Mergi la conţinut

Care a fost prima voastra motocicleta?


Silvian

Recommended Posts

am sa iti spun eu de unde a inceput totul :)

acum vreo 4 ani, am avut prilejul sa invat sa merg pe un ktm adventure... care exista si in prezent :) Din anumite motive, nu m-am putut bucura de el in intregime pentru ca nu era al meu personal.. :) Dupa cateva trante bune si mai multe "senzatii tari" pe la viteze mari pe camp (80-90)... i-am cam prins gustul...

Dupa asta a urmat o perioada in care masinuta (sorin dumitru) mi-a fost intructor pe camp pe un motor fanatic de 125 apoi pe o aprilia de 125 de cross.... demential motorul..

mersul pe o roata cu fanaticul a fost inceputul inceputurilor.. :D

usor usor am avut ocazia sa merg si pe un yamaha 450, un quad modificat pentru curse... Numai bun ca sa iti incetoseze orice fel de dorinta de a avea o masina...

Apoi, am avut si am in continuare scuterul care, incredibil... merge foarte foarte tare.. la cei numai 70cc pe care ii are (set mallossi)... evident... a devenit victima a tunning-ului, avand pe el numai piese mallossi...

Nu a mai trecut mult timp si a venit vremea A-ului si nu doar A1...respectiv dorintei neindeplinite de a merge cu ktmul si pe strada nu numai offroad..

In prezent, ca posesor al unui adventure si unui scuter ma declar fericit, atat in oras cat si afara :D (fiecare din ele au un rol bine stabilit.. scuterul in oras e un fel de taxi rapid iar ktm-u, evident.. pentru offroad si drumetii)

post-1-1166488366_thumb.jpgpost-1-1166488441_thumb.jpgpost-1-1166488335_thumb.jpg

post-1-1166488517_thumb.jpgpost-1-1166488635_thumb.jpg

post-1-1166488763_thumb.jpgpost-1-1166488776_thumb.jpg

post-1-1166488855_thumb.jpgpost-1-1166488874_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minsk in 94. Nu prea a cunoscut soseaua, ca am batut mai mult dealurile cu el. A patimit cate ceva saracul, stia coclaurile pe dinafara, apoi a aplicat sistemul "cel mai destept cedeaza" si a krepat (cutia). Cum nu se gaseau piese pentru el prin 95-96, nu prea a mai mers dupa aia, nici timp nu am avut sa-mi dau silinta. Si ma facui conservar de frunte pana acu' 2 sezoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ar fi mai interesant sa dati mai multe detalii.. de unde a inceput si cum a evoluat.. nu doar primul motor in secolu 18 o jawa si punct....mai povestiti putin ;)

p.s : nu de-alta..dar sa nu fie eu offtopic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima motocicleta a fost bineinteles o mobra, de fapt un hoinar cu motor de mobra, nici rotile nu calcau pe aceeasi linie, era obositor de condus, in schimb pornea de fiecare data la prima pedala, nu m-a lasat niciodata in drum si mergea destul de tare (mai ales noaptea :bicycle: ). am cumparat-o vara asta de ziua mea foarte ieftin, si a fost distractie adevarata :hunter: , chiar daca i-am mai amintit de ma-sa din cand in cand :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ar fi interesant sa aflam diferite inceputuri in al motociclismului.

Am inceput cu motorul lu' tata prin '97.post-3414-1166726786_thumb.jpg

Care dupa cum se vede era un Ij Planeta5. Primii 4 ani tata nu a avut nici o problema cu ea.

Cand a ajuns pe mana mea am reparat in urmatorii ani de m-am spart.

Oricum nu m-a lasat in drum, si am mers mult pe el ca touring ... forestiere lagreu.

post-3414-1166726994_thumb.jpg

Si apoi o Honda CJ 250 T luata cu greu in rate. Imi pare rau ca a trebuit sa o vand. era o clasica ... Din 1979.

