Mergi la conţinut

Motociclisti Romani In Belgia


georgefl

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Stie cineva daca putem conduce moto in Belgia cu carnetele de conducere din Romania?

Eu am modelul cel nou, cu poza transparenta in partea dreapta, eliberat acum 2 ani.

Deasemeni as vrea sa stiu daca pot conduce moto de 600cc in Belgia, daca am 2 ani de vechime pentru categoria A.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti conduce cu permisul romanesc. daca vrei il poti schimba cu unul belgian (dar nu e necesar).

poti conduce motor de 600 dar capacitatea, modelul si puterea, combinat cu varsta si experienta ta, influenteaza costul asigurarii.

cu permisul romanesc poti conduce oriunde in europa, fara nici o problema sau restrictie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vin urmatoarele nelamuriri:

As vrea sa imi cumpar o moto pe care sa o folosesc in Belgia. Moto va fi la mana a 2-a si va fi intre 500cc si 750cc.

Ce acte trebuiesc facute pentru aceasta achizitie? (demersurile legale)

Exista mai multe tipuri de asigurari pentru moto in Belgia?

In Belgia exista taxe suplimentare pentru moto aduse din afara tarii?

Ce taxe se platesc pentru a inmatricula o moto in Belgia

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici nu te pot ajuta prea mult.

daca aduci motorul , din germania de exemplu, s ar putea sa trebuiasca sa treci o verificare ceva, gen itp, poate si ceva taxe (as avea curajul sa zic nu mari). intreaba la DIV

cand cumperi motorul, te duci, vezi motorul, iti place, te intelegi cu omul (ii dia toti banii sau doar o parte), iei actele, te duci si iti faci asigurare, te duci la div cu asigurarea si cu actele, in 2 sau 3 minute ai place de inmatriculare, cu ea te duci, o pui pe motor si pleci acasa linistit

actele iti vor sosi (talon pe numele tau, numerele de plata, impozit) prin posta

cand mi am cumparat eu motorul: mers la reprezentanta, placut motorul, dat un avans (plata cu cardul, ca nu am putut sa platesc cu cardul fara sa instiintez banca tot motorul), deci platit cu cardul avansaul, ajuns acasa, facut transfer pentru restul sumei, asteptat 2 zile, primit actele de la reprezentanta prin posta, mers la asigurari, DIV, luat placa, mers si luat motorul. partea nasoala e ca nu am contract de vanzare cumparare, nu am nici un act stampilat.

cand am ajuns la reprezentanta cu numarul, am reverificat seria de sasiu sa nu fie erori la scriere, am semnat ca iau in primire moto, ei mi au completat certificatul de garantie si am plecat sanatos

daca o iei de la un dealer, second, dai mai mult poate dar ai avantajul ca dau garantie, ca se misca repede orice inseamna acte, si stai fara griji

spor la achizitie

despre asigurari depinde mult de locul in care faci asigurarea si ce acopera ea. banuiesc ca te va costa cel putin 300E pe an in cazul fericit.

pe mine pe costa cam 400E pe an motoreta cu asigurare si impozit , dar am 10 ani experienta, mobra mica si linistita, nu sportiva, nici un accident.

cel mai bine gasesti niste companii de asigurari si le ceri niste exstimari. eu as pune, daca as fi in locul tau, si o asigurare pentru pilot/pasager. poate fi 100 pe an dar cel putin nu ai surpriza ca daca ai cazut si vine salvarea platesti cateva sute de euro deplasarea salvarii.

sa ai si asigurare de sanatate

sa te duci sa intrebi cat e manopera, daca nu ai garaj, ca sa stii in ce te bagi (schimb de cauciucucuri cam 50e minim manopera), un schimb de ulei, cu ulei, filtru, intins lantul, te poate duce la aproape 100E etc.

ora de manopera la garaje este cam 45e pe ora fara tva.

ps: niciodata nu mi am facut griji cat sunt taxele pentru inmatricularea motoretei in belgia; adica sunt taxe si oricat ar fi le am platit. demersurile legale, nu le stiu exact, pentru ca mi am luat moto noua si eu nu am avut de facut nimic. totul s a rezolvat prin transfer bancar

de exemplu, tipa la care imi fac asigurarile, care intermediaza pentru allianz, cand am inmatriculat mobra, mi a facut intai o asigurare pe o luna, pe care nu am dat nici un ban, urmand sa iau numarul si sa imi faca o alta asigurare pe un an cu numarul de inmatriculare. ma stia de client, deci nu au fost probleme. dupa asta in fiecare an se face transfer bancar automat , deci nu imi bat capul cu asigurari , se "fac singure".

dar taxele nu sunt mari, estimez un 150E taxe, adica impozit talon si numarul, costul placii (nu platesti placa atunci cand o iei de la ghiseu, vine factura prin posta), mai pune un 300 asigurare si ceva asigurare extra daca te intereseaza inca 100 si astea sunt costurile.

ti as recomanda sa o iei din belgia, frecusul la cap e mai mic (fara itp, fara acte de demonstrat provenienta, traducerea actelor etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsul tau ma ajuta foarte mult.

