor a fost distrusa,topita ,rapita ca prada de razboi ,samd.Au ramas extrem de putine exemplare in lume nu numai in europa .Acum eu ce sa fac?Unul din cele cateva exemplare ramase chiar asa modificat,io sa-l tin la pivnita ?Nu pot fi de acord cu asta.Dece am facut comparatia cu motocicleta lui Mihai?Pai simplu.Eu as mai cumpara una sau doua ca sa pot face una originala.Da cele doua ce le-am mai gasit in Romania sunt si ele modificate si,mai mult,posesorii lor nici nu se gndesc sa le instraineze,ca si mine dealtfel.Nu-mi ramane decat sa caut in targul anual de profil din Germania,Veterama.Dar asta-i alta poveste despre timp si despre bani.O sa-i fac motocicletei mele neste poze si o sa le pun aici.

Zoltan,sa stii ca apreciez obiectivitatea ta.Iti face cinste.Si este in folosul tuturor.

Vazand ca nu mai misca nimeni pe aici daca nu ma iau cu mihai la omor incerc o revigorare.

Pai ia sa vedem cum incepe o RESTAURARE.Dece am subliniat cuvantul restaurare?Pentru ca eu acum incep o restaurare si nu o reconditionare.Incerc de multa vreme sa-i fac sa priceapa pe cei ce se ocupa cu carpirea motocicletelor vechi ca nu este acelasi lucru a reconditiona si a restaura.Deci eu voi face o restaurare,avand in vedere ca nu ma intereseaza sa merg cu acest motor ,cel putin deocamdata.

Pai cum incepe o restaurare?Cam asa:

post-32401-0-60482700-1329939893_thumb.j

Adica MT 10 ingropat in zapada (daca tot il restaurezi,iti permiti)

post-32401-0-55144300-1329940039_thumb.j

Apoi incepi sa-l faci bucati.Io am luat-o de la roti.In numar de trei ,cu atas cu tot.

post-32401-0-68674900-1329940149_thumb.j

post-32401-0-18115000-1329940183_thumb.j

post-32401-0-02276000-1329940210_thumb.j

Dupa spalat ,frecat,curatat,toate fiarele alea merg la un atelier specializat in cromare si slefuire.Intamplator este acelasi atelier frecventat de ,ia ghiciti cine.Nu cred ca o sa stie cineva.

Dupa recuperare punem alte poze.Si uite asa si dai si lupta.Trebe pentru expozitie.De.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ia sa vedem cum incepe o RESTAURARE.

Pai cum incepe o restaurare?

Dupa recuperare punem alte poze.

Uimit ramasei de cum incepe o restaurare (mai iertati, RESTAURARE vrusei sa zic, dar graba, pripeala si nestiintza m-au facut sa scriu cu litere mici). Iertati.

Cum deci am ramas prostit de asa un inceput napraznic, neasteptat, uimitor si de-a dreptul covarsitor, indraznesc sa astept sa va recuperati dupa recuperarea despre care vorbiti, spre a privi si de-alde noi si alte poze - gen uluitoare si nemaivazute cel putin precum cele ni le-ati aratat adineauri, bogdaproste. PS: ce mai face DP?

Laser, Frate. Arunca, bre, si-un coltz de paine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bunu, un sfat, dacă vrei să achiesezi la el bine, dacă nu, e treaba buzunarului tău. Decât să te duci să îţi cromezi jenţi, butuci, spiţe şi apoi să plăteşti spiţarea şi echilibrarea care şi alea vor costa, mai bine vb cu Dany şi cumpără-ţi jenţi noi de la ruşi, garantat vor lucra mai bine şi vei ieşi mai bine după ce tragi linia la finanţele cheltuite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hotararea e luata.Deja am umplut un sac cu piese si ma duc la cromat cu ele.Dar o sa tin cont pentru alte proiecte.Stii ca ai dreptate cu aratatul dincandancand a ceeace lucrezi.Da bine desi ,dupa cum am mai spus ,nu-i stilul meu.O sa pun niste foto si cu IJ-ul 49 la care lucrez si care mi-a mancat zilele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo,bravo,bravo.Ma bucur ca nu te lasi pagubas.Si io la fel.