Mai batrana ca mine. Si era extrem de manevrabila. Avea si ceva putere. Nu am avut nici o problema cu ea in cei 2 ani de folosire.

Apoi acest Suzuki DR 650 SE , de care sunt si acum, dupa 8 luni de "aventuri" multumit.

Nu e KTM, dar am satifsactia , ca in ciuda varstei (17 ani), dupa orice iesire de enduro ( nu hard) nu trebuie sa repar la ea.

Se pare ca va mai ramane cativa ani in familie datorita calitatilor si a costurilor f. mici de intretinere si a faptului ca la drum se intinde totusi bine, si touringul e o prioritate.

post-3414-1166727372_thumb.jpg

:thumbup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inceputurile au fost prin '97 pe un Carpati, 49 cmc, 2 viteze (schimbator la mana), dupa aia Mobra Super, ceva Minsk....si iar Mobra. Pe ultima o mai am si acum acasa. Motorul il cumparasem de la un prieten, era nou. Imi mai trebuia cadru, cabluri, rezervor si roti clar. Din ce mai avem eu pe acasa(roata fata si coarnele de la Carpati),un cadru, suspensia; din ce am mai imprumutat, am mai sudat, adaugat....si a iesit ceva. A fost o distractie pe cinste motorul asta, nu dateai 2 bani pe el, piesele una rosie alta neagra, sarea lantul mai tot timpul, toba nu se potrivea bine la iesirea din cilindru, jentile erau strambe,cauciucul pe spate era taiat si legat cu niste ata imprejurul jentii, fara (lumini semnalizare, stop) ca sa zic...minimul dintr-o mobra. Electrica f simpla: bobina de inductie legata cu sarma de cadru, 2 cabluri (aprinderea + bujia).

Actual... Transalp de 2 luni si jumatate si aprox. 7500Km

post-6597-1166728625_thumb.jpg

post-6597-1166728647_thumb.jpg

post-6597-1166729329_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai frate desi nu am scris pana acum o fac in cele ce urmeaza :)

primul meu motor este un K 125 din anu'...nu stiu sincer a fost a lu' tataie si inca o mai am-bucati

dupa care am avut un ij jupiter 3 pe care l-am dat pe un efect de chitara si cateva sute de mii de lei

:P v-am pupat

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mobra lu` tata. am inceput sa ma dau cu ea prin `95.

o scoteam din curtea de la tzara pe nevazute... o porneam doar dupa ce imi luam suficienta distanta de casa, asa incat proprietarul de drept sa nu se prinda ca a fost deposedat temporar de mijlocul sau de locomotzie :yahoo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e fratilor, nu toti avem tati cu cefele groase care sa ne cumpere Busa sau R1 cu cateva zile inainte sa avem carnetul. Tatal meu a avut mai multe motoare (IJ, Jawa, alta Mobra), si nu prea ii placea ideea ca si eu eram afectat de fenomen, pt ca avusese un accident si si-a rupt sternul si cateva coaste. Cu Honda nu a mers inca... e cam inalta....si nu prea ajunge bine la pamant.

Oricum...cred ca fiecare din noi s-a distrat bine cu primul motor :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa care am avut un ij jupiter 3 pe care l-am dat pe un efect de chitara si cateva sute de mii de lei

Pai omule...daca tot vrei sa faci afacere buna, ia legatura cu Pretender, ca el si asa vrea sa invete sa cante la chitara. Vezi daca nu vrea sa faca un schimb: efectul ala al tau de chitara + cateva sute de mii de lei....cu V-Max-ul lui... :thumbup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ar fi mai interesant sa dati mai multe detalii.. de unde a inceput si cum a evoluat.. nu doar primul motor in secolu 18 o jawa si punct....mai povestiti putin ;)

p.s : nu de-alta..dar sa nu fie eu offtopic :D

O.K.

Uite sa te ajut putin, asta ca sa nu mai fi singur in afara topicului.

