Mergi la conţinut
  • 0

STOPPIE si WHELLIE


Andrei Silvasanu

Întrebare

Eu am cautat sa invat doar chestii utile si practice,care te pot scoate din situatii neplacute.Sint foarte de acord cu un mic whellie facut in momentul aparitiei unui mic obstacol neprevazut,bordura,groapa,creanga,etc.Faptul ca usurezi fata motocicletei te ajuta sa treci de obstacolul respectiv fara sa te intepenesti si sa sari peste coarne.

Pentru mersul pe o roata nu am gasit nici o intrebuintare practica,iar pentru stoppie nici atit,asa ca nu m-am omorit sa invat asa ceva.Iti pot salva aceste 2 aptitudini viata in vreo situatie,sau sint doar pentru "impresia artistica" si circ?

http://www.motorlife.ro/dictionar.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Eu am cautat sa invat doar chestii utile si practice,care te pot scoate din situatii neplacute.Sint foarte de acord cu un mic whellie facut in momentul aparitiei unui mic obstacol neprevazut,bordura,groapa,creanga,etc.Faptul ca usurezi fata motocicletei te ajuta sa treci de obstacolul respectiv fara sa te intepenesti si sa sari peste coarne.

Pentru mersul pe o roata nu am gasit nici o intrebuintare practica,iar pentru stoppie nici atit,asa ca nu m-am omorit sa invat asa ceva.Iti pot salva aceste 2 aptitudini viata in vreo situatie,sau sint doar pentru "impresia artistica" si circ?

http://www.motorlife.ro/dictionar.htm

eu chiar nu cred ca poti sa faci wheelie ca sa treci peste o creanga. nu e chiar ca la bicicleta. avand in vedere ca tu afirmi treaba asta ... cred ca esti nebun:) vrei sa spui k tu daca vezi o groapa/bordura/crenga bagi mana in gaz si te tragi de coarne? jeez...

wheelie si stoppie sunt doar de freestyle. -circ cum spui tu-

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

ideea nu e ca sari intr-o roata , dar daca vad o bordura si sigur nu pot opri, apas frana, sa pierd ceva viteza si iniante de obstacol, in in treapta de viteza potrivita, dau gazul maxim si chiar daca nu se ridica usurez mult fata :).. si trece ... la tine cu vitezista ta nu stiu cum merge dar la colacul pe care il am eu pe fata e chiar indicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
ideea nu e ca sari intr-o roata , dar daca vad o bordura si sigur nu pot opri, apas frana, sa pierd ceva viteza si iniante de obstacol, in in treapta de viteza potrivita, dau gazul maxim si chiar daca nu se ridica usurez mult fata :).. si trece ... la tine cu vitezista ta nu stiu cum merge dar la colacul pe care il am eu pe fata e chiar indicat.

Asta e manevra de care vorbem,in cel mai rau caz ridicata fata 20-30cm,astfel incit sa nu lovesti roata si sa pierzi controlul.

:beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

eu cred ca obstacolul ori il vezi din timp, ori il vezi in scurt, si nu prea cred ca mai ai timp sa franezi, sa schimbi treapta, sa dai gaz, sa se ridice etc.... mie mi s-a intamplat de cateva ori sa ma trezesc cu un crater in fata si nu am avut timp decat sa trag de coarne un pic concomitent cu gazul ca sa nu cad in cap, iar efectul este de a tine roata fata deasupra gropii

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

efectul e de a tine roata deasupra gropii, nu am zis ca se ridica motorul.. DAR daca o vezi in 3 secunde ai timp sa pisti frana si in acelasi timp sa pisti si schimbatorul in jos o treapta ... acum difera si motoarele noastre.. eu am un enduro cu care imi permit sa fac asta, vitezele sunt relativ mici, roata fata e foarte mare (21) si e mai usor.. e facuta pentru asta , daca ai o vitezana iti trebuie asfalt bun si asta e ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

asta nu intelesesem eu la inceput.. la ce fel de moto se refera... eu ca sa-mi ridic vitezana pe-o roata tre sa dau gaz super tare in ea... si sa depun si niste efor fizic. la dirtbike-uri e mai simplu dar... e altceva. pe alea nu stiu sa merg.

eu daca vad o groapa (una mareee)... ma ashtept sa rup o carena ceva. asta daca nu pot sa franez total sau sa o ocolesc.

iar despre creanga aia.. daca nu o iei cu roata din fata.. o iei cu roata din spate.. si mie mi se pare mai greu sa controlezi roata spate decat roata fatza. acum.. daca nu e asa... e doar o parere personala, care tine de ce stiu eu sa fac.

good luck.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Am avut si eu probleme cu cratere :D si ii drept mai bin incerci sa ridici unpik fata desi nu prea ai timp pt ca daca as vedea groapa in timp as apuka mai degraba so ocolesc sau sa micsorez viteza semnificativ decat sa fac weely. Am patito de cateva ori si din ceva noroc am reusit sa ma tin de ghidon cu dintii si sa nu pik dupa ce am sarit vreo 20 cm in aer la 100-120 la ora.

