motoroute.ro Adaugat pe 28 Ianuarie, 2021 Share Adaugat pe 28 Ianuarie, 2021 Căștile adventure-touring sunt o combinație între o cască de stradă și o cască de off-road/enduro, făcându-le incredibil de versatile și potrivite pentru multe situații și condiții de mers cu motocicleta. Deși s-ar putea să arate toate destul de asemănător, sunt multe lucruri de luat în considerare atunci când alegeți una : 1) Potrivirea corectă cu forma și mărimea capului vostruDe departe cel mai important lucru atunci când alegeți o cască, fie că este pentru stradă, pentru off-road sau adventure touring, este ca aceasta să se potrivească perfect cu forma capului vostru și să fie cât mai confortabilă. Cu casca pe cap și prinderea închisă, țineți-o nemișcată cu mâinile și încercați să vă mișcați capul în sus și în jos și dintr-o parte în altă – capul nu trebuie să se miște în interior independent de cască. Doriți o cască care să fie fix pe cap, dar fără să existe puncte de presiune unde să apase mai tare, pentru că ar putea deveni inconfortabilă în timpul călătoriilor lungi – aveți în vedere totuși că în timp, căptușeala se mai poate lasă ușor odată cu utilizarea. 2) Materialul din care este făcutăMaterialele care alcătuiesc carcasa căștii nu contează doar atunci când vine vorba de protejarea capului în caz de impact, ci și atunci când vine vorba de confort. Materialele mai puțin avansate, cum ar fi termoplasticul, vor fi puțin mai grele, ceea ce înseamnă că oboseală poate apărea mai repede în timpul călătoriilor lungi. Carcasele de cască construite din fibre, în special compozite din diferite fibre, sunt mai ușoare și mai bune la disiparea energiei din impact. 3) VentilațiaCăștile de aventură sunt, în general, mai bine ventilate decât căștile de stradă standard, datorită chin-barulului extins. Pe lângă orificiile de admisie de pe bărbie și de pe fruntea căștii, aveți grijă la orificiile de evacuare din spatele căștii. Acestea vor menține fluxul de aer care curge deasupra capului și vor ajuta la reducerea transpirației. În momentul în care veți părăsi asfaltul cu o motocicletă adventure de dimensiuni mai mari, ventilația căștii va deveni foarte importantă. 4) Ochelari de soare integrațiAvând în vedere că posesorii de motociclete adventure touring parcurg mulți kilometri într-o zi, trecând prin situații diferite, este mult mai practic să ai “ochelarii de soare drop-down interni”. Aceștia sunt ușor de utilizat și înseamnă că nu va trebui să cărați după voi și o vizieră fumurie. 5) Cozoroc solidDeși cozorocul oferă protecție împotriva soarelui și a ramurilor și crengilor când te aventurezi în off-road, acesta poate fi mai puțin practic la viteze mari pe autostrada. În funcție de motocicletă și poziția de mers, poate să vibreze de la vânt, ceea ce face ca deplasarea la viteze mari să fie obositoare. Majoritatea sunt reglabile, astfel încât să puteți poziționa încât turbulența să fie redusă, însă contează foarte mult și materialul din care este făcut și cât de rigid este acesta. Companiile cu bugete mai mari de R&D sunt capabile să utilizeze tuneluri de vânt pentru a-și optimiza designul pentru a reduce rezistența, astfel încât unele căști din gama superioară de prețuri sunt mai puțin sensibile la această problemă. [embedded content]Stiind aceste lucruri va prezentam o serie de casti adventure-touring care se gasesc pe piata din Romania, incepand cu cele mai accesibile. 1) Casti adventure-touring cu flip upScorpion Adx-1Carcasa este fabricată din termoplastic în 2 dimensiuni exterioare (XS-L si XL-XXL)Interior detașabil și respirabil, tratat antibacterian,marca KWIKWICK 2 – se poate curăța manualOchelari de soare integrațiVentilații performanțe la nivelul bărbiei și al frunții ce conduc aerul către extractorul poziționat spre ceafăDeflector de vânt ce previne aburirea vizierei și conferă căștii o imagine agresivă;Protecție la barbie ce contribuie la diminuarea nivelului de zgomotSistem de închidere micrometricăVizieră cu pregătire pentru Pinlock 100% MaxivisionViziera cu posibilitate de detașare pentru folosința off-roadCozoroc detașabilCertificare ECE 22-05 si testare TUVGreutate: aprox. 1.600 gPret aprox. : 1.000RON – 1.350RON! foarte important sa probati casca inainte de a o cumpara, eu am avut surpriza in momentul in care inchideam chin-barul sa ma preseze prea tare pe lateral! HJC C80 Carcasa este fabricata in 2 dimensiuni exterioare XS-L si XL-XXL iar marimea castii poate fi aleasa de la XS si pana la XXL;Interior detasabil usor de inlaturat, lavabil si respirabil, tratat antibacterian, marca SUPERCOOL;Ochelari de soare 100% UV retractabili, integrati in interiorul castii, acum cu o suprafata marita pentru o mai buna blocarare a razelor solare;Ventilatii performante la nivelul barbiei si al fruntii ce conduc aerul catre extractorul pozitionat spre ceafa;Deflector de aer ce previne aburirea vizierei si confera castii o imagine agresiva;Pinlock oferit in dotarea standard. Se potriveste perfect in spatiul special destinat din interiorul vizierei si asigura o etansare eficienta;Protectie la barbie ce contribuie la