Mergi la conţinut
  • 0

Steering Dumper-ul


CIPONE

Întrebare

Ma adresez voua a-tot-stiutorilor, care e faza cu amortizorul de ghidon, este impetuos necesar sau se poate si fara? va intreb pt. ca suzy a mea nu are, desi aia de la Suzuki au montat pe ea de serie. Deci ma chinui sa-mi fac rost de unul sau ma calmez.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recommended Posts

  • 0

Mosule,esti de-al meu,uite care e faza,eu am motor un pic mai puternic si anul trecut am patit fenomenul numit boblaj (voblaj ,dupa altii ),adica din motive ciudate inca nelamurite de cineva total, i-ti intra ghidonul intr-o trepidatie stanga total-dreapta total la o intensitate mare,necontrolabila, daca nu te aduni de pe jos te poti considera supernorocos(eu am fost). Parerea mea e ca la un speeder e necesar,treaba e ca sunt al dracu de scumpe (eu am Ohlins) dar fac toti banii. Bafta :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Nu-i o necesitate. Te poti descurca si fara, dupa cum si altii o spun.

E mai bine cu amortizor, dar asta nu garanteaza ca vei scapa. Doar mai indulceste un pic sansa.

Si inca ceva: constructia motocicletei o face mai mult sau mai putin predispusa la asa ceva. Exemplu Suzuki TLR 1000, care are amortizorul din fabrica. Oare de ce? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Parerea mea este ca amortizorul reprezinta o ncesitate doar daca faci ture de pista/antrenament, concurezi si daca tot timpul iti testezi motorul si aptitudinile la limita cand mergi pe strada!

Altfel la mersul de zi cu zi amortizorul nu e necesar. Brate solide si anticiparea manevrelor in functie de teren sunt suficiente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
zic ca ii destul de necesar...desi scumpe...stiu ca am facut niste ture cu un rs 250 si pana si la ala am patit sa imi trepideze puternic...am avut noroc imens... de 2 ori la intervale de 5 minute  :Jumpy:

<{POST_SNAPBACK}>

Mai sunt si exceptii cand se intampla sa-ti trepideze ghidonul. Sunt mai multi factori ca greutatea motorului tau + calitatea drumurilor, etc.

Comparatia mea asuma ca drumurile sunt de calitate si nu ai nevoie de amortizor in mersul de zi cu zi decat daca iti testezi mereu limitele si motorul!

Daca drumurile sunt proaste, cu gropi, denivelari etc un amortizor te va ajuta enorm (inteleg ce vrei sa spui) dar rolul lui principal e de stabilizare in viraje si la viteze mari nu de compesare pentru drumurile rele! :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Mosule,esti de-al meu,uite care e faza,eu am motor un pic mai puternic si anul trecut am patit fenomenul numit boblaj (voblaj ,dupa altii ),adica din motive ciudate inca nelamurite de cineva total, i-ti intra ghidonul intr-o trepidatie stanga total-dreapta total la o intensitate mare,necontrolabila, daca nu te aduni de pe jos te poti considera supernorocos(eu am fost). Parerea mea e ca la un speeder e necesar,treaba e ca sunt al dracu de scumpe (eu am Ohlins) dar fac toti banii. Bafta :beer:

ceva asemanator e power steering la masini,la viteze foarte mari daca nu te ascunzi dupa carena vantul iti loveste umerii si tu esti cel care misca motorul asta in cazul in care nu ai 'warp' (nu stiu termenul in romana)in roata din fata am simtit diferenta pe un blade cu si fara steering damper,daca tot vrei sa-ti dai bani iti recomand un ohlins(adjustable) :beer::beer::beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
zic ca ii destul de necesar...desi scumpe...stiu ca am facut niste ture cu un rs 250 si pana si la ala am patit sa imi trepideze puternic...am avut noroc imens... de 2 ori la intervale de 5 minute :Jumpy:

De ce esti asa uimit ca s-a intamplat la RS?Mie mi s-a intamplat si cu scuterul.Aveam 80/h intr-o curba larga(la intrarea in Tecuci dinspre Galati)si am calcat pe marcajele care delimitau benzile 1 si 2.A alunecat roata de pe fata si cand a iesit de pe marcaj a prins iar aderenta si parca a tasnit deodata in partea dreapta si eu am incercat sa trag tare in stanga .Si asa a inceput sa faca stanga-dreapta dar deja aveam vreo 50/h si am apucat sa trag franele inainte sa ma vars pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Eu zic ca amortizorul de ghidon este o necesitate, ati observat ca in ultimul timp toti producatorii de motociclete monteaza din fabrica amortizor de ghidon...te salveaza de foarte multe.

Primul lucru care l-as pune la o motocicleta este amortizorul de ghidon, apoi restul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Pe un drum cu gropi, un KTM te ajuta cel mai bine... iti garantez ;)Amortizorul de ghidon este de folos doar la viteze mari respectiv accelerari bruste. Daca ti-l cumperi doar pentru gropi, uita... nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

daca mergi relativ incet, daca suspensiile si cauciucurile sunt in buna stare, si daca in curba accelerezi suficient sa ai greutatea distribuita 60 la suta pe spate si 40 la suta pe fata, nu prea ai nevoie de amortizor de ghidon.

In schimb, cum unii merg destul de tare, mai sunt si denivelari prin curbe, altii incearca sa se ridice pe o roata si la aterizare apar riscuri mari, cel mai bine e sa avem amortizor de ghidon.

In concluzie parerea mea e ca la un supersport e nevoie de amortizor de ghidon, mai ales daca mergi tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Nu-i o necesitate. Te poti descurca si fara, dupa cum si altii o spun.

Exemplu Suzuki TLR 1000, care are amortizorul din fabrica. Oare de ce? :P

eu nu am pe sv-ul meu cu toate ca are "din fabrica" si ... pot sa spun ca nu am avut probleme . dar simplul fapt ca il are din fabrica si eu nu am ... m-a facut sa il caut ceva pe timp pe e-bay si , intr-un final l-am gasit . in 2 saptamani imi vine si o sa dau un reply ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

poti gasi articole despre utilitatea acestui accesoriu pe net mult mai pertinente decat ce poti gasi aici.

multi din cei de mia sus bat campii cu gratie.

Concluzia este una singura. daca poti aduna 3oo euro nu ii baga in manete de fitze si scaritze reglabile, power comander sau alte dastea. Ia-ti un amortizor.

Te ajuta si cand nu mergi besmetic la viteze mari, daca franezi fata violent si blochezi roata, smucitura din ghidon va fi domolita un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Salutare profesore,din cate stiu K5 de 600 are amortizor din fabrica,nu are cum sa lipseasca,dar e absolut necesar eu am patit-o si la 60 la ora cand am dat intr-o groapa cu rr-ul de 600 care nu are amortizor din fabrica si mi-a intrat intr-un voblaj de nu am mai stiut cum ma voi culege de pe jos este o senzatie super tampita norocul meu a fost ca am avut loc sa accelerez si am iesit din el dupa care am montat un LSL obligatoriu nu este de jucat daca nu ai portiune unde sa accelerezi te duci dracu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

bre hai sa iti zic eu patzanie cu RR ul meu de 6oo,

120, localitate, noapte, din fatza veneaumasini, pe jos gropi, voiams adepasesc o dacie..

e mijlocul drumului incep gropi.. grave.. am avut cel mai tare voblaj din viatza mea..ghidonul MI_A PLESNIT MAINILE IN REZERVOR..daca intelegi ce vreu sa spun.. taman ma pregateam sa sar d pe ea pentru ca nu mai putema prinde ghidonul in maini, moment in care s-au temrinat gropile si adracu mama ei de Honda s-a pus pe drept precum pilotul automat, am laut coarnele in maini si pana acasa am avut 40 000 cruci facute..

