Mergi la conţinut

Tehnice


zigzag

Recommended Posts

Chiar si cu atas, te poti inclina in curbe.

Cred ca e foarte periculos sistemul asta. Forta centrifuga a atasului poate sa dezechilibreze motocicleta aplecata ca si cum i-ar trage asfaltul de sub roti in lateral iar curbele pe dreapta ar fi la fel de dificile pentru ca motocicleta s-ar apleca peste atas. Cine a mers cu atas stie ca nu e chiar usor si viteza in curbe (mai ales la dreapta) trebuie adaptata foarte atent pentru ca altfel poti sa pierzi controlul si sa te rastorni.

Eu am mers mult cu atas si am amintiri frumoase din perioada aia si imi pare foarte rau ca nu am nicio poza de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e foarte periculos sistemul asta. Forta centrifuga a atasului poate sa dezechilibreze motocicleta aplecata ca si cum i-ar trage asfaltul de sub roti in lateral iar curbele pe dreapta ar fi la fel de dificile pentru ca motocicleta s-ar apleca peste atas. Cine a mers cu atas stie ca nu e chiar usor si viteza in curbe (mai ales la dreapta) trebuie adaptata foarte atent pentru ca altfel poti sa pierzi controlul si sa te rastorni.

Eu am mers mult cu atas si am amintiri frumoase din perioada aia si imi pare foarte rau ca nu am nicio poza de atunci.

Si eu am mers cu ataj .

La 20 de ani aveam Mz 250 cu ataj . Intradevar atajul schimba complet tinuta de drum . Pentru a putea merge in coditii trebuie sa reglezi atajul fata de motocicleta astfel incat roata de la ataj sa respecte doua conditii fata de motocicleta:

- unghiul de convergenta.

- unghiul de cadere

#fara aceste doua reglaje e de belea .

#clar ca nu poate fi vorba de o oscilare pe vericala intre cele doua .

#nu am amintiri placute despre mersul cu ataj .

#in curbe la dreapta trebuia sa accelerezi (potrivit , nu prea tare )

#in curba la stanga , reduceam si trebuia sa ma mai tin si tare de coarne.

#atajul era "cotetul" sarmanului motociclist care nu avea bani de masina mica(trenule , masina mica, mai , mai.........)

salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de discutia de ieri, cea cu atasul, eu despre ceva in genul asta ziceam:

post-15371-0-79062700-1298004413_thumb.j

Chiar si cu atas, te poti inclina in curbe.

Bogdan, ce zici de astia? :Jumpy:

http://www.youtube.c...feature=related

Cred ca varsta este de vina, dar pe zi ce trece imi place mai mult Uralul cu atas si tractiune dubla, ca astia cu simpla se cam impotmolesc. Cand nu voi mai putea pe 2 roti precis va fi pe 3, Ural sau Piagio MP3.:scooter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca varsta este de vina, dar pe zi ce trece imi place mai mult Uralul cu atas si tractiune dubla,

Revin la discutia cu (atajul) atasul.

Oricum interventia lui Toni este binevenita si are un rol instructiv educativ.

Sa mi se ierte daca nu dau atat de multa importanta scrierii ;pentru mine este mult mai importanta esenta discutiei .

Aceasta "deplasare de la "s " catre 'j" mi se trage de la JIJI Boureanu conducatorul si interpretul faimoasei formatii Sprint la inceputul anilor '80( de fapt el era "gigi" putea fi si "sisi" , mie tot "j " -ul mi s-a imprimat ).

Deci : este foarte binevenita interventia de corectie ortografica facuta de Toni , ca de fapt si altele facute de Dan Enduro , nu ma supar si nici altcineva nu ar trebui sa se supere daca sunt corectati.

Sa facem un pact in acest sens care sa previna greselile facute pe motov-mtc.ro de unde de la simple corectii , au aparut contrele , apoi au degenerat dispute crancene si in ura .

Referitor la varsta si kilometrii parcursi pe doua roti .

Va dau un subiect de reflexie:

-kilometrii parcursi nu pot fi dovediti

-perioada de la obtinerea gradului G si A este de multe ori intrerupta datorita anularii dreptului (nu se poate dovedi)

-proba complementara este starea fizica a motoveteranului . In clipul pus de Louis cu motociclistul septuagenar sau octuogenar chinez , se observa acea curbura a spatelui data de mersul pe doua roti .

La Moeciu , personal am sa ma uit la fiecare dintre Dvs. sa vad acest lucru fara sa fac nici-un comentariu . La plecare voi face felicitari personale si individuale acelora la care se vede ca au stat mii de ore pe motocicleta si poate din modestie nu vor sa iasa in fata.

Revenind la mersul pe trei roti . Fac o paranteza si incep cu inceputul .

Eu am pornit de la o singura roata .O roata de trotineta , apoi o roata (janta ) de bicicleta Carpati , apoi doua , trei , patru , sase si apoi opt roti .

Din 1986 pana in 1992 am avut in dotare la Service unul si apoi trei motoscutere sovietice fabricate la Minsk (Miravet 3) de 200 cmc , 13,4 hp si o sarcina utila de 315 kg.

Tractiunea pe spate la cele doua roti era asigurata de un grup conic care prin sistemul de sateliti prelua in curbe forta gravitationala . Mult mai elevata decat motocicleta cu atas si mult mai satabila pe viraje.

Cu toate acestea motoarele pe trei roti niciodata nu pot da satisfactiile motocicletelor .

Pentru Bogdan :

Cand vei fi batran si nu mai poti merge pe drum , nu iti trebuie neaparat trei roti (astea sunt bune pentru cei care nu stiu sa mearga pe doua roti ).

