Mergi la conţinut

Yamaha R6 99! Cilindrii Varza!


Recommended Posts

Cand am timp zilele astea vreau sa fac un manometru "homemade" gen cel din poza, sa sincronizez carburatoarele!

Intrebare intrebatoare: stiu ca setarea standar a suruburilor de amestec este de 2 rotatii pe sensul de desurubare dupa ce ele au fost stranse, dar daca evacuarea este libera (teava mai pe romaneste) se seteaza altfel suruburile? cand merg in frana de motor am foarte multe rateuri, explozii pe evacuare, sau cand merg constant peste 5000 de ture da numai rateuri si ma cam enerveaza! Imi place sa "bubuie" dar as vrea doar in ture mari gen in frana de motor la 10 mii de ture!

post-38462-0-62734100-1349361239_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multa benzina cred. Nu stiu daca conteaza teava goala in raport cu reglajul.

Parerea mea de NE expert este ca un reglaj il faci ca la carte numai cand motorul e nou sau aproape nou. E adevarat, suruburile se strang si se dau 2 ture 2 ture jumatate inapoi mai la toate insa nu mereu rezultatul e cel asteptat.

Eu zic sa faci un balans al carburatoarelor si apoi sa le dai pe toate in functie de cum iti merge dar fara exagerari.

Cat despre construirea hand made in balcon al vacuumetrului nu stiu ce sa zic. Nu e chiar asa cum pare. Mai bine iti iei o chiftea si garantat cred ca o sa iti mearga mai bine decat cel facut de tine.

Repet ce am scris reprezinta strict parerea mea de novice :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ignora-l!

Multumesc! Sincer sa fiu curiozitatea m-a impins de la spate, eram foarte curios ( cunosc si ceva notiuni de mecanica, invatate de mic copil pe o dacie 1310 si un mz ets 250 din 1961 cu atas de simson detinut de tatal meu, waiii ce mai ma uda ploaia :)) ),aceasta fiind prima data si prima motoreta "moderna" pe care puteam sa imi fac de cap si sa mai invat inca ceva. Am ramas surprins sa vad ca un motor din anii 99-00 are probleme asemanatoare cu motorul din '61 mai ales treapta a II a care era o problema frecventa la mz! Dupa terminarea asamblarii am constatat ca singura piesa care mi-a mai ramas a fost doar.....o saiba :))

poti sa mi dai numele sau firma care se ocupa de alezari,bucsari cilindri?

pe PM daca deranjeaza (considera reclama) si un nr de tel al tau.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai stiu cum se numeste firma dar este pe langa parcul Carol, fata in fata cu Arenele Romane! Am pus o poza ca sa iti faci o idee! Eu sunt foarte multumit de lucrarea lor! Motorul merge perfect! Ce mi-a placut cel mai mult este ca personalul era unul format numai din oameni cu experienta care au lucrat toata viata numai in prelucrari mecanice!

post-38462-0-50311500-1350397656_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legt de amestec , cel mai bine un carburator se regleaza pe banc, dar asta nu se poate face decat in fabrica.

tu il poti regla incepand de la 2 ture desurubat surubul de amestec sau cat spune in carte si urmarind periodic culoarea bujiilor. Sau poti cumpara un color tune, adica o bujie prin care vezi in cilindru culoarea exploziei. Asta cred ca este cel mai bun mod de reglaj acasa. Altceva nu stiu.

Oricum reglajele dupa ochi, gen culoarea bujiei , sunt reglaje ok din punct de vedere experimental si merg super la motoare la care performanta nu este ceea ce te intereseaza, dar cand vrei sa reglezi un motor care e facut pentru performanta iti trebuie apartate pentru masuratori pentru ca nu din ochi au iesit performantele :)

daca japonezul facea motocicleta din ochi, avea 650cm3, 2 cilindri, boxer, cardan, piesele aveau tolerante de milimetri cu micrometri, mergea si cu vodka nu doar cu benzina si se numea dnepr nu yamaha.

spor si cred ca cel mai aproape de adevar pentru reglatul amestecului este un colortune (sau cineva cu un service care are un aparat de masurat noxele si te lasa sa te joci pana nimeresti punctul "fierbinte")

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai pus punctul pe I cu masuratul de noxe si cu reglatul pe banc.

Colortune e foarte bun DAR nu da rezultate optime decat in reglajul propriu zis pt ca un motor uzat si un carburator decalibrat va fi intotdeauna "impotriva" tuturor indicatiilor de fabrica.

Nu cred ca putem respecta intocmai un manual care indica corect reglajele pe o motoreta al carei istoric nu il cunoastem si pe care d-abia o descoperim.

La carburatoare exista niste ace sau cuie de masura care iti spun cu precizie ce sa faci in momentul in care o gaura e mai mare decat limita - limitele normale. La noi am vazut ca nu se tine cont de asa ceva. Nici eu nu stiam de ele pana sa le vad la un amic de-al meu.