diminuarea nivelului de zgomot;Sistem de inchidere MICROMETRIC pentru o ajustare precisa si o deschidere rapida;Viziera cu posibilitate de detasare pentru folosinta off-road;Certificare ECE 22-05 si testare TUV;Pret aproximativ: 1.150-1.300RON Schuberth E1Carcasa căştii este produsă din fibră de sticlă armată cu o răşină specială, S.T.R.O.N.G. fibre (glass fibre-reinforced special thermoset matrix) în două dimensiuni (53/54-59/60, 61/62-63/64).Datorită testelor efectuate în tunelul aerodinamic, casca este stabilă, nu oscilează, având o aerodinamică de excepţie şi stabilitate la viteze ridicate.Căptuşeala ComfortFit este demontabilă, lavabilă, antialergică, antibacteriană,În interior sunt integrate două antene pentru recepţie FM şi Bluetooth, casca fiind pregătită pentru instalarea sistemului Bluetooth SRC Pro produs de SchuberthCasca este echipată cu două vizoare, din care unul pentru soare şi un cozoroc reglabil cu trei poziţii, foarte stabil.Priza de aer de pe mandibulă are un filtru lavabilGreutate: aprox. 1695gCertificare ECE 22-05Pret aprox. : 1800RON – 2.900RONMai multe despre aceasta casca gasiti pe site-ul nostru intr-un review complet, purtand aceasta casca doua sezoane. [embedded content] 2) Casti adventure-touring integraleBELL MX-9 ADVENTURE MIPSCasca este disponibila in 3 marimi ale carcasei exterioare, cat si 3 marimi are stratului interior de protectie fabricat din EPSFiind lideri in industria castilor moto, castile BELL beneficiaza de garantie 5 ani.Viziera inegrata, detasabila, cu tehnlogie anti-aburire NutraFog 2, anti zgarieturi si cu protectie UVCarcasa exterioara din policarbonat.Sistem de protectie MiPSSistem de inchider de tip D-RingInterior detasabil anti-baterianVizor ajustabil in doua puncte cu porturi de ventilare.Sistem de ventilare Flow Ventilation pentru o racire optima.Casca este certificata DOT si ECEPret aproximativ: 1.000RON-1.100RONAiroh CommanderMaterial: High-performance composite material (HPC)Marime carcasa : 2 sizes (XS-S-M, L-XL-XXL)Ventilatie : front, top, chin guardViziera extra lata, rezistenta la zgarieturi, pregatita pentru pinlockSun Visor integratCaptuseala detasabila si lavabilaInchidere Double-DPinlockGreutate: de la 1430 g (+/- 50 g)Preturi aproximative: 1.750RON – *2.290RON (*full carbon) Klim Krios CarbonKlim Krios este o cască de aventură completă, cu cozoroc si vizor.Este fabricată din fibră de carbon și Klim susține că este cea mai ușoară cască de aventură fabricată vreodată.Puteți schimba între stradă (eliminați cozorocul), aventură (utilizați cozorocul și viziera) și off-road (scoateți cozoroculsi viziera și folosiți ochelari în loc).Viziera cu camp vizual mareNu are ochelari de soare integrati.Orificii de ventilație pe bărbie, frunte și spate ale căștiiProiectata punand accentul pe a o face cat mai silențioasaInclude inserție pinlock și două viziere (clare și fumurie)Căptușeală interioară elegantă și detașabilăInchidere Double DGreutate sub 1500gPreturi aproximative: 2.070RON – 2.480RON Shoei Hornet ADVCarcasa realizată din (AIM +) „Multifibre” și „Fibra organică de înaltă performanță” în diferite straturi pentru o carcasă absorbantă de șocuri cu rigiditate optimă și greutate redusă4 carcase de dimensiuni diferite – XS – S, M, L, XL-XXLInterior – center pad 3D, detașabil – se poate curăța manualbureții pentru obraz disponibile în diferite grosimi (31, 35, 39, 43mm); detașabil și se pot curăța manual.Protecția de chinstrap detașabilă și cu posibilitatea de a se curăța manual(pentru o întreținere mai bună)Pregătire pentru sistem de comunicație universalăSistem modular EPS-core cu mai multe părți optimizează protecția cu diferite grade de amortizare.Viziera CNS-2 cu pregătire pentru PinlockÎnchidere Double-DE.Q.R.S. (Sistem de urgență cu eliberare rapidă) pentru îndepărtarea ușoară a căștii în caz de accident.Ventilație multiplă:Cu deschizături de admisie pe frunte, bărbie și cap superior – pentru alimentare cu aer proaspătPatru ventilații în partea din spate a capului și două în zona gâtului pentru a descărca eficient aerul folosit pentru a preveni starea de obosealăGreutate 1.510 gr. (+/- 50 gr.) pentru mărimea MPreturi aproximative: 2.500RON-2950RON Arai TOUR-X4Are o calota complet noua. Reproiectata pentru a fi mai dura, mai puternica si mai rigida ca niciodata fiind confectionata din CFL (Complex Fibre Laminate)Daca Tour X4 poate fi folosita in conditii extreme, atunci sistemul de ventilatie a fost reproiectat pentru eficienta maxima.Noul sistem de contur facial FCS ofera un sprijin mai mare si un confort sporit in zona mandibulei, creand totodata si o potrivire perfecta.Pentru o si mai buna potrivire pe capul purtatorului, buretii au un strat de 5mm care se poate detasa atat de pe pometi cat si de pe crestetul capului.Purtati Tour X4 cu cozoroc sau fara, cu viziera sau fara sau in oricare dintre combinatiile acestea. Deschiderea larga a vizierea ofera un camp vizual generos util pilotarii in regim motocross.Marime: XS-XXLGreutate: ~1700gPreturi aproximative: 3.000RON-3.850RON Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.