Ia uite ce fac eu:post-32401-0-61579300-1330028783_thumb.j

post-32401-0-12532700-1330028816_thumb.j

post-32401-0-94507700-1330028848_thumb.j

post-32401-0-93870000-1330028878_thumb.j

Optul ala de pe placuta este ultima cifra de la 1978.Nu prea se vede.

Am si eu o intrebare pentru un reconditionator cu experienta in domeniu.Nu reusesc de niciun fel sa desfac piulita cu aripi ce fixeaza cotul evacuarii de chiulasa.E din aluminiu si am pus si lampa pe el si nimic.Am reusit sa-i rup o aripioara.Mor de ciuda.Nu stiu daca Dani are asa ceva.O sa incerc si la el

Astept sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut pe toata lumea

Numele meu este Cristi si cu permisiunea dv. ma alatur gastii cu mainile murdare ( la propriu nu la figurat). Dupa o pauza de cativa ani recidivez si la inceputul anului dupa indelungi cautari gasesc o italianca clasica si o cumpar. Dragostea la prima vedere a fost doar in poze, cunoasteti cu totii faze tari de genul, conversat pe internet cu o diva si la cofetarie soseste cromagnon. Cam asa am facut la prima intalnire constat ca domnisoara ( trecuta bine de prima tinerete ) cam aducea cu o centurista. Si totusi sa va fac cunostinta cu Moto Guzzi V35 Imola 2, nascuta in 1984. Inbracata in rosu, talie subtire, crupa frumoasa si voce de bariton (chit ca merge intr-un cilindru)

Din nastere, nu a avut oglinzi (deh, silueta cere sacrificii) doar orificii pentru montaj, dar chiar si asa un filistin i-a atarnat doua urechi de elefant care au sfarsit prin a sparge carena. Soarele Italiei nu prea a priit asa ca a trebuit sa o dezbrac toata si sa o revopsesc. Cea mai nenorocita piesa a fost motorul pentru ca a fost acoperit cu un soi de smalt care acolo unde mai exista se opunea cu indaratnicie. Acum sunt undeva la jumatatea drumului si sper ca intr=o luna sa ies cu ea la brat.

Scopul meu este acesta.

Salut si numai bine tuturor.

post-36869-0-62116100-1333910889_thumb.j

post-36869-0-42511200-1333910911_thumb.j

post-36869-0-84129600-1333910928_thumb.j

post-36869-0-90006700-1333910935_thumb.j

post-36869-0-66786500-1333911129_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare prietene.Foarte frumoasa scula.Veche si totusi actuala si moderna.Cu italianca ta nu te faci de ras nicaieri in lume.

Da-ne informatii suplimentare despre conditiile achizitionarii,loc ,suma,etc.In general poti da multe detalii despre ea.Si mai ales cand apari cu ea la Arc.

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru apreciere. La arc sper daca totul merge bine sa ajung cam intr-o luna. Povestea incepe cu o alta V35 standard la care ma uitam cu jind pe net , pentru ca recesiunea a lovit zdravan bugetul. Un prieten a vazut-o si am mers sa o luam dintr-un hamar plin cu paie si gaini de undeva pe linga Gura Humorului. Cand am luat-o a fost o zii geroasa si cu mare greutate am reusit sa o pornim, intr-un zormait si huruit de fiare scinguite. De facut o tura nici vorba, nu selecta nici o viteza. Dar totusi prietenul meu a luat-o. Dupa o noapte in garaj s-a comportat precum calul lui Fat Frumos, a pornit la sfert si avea un mers rotund impecabil.