Cuiele alea indica uzura gaurilor din carburi, ale juglerelor etc. In functie de uzura se face alt reglaj al carburilor toate la final trecand prin analizorul de gaze.

Eu zic sa ii faci un reglaj care sa nu iti dea un consum mare si nici un mers prost sau care sa lase de dorit la capitolul putere in anumite momente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am dat batut cu carburatoarele, ma depasesc! Dupa multe incercari mi-am dat seama ca nu este de mine, azi am sunat service si cand fac rost de bani o duc la doctor, ce ma enerveaza este consumul care cam mare, nu am facut un calcul exact dar cam in 300 de km mixt (urban-extraurban) cu accelerari usoare, rapide, a "papat" aproximativ 11-12 litrii la suta :( !

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

categoric a luat mult, cel putin dupa parerea mea. eu reusam consum de 11 doar in oras, iarna cu temperaturi foarte joase. si cu un biciclindru de 750

de curiozitate, ce culoare au bujiile, cand dai cu degetu pe interioru esapamentului, atat cat poti baga degetu, e uleios ? e depus strat gros?

spor si daca nu te descurci mai bine mergi la doctor cu ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dragonu' iti multumesc frumos!

gaxel' ultima oara cand sa umplut cilindrii cu "gas", cand am dat jos bujiile 2 erau "aramii" iar alte 2 putin "afumate". Esapamentul nu este uleios, dar in schimb este negru de zici ca merge pe motorina :)), am mai incercat sa reglez cate umpic carburatoarele si merge mai binisor, dupa 4 mii rpm merge bine, mai jos nu prea merge frumos. La accelerare puternica trage de rupe :D (nu prea mul ca pe urma il facem praf :)) ) Daca nu ajung la doctor cu ea pana nu vine frigu ( si le bagam la naftalina) o sa ma duc in toamna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Astazi am dat o fuga pana la bunici si am prins o portiune de drum libera si i-am dat putina vitreza, pe la 220km/h am accelerat aproape de maxim si am observat cum turatiile motorului cresteau dar viteza nu, eu cred ca patina abreiajul oare asa sa fie? Este prima data cand face asta, oare sa fie dus ambreiajul? Sau conducatorul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceste motociclete sunt facute pentru asemenea viteze si este si normal cand drumul iti permite sa profiti de performantele unei motociclete super sport, sau doar ne cumparam motorete de 120 cp sa mergem numai cu 50-90-130 km/ora eram chitit pe 250 km/h dar ma apropiam de o curba. Motorul se tura in gol se auzea cum accelereaza dar viteza nu mai crestea, i-am dat si accelerari puternice in treapta 1-2 dar nu mi-a patinat niciodata ambreiajul doar roata spate :))) eu unul cred ca este mai mult ca sigur de la ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cuvantul cheie este "cand drumul iti permite". eu sunt de parere ca drumurile din ro nu-ti permit asa viteza si in mod cert daca vei continua in stilul acesta nu te vad deloc bine.

du-te pe circuit cu ea si da-te cu 300. acolo "drumul iti permite" cu siguranta.

in rest felicitari pentru reconditionare. am aflat si eu demult ca nu oricine (nici macar nu orice mecanic moto) poate sa faca un reglaj de carburatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu pofta de pitina adrenalina :D, stiu ca nu este de joaca cu asemenea viteza, cunosc un baiat care avea un 'gixer k7 care ii rupea mereu franele si ultima oara si-a rupt franele lui cu un ktm, i-a dat pe o roata si ia iesit unu cu masina dupa o strada laturalnica de la facut zob, din spusele martorilor el ar fi "planat" foarte mult in aer, a avut noroc ca nu a murit dar a suferit vreo 14 operatii i-au scos si splina :( si acum cand il vad deabea poate sa mearga chiar si dupa 2 ani de la accident tot nu este recuperat, dar este bine ca la potolit, alerga la tara in sat cu peste 250 km/ h :( , si deaceea stiu ca nu am sa alerg foarte des cu viteza mare si pana toti suntem curiosi de viteze mari, uni mai putin alti mai mult.

Iti multumesc Eliadar, stiu din experienta cu mecanicii de pe la mine ca nu oricine se pricepe, deocamdata nu am fost cu ea la un "doctor" specialist, mi-am mai bagat eu mana prin carburatoare si am facut-o sa mearga mao bine si a scazut si consumul nu cu mult dar se observa.