Primul motor al meu a fost Carpati, nu am poze cu el pt ca abia mai tarziu am avut si aparat foto, apoi mi-am cumparat un moped, Suzuki Eko pe care l-am dat la schimb lu un mos pt un Hoinar.

A urmat apoi un MZ 175 Es modificat cu care am facut ceva kilometri si pe care i-l tot chinuiam saracutul pe dealuri. Asa am inceput sa ma indragostesc de "off road" daca pot numi asa ceea ce faceam atunci.

post-591-1166956108_thumb.jpg

A urmat apoi un Mz Etz 250 pe care binenteles ca l-am invatat sa mearga si pe deal.

post-591-1166956578_thumb.jpgpost-591-1166956659_thumb.jpg

Dar nu a durat mult si Etz-ul nu mai corespundea dorintelor mele asa ca am cumparat primul meu motor enduro, o Yamaha DT 80

post-591-1166957192_thumb.jpg

I-mi placea Dt-ul dar curand am aflat ca era prea slabut asa ca am hotarat sa i-l schimb pt o Honda Xl 250 din 1900-toamna.

post-591-1166957368_thumb.jpgpost-591-1166957510_thumb.jpg

Honda asta tragea putin mai bine, dar nu prea avea suspensii asa ca mi-am luat o Yamaha Dt 125.

post-591-1166957713_thumb.jpg

Problema la Yamaha asta era ca terbuia sa ma tin de baietii cu Suzuki rm 250 asa ca gazul era tot timpul la maxim deschis. Intr-o luna terbuia sa schimb segmentii si la o luna jumat am spart si pistonul asa ca...

Am cumparat un motor la care unul din prietenii iar fi spus: "vaca gestanta". Fara sa se supere nimeni, era un motor foarte bun, dar prea mare si prea greu pentru mine si pentru ce doream eu sa fac cu el. Era vorba despre Yamaha XT 600 Z TENERE.

post-591-1166958448_thumb.jpgpost-591-1166958520_thumb.jpg

Asa ca am vandut cat mai repede XT-ul si am cautat alt motor. Asa am ajuns sa cumpar motorul care i-l am acum(am ajuns la sfarsit) o Honda XR600R. Nu e cine stie ce motor ar zice unii, dar mie i-mi place, e motorul care mi-a oferit doi ani de drumetii off road in fiecare duminica, pt ca foarte rar a fost sa lipsesc.

post-591-1166960306_thumb.jpgpost-591-1166960102_thumb.jpgpost-591-1166960416_thumb.jpgpost-591-1166960582_thumb.jpgpost-591-1166960797_thumb.jpg[attac

hment=59177:SSL14141.jpg]post-591-1166960887_thumb.jpg

Visul meu(si asta s-ar potrivi la un alt topic) e o Honda CRF 450 X! Cine stie, odata si odata....

post-591-1166960961_thumb.jpg

P.S. I-mi cer scuze dac am plictisit pe cineva...

Editat de Silvian
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

la 18 ani nu aveam nici o tangenta cu motoarele.

la 19 am cunoscut o gasca nebuna cu ij-uri (eram cu totii rockeri :punk: ) si am inceput sa ma molipsesc...

la cateva luni mi-am luat ij si am avut bafta sa merg cu el un an intreg fara sa am la mine o surubelnita (care, oricum, nu m-ar fi ajutat prea mult pt ca abia stiam de care capat se tine). A mers pana nu a mai mers... deloc. calasem motorul :giljotiini:

acum, om insurat, dau si ultimul ban pt mancarea la matza si pt blade-ul meu :scooter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

hy,

eu m-am dat prima data cu Simsonu' de 50 cmc, 3 viteze a lui tata, prin '95. Dupa asta a urmat un Jawa 350 (pe 6 volti, din '80?) asta mi-a placut deja, era mare si mergea destul de bine ... acum conduc un BMW F650 din '99 (de vanzare). Cu BMWul am facut 20000km in doi ani ... cu el am prins gustul motociclismului cu adevarat!

asfalt uscat,

Tamas

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...