Si au dreptate baietzii ii mai greu de controlat fata decat spatele, ii mai usor sanozi fata si sa tenvarti in aer decat so redresezi dupun voblaj. :D

Oricu asfalt uscat si sa speram ca se gandeste cineva si la noi si repara soselele alea de kkt :rtfm::punk:

P.S. nici yo nu vad rostu ,,circului'' cum ziceti voi si nici nu ma pricep la asa ceva, si mno ii mai greu cu un motor mik calmeu.:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

e bine sa stii sa faci si whellie si stoppie ....iti cumperi o vitezana de 1000 tragi un pic mai tare de gaz se ridica fatza si daca te sperii poti sa cazi sau ajungi sa iti fie frica de propria mobra .....sau mergi printre masini iti deschide o proasta usa in fatza blochezi fatza si cazi ....asa daca stii sa faci stoppie , stii cum si cat de tare sa apesi frana mai ales in situatiile limita

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
e bine sa stii sa faci si whellie si stoppie ....iti cumperi o vitezana de 1000 tragi un pic mai tare de gaz se ridica fatza si daca te sperii poti sa cazi sau ajungi sa iti fie frica de propria mobra .....sau mergi printre masini iti deschide o proasta usa in fatza blochezi fatza si cazi ....asa daca stii sa faci stoppie , stii cum si cat de tare sa apesi frana mai ales in situatiile limita

Interesant punct de vedere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Da, dar pleaca de la premisa ca ai un motor de viteza de cel putin 600. Pentru mine e irelevant, atat pentru motorul meu prezent, cat si pentru f650-ul pe care vreau sa mi-l iau cat de curand.

bine atunci nu invata sa faci whellie :P ....dar stoppie-ul nu strica :)

kimmie blu : ce a vrut sa insemne postul tau ?? vad ca in ultimul timp ai obiceiul sa postezi mult si degeaba :ranting:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
pai da autorul topicului nici macar nu are vitezana... iar ca sa mergi pe 1000 mi se pare super greu, mai ales daca esti incepator sau ai avut ceva street sau cruising inainte. eu am plecat pe-o roata de la semafor tootal accidental si am doar de 600. noroc ca n-am avut nimic in fata ca altfel nu prea o mai opream in conditii de siguranta.

oricum, a fost funny cum ai spus. nu multi au banii si nici anii (de experienta) ca sa poata stapanii 1000cmc

mie una mi-e frica de mobra mea pt ca stiu ca daca ma cred mai tare decat ea risc f mult sa ma puna cu cracii in sus, scuzati-mi expresia. daca eu o sa am impresia ca stiu sa o stapanesc pe deplin, intr-o curba sau depashire are ea grija sa-mi arate ca nu e deloc asa :)

iar ":)"-ul ala a fost in urma unei glume (adica eu credeam ca e o gluma... dar daca nu e.. retrag :) )

nu are nici o legatura cu autorul topicului ca nu cred ca se referea numai la cei cu motoare ca al lui ....era ideea ca iti iei 125 , 400 , 600 nu stii sa te dai po roata apoi iti iei 1000 si te sperie....ai dato in diverse ce legatura au banii si experienta cu whellie si stoppie ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

parerea mea :D Whellie-urile scurte sunt foarte utile la enduro, cand trebuie sa sari peste un bustean sau peste o piatra dar si atunci cand trebuie sa intorci intr-un loc foarte ingust (te dai jos de pe motor, il prinzi de ghidon faci un scurt wheelie si intorci motocicleta in aer in directia in care vrei sa te indrepti). Un stoppie e folosit cam rar,la intoarceri scurte cand misti spatele motocicletei cu "fundul" in aer,se mai foloseste si dupa ce s-a sarit cu fata peste o piatra/bustean..La enduro sunt practice, pe strada SHOW-OFF!! =)):beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
parerea mea :D Whellie-urile scurte sunt foarte utile la enduro, cand trebuie sa sari peste un bustean sau peste o piatra dar si atunci cand trebuie sa intorci intr-un loc foarte ingust (te dai jos de pe motor, il prinzi de ghidon faci un scurt wheelie si intorci motocicleta in aer in directia in care vrei sa te indrepti). Un stoppie e folosit cam rar,la intoarceri scurte cand misti spatele motocicletei cu "fundul" in aer,se mai foloseste si dupa ce s-a sarit cu fata peste o piatra/bustean..La enduro sunt practice, pe strada SHOW-OFF!! =)):beer:

:beer: Scurt si la obiect! :thumbup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

nu te supara pe mine @ Kimmie Blu dar u cred ca mai mult esti pe tastatura decat pe motor... cum adica ai gsxr de 600 si dai mult gaz sa te ridici intr-o roata? e adevarat ce zice omu asta cu ridicatul roti ca sa nu iei obstacolul cu roata din fata! din multe motive : 1 poti sa distrugi foarte repede telescoapele , furca sau jugu lovind un obstacol cu roata din fata, 2 daca reusesti sa treci peste obstacolul asta mai mare cum zici e foarte probabil sa intri in voblaj datorita lui sau a sperieturi tale dand gaz sau franand puterninc, 3 daca reusesti sa spargi cauciucul pe fata e mult mai periculos sa faci pana pe fata decat pe spate de explozie nici nu mai pomenim Doamne fereste! apoi difera cat de mult ridici roata, calm sa fi si poti trece peste multe ! important e sa sti sa faci si stopie si wheelie ca daca le sti cand se intampla fara sa vrei sau esti nevoit sa faci sti cum sa te comporti in momentul ala si ce sa faci la fel ca si stopie care daca ignori cu gandul ca..."la ce iti foloseste" sa te vad cand esti ridicat sus in stopie fra sa vrei din cauza unei frane bruste, sa te vad atunci ce faci, as putea spune eu ..dar...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

aaaaaaaaaiurea! :|

da.. adevarul e ca sunt non-stop la tastatura si printre randuri mai ies si p-afara.

care-i faza cu gixeru meu? ma contrazici? (nu o face)

vreau sa-l vad si eu p-ala care face stoppie sau wheelie la gropi sau alte obstacole!

inca ceva... chiar sunt curioasa cine a facut explozie de cauciuc. eu n-am auzit sa fi facut cineva asa ceva.. acum nu stiu... zic si eu, daca tu stii ca e posibil spune-mi ca sa nu mor proasta.

cand faci pana pe spate nu e deloc periculos, ba chiar unii nici nu-si dau seama ca au pana.

eu am luat gropi, ba chiar cratere ... ushurel, calm... asta e.. nu m-am gandit hai sa ma dau p-o roata ca ... poate ma arunca-n ... aer :P

repet , am de viteza, nu e enduro, nu e bikla cu motor, e o namila de 200 de kile.

propun scenariu: merg ushurel pe o strada... vad groapa la 50 de m. O OCOLESC! alt scenariu: merg ushurel ... sau tare pe o strada... vad groapa la 3 m... nu mai am timp sa o ocolesc. pot eu sa fac wheelie in 3 m? NUUUU... ce pacat... deci asta e.. ma zdruncina un pic. data viitoare o sa fiu mai atenta. The end :D

stoppie nu prea e cazul sa fac la stop pt ca am frane brembo si ma opresc rpd rpd fara sa ma urce pe roata din fatza. iar in cazul unui obstacol eu evit prin accelerare nu prin franare. asa m-am obishnuit.

Gata:) noi sa fim sanatoshi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
cand oi trece tu cu wheelie peste o groapa cu vitezana, eu imi ling ceafa :lol:

ps: da, 3m sunt suficienti sa o ridici de fatza

daca ar fi sa fie dupa statistica "de cate ori a avut carbone dreptate" ar trebui sa-ti lingi ceva mai mult... oricum, f necioplit ai fost la faza asta.

ps: ia sa ne arati si noua, iti desenam cu creta pe asfalt aia 3 m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

WOW wheelie frate e super tare in padure printre pomi, aia da senzatie !!! Stopie inca nu am invatat cu toate ca m-am chinuit destul, inca nu am destul sange sa apas frana mai tare, dar o sa o fac cat de curand !!! Cat despre ridicatul motoretei se poate face chiar si in mai putin de 3 m si chiar la viteze mai mari !!! Acum fiecare cat poate si cat il tine !!! In momentul de fata sunt endurist convins, dar m-am dat si pe altele si stiu cum si cu ce se mananca !!! Unii din voi vorbiti aiurea fara sa stiti concret !!!

Si ca sa fiu la subiect am sa ii raspund lui Andrei : eu unul ma dau pe o roata ca imi place al dracului de mult si simt cum imi creste nivelul adrenalinei in mine, e o senzatie aparte si DA e pt spectacol, dar eu fac spectacol pt mine, eu cant eu ma aplaud !!! Bafta si sa auzim numai de bine !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Wheelie-ul l-am invatat singur, nu am vrut neaparat sa invat...dar incepand sa iti cunosti motorul deja stii la ce sa te astepti. Eu zic ca cei care stiu sa se dea pe o roata isi cunosc f bine motorul si au un control foarte bun pe acceleratie ceea ce iar conteaza, mana conteaza foarte mult in mersul cu motocicleta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×
×
  • Creează O Nouă...