Aici a inceput beleaua pentru mine. Nu stiu cati din voi at-ti ascultat un Guzzi vechi..............motoarele astea au par pe piept. Si uite asa m-am pomenit cautand cu disperare un V35. Doamna am gasit-o la Curtea de Arges si a costat doar 1000 de euroi, dar abia acum incep cu adevarat investitiile, chituri de carburator, garnituri , pedale, anvelope, vopsitorie, etc,etc

Va pun o poza si cu primul V35 reconditionat cu prietenul meu.

post-36869-0-50511500-1333916328_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor

Ma poate ajuta cineva cu o informatie? Am vazut destule Niprane si Ural-uri pe forum, in consecinta cineva trebuie sa-l cunoasca pe nea Petrica, din Bucuresti. Avea un atelier de strungarie pe str Comana si era cunoscut pentru posesorii de Ural si Nipru. S-a mutat undeva la Slanic si am pierdut orice legatura cu el. Daca are cineva un nr de telefon sau o adresa va rog sa ma ajutati.

Si acum progresul zilei.

Salut si numai bine tuturor.

post-36869-0-10621700-1334085253_thumb.j

post-36869-0-78631700-1334085261_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Trebuie sa recunosc, ca ce e al tau, e al tau. Iti fura ochii pozele astea. Se observa mana unui om caruia ii place frumosul, migaleala. Iubesti ceea ce faci si asta se reflecta in produsul ce usor, usor ia nastere.

Cum ai reusit sa scoti un motor asa frumos ? Ai folosit vreo vopsea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pt aprecieri. Motorul a fost de groaza pentru ca nu am vrut sa-l dezasamblez doar ca sa-l vopsesc si de reparatii nu avea nevoie, asa ca nu puteam sa-l sablez. Italienii naibi l-au acoperit cu un soi de smalt ca nu se atingea de el peria rotativa de alama. Am incercat cu perie de inox, dar se zgaria motorul. Decanolul nu i-a adus nici un fel de neplaceri. Cand m-a cuprins disperarea am primit de la cineva un spray pe baza de clor care a dat roade, dar putin cate putin, strat dupa strat si cu jet de apa sub presiune, am ajuns la jumatate cand s-a sfarsit spray-ul. Cu toate insistentele mele nu am gasit la nici un magazin de bricolaj si intr-un final am cautat fabricantul. L-am gasit undeva in Iasi si dupa o discutie cu directorul lor, omul consimte sa-mi trimita niste rebuturi pentru ca produsul respectv nu corespunde normelor UE si deci nu se mai fabrica. Probabil disperarea mea l-a convins sa-mi trimita marfa chiar daca nu avea voie. Dupa inca o zi de curatat si frecat cu bureti abrazivi a fost gata, dar nu puteam sa las aluminiul gol pt ca a oxidat in multe locuri si avea aspectul unei pantere, asa ca l-am acoperit cu un strat superficial de vopsea pe baza de aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spray-ul.

l-am acoperit cu un strat superficial de vopsea pe baza de aluminiu.

intr-adevar foarte frumoasa motocicleta. dar zi-ne si noua numele spray-ului (cel comercial) sau macar solutia activa din el... si eu m-am chinuit sa scot sclipitor un motor de ij dar ma rog, am avut rezultate mediocre frecandu-l cu buretele aspru si cu fel de fel de solutii de uz casnic...

inteleg ca stratul superficial de vopsea pe baza de aluminiu e de fapt un spray de genul "bronz de aluminiu pt usi de soba"? sau ceva mai smecheros, mai modern, cu lac inglobat, din cel rezistent la temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, vopseaua este demantiala, am gasit la Hornbach, Este foarte rezistenta, chiar ieri cand am montat mtorul i-am cam tras niste scrijelituri si a rezistat cu stoicism, nu contine lac, deci nu-si schimba culoarea la temperaturi ridicate, dar are un pigment care la lumina soarelui face sa luceasca demential . Curatatorul este in link, http://www.proinvest...psea_0213.html.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...