2 poze cu "bestia" :D

post-38462-0-48959600-1352035160_thumb.j

post-38462-0-54818600-1352035173_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salutari! Revin cu alta problema. Mobra asta posedata de diavol imi da mari batai de cap. A fost dusa la mecanic, facut test de compresie rezultat foarte bun, curatat si sincronizat carburatoare si reglat nivelul la plutitoare, am luat mobra care mergea super ok. Acum ceva zile s-a rupt unul din cablurile de acceleratie reparat din " 2 miscari" cand sa pun carburatoarele am vezut ca 2 din ele supurau. Am deafacut capacele la plutitoare unde am gasit mizerie, le-am spalat suflat cu aer pe toate gaurelele. Deci nu am umblat la nimic mai mult la reglaje si alte alea. Schimbat filtrul de benzina curatata pompa de benzina si toate furtunele inclusiv busonul de la rezervor. Totul ok, problema este ca nu vrea sa porneasca neam cu soclu.tras la rece, daca accelerez brusc da in nas, daca accelerez usor merge pana la 6000 rpm de unde pa da in nas si daca apas ambreiajul moare. Da in nas la greu o data zica merge in 3 sau in 2 pistoane sau nici unul put si simplu nu se aude nici un fel de explozie. Cand are chef porneste la o secunda de la apasarea butonului si merge la relantiu foarte frumos. Si pe loc daca o accelerez nu se duce mai mult de 10000 rpm si de aici parca se gatuie si daca o tin accelerata moare. Nu mai stiu ce sa ii fac. Am verificat sistemul de alimentare-ok, verificat furtune vacum-ok verificat bujii si scanteie si incarcare-ok, verificat prindere carburatoare si filtu aer sa nu traga aer fals-ok, curatat filtru aer-ok. Aseara se inecase putin si incepuse sa dea cu fum negru la accelerare pe loc. Devi pur si simplu nu imi dau seama ce are. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

laudatum persuasoribus

titlul corect e cilindrii varza nu cilindree varza.

sigur un consigliere blocat.

se ofuscheaza oricand il gasesti defect.

trebuie tratat ferm cu argumente nu gadilat la vanitate.

teacher-smiley-emoticon.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru lectia de " Limba si Literatura Romana", asta este nu toata lumea este "scolita", nu toti am facut Facultatea de Litere asta este in viata sunt avataje si dezavantaje. va salut si aveti respectele mele. Am sa rog un moderator sa mofifice titlul cu forma corecta de scriere asa cum a specificat domnul Dan Nastase ca sa nu mai deranjeze lumea la "diplome"!

On Topic : S-a rezolvat problema, filtrul de aer nu cadea corect pe carburatoare si tragea aer fal, a doua problema a fost amestecul prea bogat in benzina, bujiile erau negre si ude. I-am reglat iar suruburile de amestec la 2 ture asa cum este specificat in manualul de service, ele fiind reglate la 3 ture si curatat foarte meticulos toate furtunele si tot ce tine de vacumuri.s

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! A fost foarte greu, timp pierdut bani nervi etc. Mobra asta a fost cumparata de fratele meu, defap este a lui, iar el nu se pricepe la mecanica si este delasator, m-am ambitionat foarte mult sa o repar ca sa avem cu ce sa ne plimbam mai ales ca acum cateva saptamani mi-am cumparat si eu o kawasaki zx6r din 2000.Cand a fost frumos saptamanile trecute am iesit amandoi la plimbare si pur si simplu a fost o senzatie foarte frumoas sa mergem unul langa altu pe mobre, mai ales ca am visat de mici copii la plimbari de genul ( de pasiune care se trage de la tata, fost motociclist pe un mz es 250 cu atas) , este plin de fericire cand ne vede ca pleca cu mobrele ( ce-i mai place si lui sa se dea cu ele :)). )

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"A fost foarte greu, timp pierdut bani nervi etc"

Pai in acest caz , cred ca ati fost rasplatiti. Sa stii de la mine, tot ce faci pentru tine, din pasiune, nu-l poti cataloga ca timp pierdut. E adevarat unele lucruri ne mananca mai mult timp, dar in final tot ce conteaza e produsul finit cu sau fara defecte. Multumirea e cu atat mai mare cand stii ca mana ta a facut totul, ca mintea ta a organizat si planificat lucrarea. Frumos ! Si eu am utilizat mult timp pentru batranioara mea si sincer nu regret nici un minut petrecut alaturi de ea. O conduc cu si mai mare placere cand stiu ca am demontat-o complet si am reconstruit-o. Am ajuns sa nu mai avem secrete si sa avem grija unul de celalalt in trafic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este, cand faci un lucru cu mana ta la final esti foarte multumit dar mi ales foarte mandru de ce ai realizat. Asa am ajuns si eu, stiu toata yamaha cu ochii inchisi :)). Am inceput sa o invat si pe kawa, din prima zi m-am apucat de curatat carburatoare, filtru aer, furtune vacum, lantul curatat si gresat, degresat toate urmele de unsoare dupa motor, cadru, rulmentii de la roti spalati si unsi cu vaselina pentru rulmenti, i-am facut cam tot ce aveam prin cap :)).

post-38462-0-22222900-1363888181_thumb.j

post-38462-0-36264400-1363888197_thumb.j

post-38462-0-23793700-1363888218_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...