merita un amortizor de ghidon in uz stradal mai mult decat ai nevoie de el in pista chiar. so.. go for it.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

parerea mea e ca nu merita stradal decat daca mai faci din cand in cand vre-un freestyle pe o roata sau mai stiu eu ce

nici in curbe tot pe strada daca te dai safe aici incluzand si tare si incet si cum o fi dar numai safe sa fie nu i-am simtit nevoia

nu ma puneti sa dau explicatii insa gropile nu tin de amortizor de ghidon si nici pe franare brusca cel putin eu nu am avut nevoie chiar si cand am mers cu RR GSXR ( cu amortizor ) sau R1 ( cu amortizor )

deci banii dati nu sunt in principiu aruncati insa pt strada sunt 90% fite

asta e parerea mea si mi-o sustin

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

o sustii pentru ca nu ti s-a intamplat ce mi s-a intamplat mie. si dupa o singura patzanie d;asta iti zic eu ca NU ITI MAI TREBUIE sa gandesti ca.. fitze.. am multi pretini care alearga in pista si spun acelasi lucru, frate nu am nevoie in pista cat ma ajuta pe strada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Da fratica o sustin.E adevarat ca nu am patit ca tine dar voblaje de la gropi am luat si nu neaparat cu a mea.

Am luat cu cele precizate mai sus insa nu le-am avut pronuntate si am mai precizat ca la un mers safe adaptat pt drum, cauciucuri & shit nu mi s-a parut necesar

Iti dai seama ca poate daca o pateam nu era vorba de fite insa si mersul safe de placere si nu forja si-a spus cuvantul

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Mie mi se ridica paru in cap cand ma gandesc la boblaj nu am avut niciodata grav doar boblaj specific ktm la viteza mare.

R1der nu e chiar asa, intradevar daca mergi preventiv esti mai ferit dar nu sti cand sau cum se intampla ceva si pe bune timpul nu mai poti sa il dai inapoi.O data daca te salveaza si si-a scos banii cu varf si indesat.

Fac pariu ca nu prea ai stat prin spitale de vb asa(asta in caz fericit)

P.S. R6 de pe Kiseleff de sa infipt in pom din cate imi amintesc din cauza la un boblaj s-a intamplat

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Salut ! Intrebare: Eu am la a mea electronic din fabrica...dar e totul capsula si eu ceea ce nu vad nu prea ma incred daca merge daca nu mai merge..in fine intrebarea mea...crede-ti ca ar fii mai bine sa imi iau un ohlins sau...crede-ti ca are cum sa nu se iubeasca cel electronic cu ala ohlins??? Va multumesc anticipat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

ridere nu stiu ce tot zici tu acolo de mers safe si cauciucuri, dar te asigur ca nu e cazul la mine. Mai cauciucuri decat aveam pe ea nu se puteau cat despre forja.. 120.. e forja? hm.. in fine.

Cel electronic functioneaza ok, si se intareste in fucntie de viteza, daca vrei sa pui altul cel electronic il scoti total, il dezasamblezi adica, dar nu cred k e cazul. ramai cu el ca e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Nu am stat in spitale asa e si nici nu doresc asta nimanui cu atat mai putin mie

Cum dreaq se face Sinnere ca si eu am luat gropi de gropi la 100 la ora si nu am avut voblaje, si eu am mers pe curbe si nu am simtit nevoia de amortizor de ghidon - si aici ma refer NU cu motorul meu

Culmea care e ca am mers cu un GSXR care il avea stock si sincer da e un pic diferenta dar pentru strada cand trebuie sa mergi cu okii cat cepele sincer nu ii vad rostul

Cand o sa ma dau pe circuit sigur imi voi pune dar pe strada nexam

Asta e parerea mea si NU inseamna ca am dreptate neaparat insa eu ma dau de fun si ma cam uit si ma cam gandesc si ma cam adaptez pt mine adica nu merg cu 300 daca nu am 30kg cuae sau doar asa sa ma tin dupa cei din fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...