Eu vreau ceva SH, Hornet de 600 sau Fazer de 600.

Si eu ma gandeam sa iau de la o firma, nu de la nea caisa. Mi se pare mai sigur chiar daca e putin mai scump.

Uite am dat de astia: http://www.bikezone.be/index.asp

Sunt din Bruxelles, au echipament si motociclete. Inca nu stiu daca au preturi bune ca nu am gasit alte magazine ca sa compar.

Intr-adevar ma intereseaza asigurare si pentru pasager. Imi poti recomanda cateva firme de asigurari bune prin Belgia?

Ai zis ceva de asigurare de sanatate. Daca nu am, ce se intampla?

Situatia mea in Belgia este putin ciudata. Contractul meu de munca este facut cu o firma din Spania iar eu sunt trimis sa lucrez aici ca detasat pe perioada nedeterminata, insa asigurarea mea medicala este cu Spania.

Ce fel de probleme as putea avea in situatia mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai; firme de asigurari nu iti pot recomanda, eu am un fel de broker de asigurari, si ea imi cauta cele mai bune oferte. din pacate nu te pot ajuta. cauta pe net si intreba in mai multe locuri.

doi: totul se plateste. daca nu ai asigurare sau asigurare nu acopera anumite lucruri, le platesti din buzunar. pe romaneste, cazi, iti rupi picioru, vine salvarea , te duce la spital, ajungi acasa, primesti facturi. ai asigurare care acopera asa ceva, esti ok ca platesc ei, nu ai asigurare, e ok ca platesti tu.

fa , sfatul meu, si o asigurare "de platforma" in caz ca busesti motoreta si trebuie transportata cu platforma pana la tine acasa

legat de firme de unde sa iti moto, nu am idei de unde sa o iei

arunca un ochi si la motokaiser.com

vezi ca sunt la mama dracu langa luxemburg , dar iti faci o idee de preturi.

oferte bune la motorete noi gasesti si la salonul moto de la bruxelles dar nu pentru second

vezi ca in spania, din cate stiu , asigurarea e mai ieftina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti trebuie adresa in romania

trebuie sa ai in minte ca o data pe an cineva in romania tre sa iti faca asigurare si a ti o si trimita prin pota sau prin cineva

TREBUIE SA MERGI CU MOTO PENTRU ITP in tara

asta e cel mai nasol, o data la doi ani, mergi in tara pentru itp

in rest e ok, mobra de dinainte am avut o inmatriulata in RO fara nici o problema niciodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am casa in Romania. Deasemeni am familia acolo care imi poate rezolva problema asigurarii si taxelor.

Faptul ca trebuie sa fac un drum pana in Romania cu moto odata la 2 ani momentan nu ma deranjeaza.

Trebuie sa am vreo asigurare speciala sau vreun document special pentru a circula in Belgia cu moto inmatriculata in Romania? Auzisem ceva de cartea verde care acum cica ar fi incorporata in asigurarea obligatorie. Dar alte acte? Trebuie sa imi traduc vreun act (talonul, etc.)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu iti traduci nimic.

daca stai mai mult de 3 luni in acelasi loc trebuie sa inmatriculezi mobra acolo. si in romania, daca ai masina cu numere de bulgaria, daca folosesti masina mai mult de 3 luni trebuie sa o inmatriculezi.

asta e rezolva foarte repede cu un drum peste granita o data la 3 luni daca vrei sa fii mai catolic decat papa, sau prin a spune ca esti turist.

TOTUSI, din punct de vedere legal e ok, DAR daca doamne fereste ai un accident, si esti vinovat, si asigurarea din romania se joaca romanian style si iti gaseste o problema sau nu da banii s-ar putea sa dai din buzunar. aici asigurarile nu comenteaza nimic. Nu stiu cum e in romania, dar aici pentru o bara spate julita, asigurarea vinovatului a schimbat si vopsit toata bara (cam 800e manopera+piese).

si venitul acasa la doi ani, nu este o problema acum, dar o sa vezi ca poate nu poti din cauza muncii, poate nu ai chef, sunt multe cauze. o excursie de 5000km la fiecare doi ani, facuta in functie de o anumita data nu e placuta.

sunt si avantaje si dezavantaje, totul depinde de tine si de ce vrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...