Iti recomand o motocicleta foarte joasa , atat de joasa incat sa poti atige cu genuncii pe jos.

Va salut ,

nicon.

ASTEPT CEVA REPLICI .

post-32395-0-15515800-1298098867_thumb.j

post-32395-0-15103000-1298098890_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

opt roti .

motosacutere sovietice fabricate la Minsk (Miravet 3) de 200 cmc , 13,4 hp si o sarcina utila de 315 kg.

Tractiunea pe spate la cele doua roti era asigurata de un grup conic care prin sistemul de sateliti prelua in curbe forta gravitationala . Mult mai elevata decat motocicleta cu atas si mult mai satabila pe viraj

ASTEPT CEVA REPLICI .

Date incorecte si gresite, MURAVEI nu Miravei, 11 CP nu 13,5.

Existau pe vremea lu raposatu la casa de comenzi, am avut 2 bucati cu care am facut si ceva bani.(caram gresie si faianta la client).

Zine de 8 roti, ce-s alea?.Nu doar un caine-i scurt de coada.Vorba lunga-i saracia omului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Date incorecte si gresite, MURAVEI nu Miravei, 11 CP nu 13,5.

Existau pe vremea lu raposatu la casa de comenzi, am avut 2 bucati cu care am facut si ceva bani.(caram gresie si faianta la client).

Zine de 8 roti, ce-s alea?.Nu doar un caine-i scurt de coada.Vorba lunga-i saracia omului.

Muravet sau Muravei 3 este chiar cel din poza (unde este unul din baietii mei) si are 13,4 hp fata de Muravei 2 de 12hp care erau mai vechi . Mai am si acum o multime de piese noi de la ele.

Cele opt roti sunt alea de la camionul cu remorca sau de la tractorul cu remorca .

Ma bucur ca ai condus si dumneatale motoscutere.Pentru mine era si o sursa de carburant .

Iarna legam saniile de el si ...dai bice .

Referitor la pozele puse de Dan intradevar atasul are si el farmecul lui.

Cel putin pana sa apara obligativitatea purtarii castii de protectie era si mai si.

Cu stima ,

nicon

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super Tenere, motocicleta lui Bogdan.

Cred ca ar merge mult mai bine decat cu IJ-urile , Simson, MZ ,Java, CZ si altele ce circulau pe timpuri .

Cred ca o Yamaha S Tenere nici nu ar mai atinge cu roata de la atas pamantul , ar mege numai pe sus.

Revenind la mototriciclurile alea , imi amintesc ce bune erau iarna . Legam una sau doua sanii cu copii , puneam si o contragreutate in spate si gata , ma si vedeam in Alaska.

Strada pe care locuiesc are cam o lungime de 3 km dupa care mai face cativa km. pe un drum forestier si nu este nici in acest an de gratie 2011 asfaltata cu toate eu sunt cetatean al Municipiului Curtea de Arges , nu "de la tara".

Pe strada mea mai trece si o garla de apa curgatoare , Valea Sasului .

Iarna (cand eram mai nebunatic prin 1974-1977-pana sa ma insor) luam Mobra 50 Super si direct pe firul apei inghetate .

Asta m-a ajutat mult mai apoi in conducerea motocicletelor privind controlul aderentei la sol si grijei acordate virajelor pe curbe fara vizibilitate unde de multer ori este nisip sau altele alunecatoare.

Recomand tuturor stilul meu de conducere pe serpentine (dupa cate stii , totusi am si motoare nervoase, Varadero , Sz SV 1000).

La intrarea in curba de fiecare data ma aplec spre interior lasand motorul putin mai spre verticala , astfel ca in cazul in care drumul nu are aderenta buna motocicleta sa fie cat de putin inclinata . Apoi o "cobor " si pe ea pe interior pana la normal . Cand ne vom intalni si vom merge la drumetii ve-ti vedea cum micul kamicaze de la Valea Sasului se da cu 100-120 pe curbe fara franari.

nicon

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata, ne-ai convins ,cum da caldura te vizitam. Pregateste gratarulfocus.gif

Sa-l ia naiba de sit . Eu bag si nu intra ceea ce transmit .

Revin

Va astept pe toti cu drag .

Din putinul sau mai binezis suficientul pe care il am este destul pentru toti .

Vorba unor mai varstnici ca mine

" sufletul e plin de ravna , dar trupul e neputincios " ...

multe avem de invatat de la inaintasii nostri .

Beleaua este ca noi romanii ne vedem toti cu stea in frunte si ignoram aceste invataminte , traditii ,experiente autohtone.

.Minunat este totusi faptul ca din ce in ce se mai schimba lucrurile si la noi .Usor...usor , ne intoarcem la invatamintele inaintasilor si ignoram pe cei din afara care ne baga pe gat tot felul de obiceiuri , traditii ,culturi de ale lor

Apropos - nu esti la pretenii mei - ce se intampla ?

Ia vezi ambientala postata de mine, sigur are sa-ti placa

nicon

sOmar Akram - Angel of hope.mp3

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e la fel

Vad eu ca va tot atrage atasul .

Din pacate nu prea merge pe coclauri .

Postarea asta , ai cuvantul meu ca si pe mine ma face sa-mi reconsider pozitia fata de atas . Nu se merita sa chinui un GS 1200 . Cred ca un motor intr-un cilindru de 650 este mai mu8lt decat suficient si aici ma gandesc si la consum si la mentenanta.

Inca odata spun , incepe sa ma atraga atasurile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...