luca.stere Adaugat pe 29 Aprilie, 2017 Share Adaugat pe 29 Aprilie, 2017 Incep si reconditionarea unui Dnepr 650, nu-l aveam deloc in plan si a fost o chestiune de oportunitate. Aveam cumparat un cadru cu acte de Dnepr pt care nu aveam nici un plan imediat, l-am luat "just in case". Intre timp un amic a pus la vanzare un Dnepr 650 care era complet si am decis sa ma incurc si cu mobra asta avand cadrul cu acte. Astfel ca l-am cumparat si m-am apucat de treaba: Intentia mea este sa fac un Dnepr cu aspect de K750 sau MT9: far model 6V, sei individuale, lampi spate si pozitie atas modelul vechi, ghidon si comenzi de K750, rezervor de K750 (aici mai ma gandesc), si ce o mai fi. Practic vreau sa arate cam ca cele de mai jos: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 30 Aprilie, 2017 Autor Share Adaugat pe 30 Aprilie, 2017 Cand am fost sa vad mobra am dat un ochi pe la ea desi era deja cumparata chiar daca o vazusem doar in poze, ma interesa mult faptul ca era completa. Cand am inceput sa o dezmembrez mi-am dat seama ca nu mai fusese demontat nimic de pe ea niciodata, pana si splinturile de siguranta erau originale. Chestia asta m-a pus pe ganduri si m-am uitat pe kilometraj: 4718km (si 300 metri ). Initial nu-i dadusem nici o atentie pt ca am vazut ca fusese desfacut si pictat . Da, aceasta mobra chiar avea doar 4700km iar acest lucru l-am constatat pe parcursul dezmembrarii si al demontarii motorului (care deja este in lucru). cristianrusu 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 2 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 2 Mai, 2017 Cum spusei anterior motorul deja este in lucru, timpul nu prea imi permite sa fac update-uri zilnice. Am constatat cu bucurie ca motorul este intr-o stare foarte foarte buna chiar daca am gasit cateva mici probleme. O problema ar fi legata de faptul ca inca din fabrica a avut niste nereguli, pinionul de la axul cu came a atins in palierul fata al arborelui cotit. Vajnicul ucrainian nu a binevoit sa corecteze problema desi a vazut la motaj ca atinge si a zis "las-o ba ca merge si asa". Astfel pilitura a ajuns inevitabil in baia de ulei... In baia de ulei am gasit alta problema, sita de la sorbul de ulei nu era prinsa de carter. M-am uitat prin mazga din baie (destul de consistenta, o problema la aceste motoare la care voi reveni cu explicatii) dupa surubul de 6mm care fixeaza sita... si nimic. Dupa ce am cercetat problema mi-am dat seama ca acel surub nu a fost pus niciodata de vajnicul ucrainian pentru ca platbanda care fixeaza sita nu permitea introducerea surubului (ca sa o montez a trebuit sa polizez platbanda). Nu cred ca sita de la sorbul de ulei ar fi oprit pilitura de aluminiu sa ajunga in rampa de ungere dar e clar ca pilitura a ajuns pana la arborele cotit unde a afectat doar cuzinetii, din fericire nu si arborele cotit: Cuzinetii inca erau buni dar daca va uitati cu atentie se vede cum fragmentele de aluminiu s-au infipt in aluminiu, din fericire aluminul este un material moale in comparatie cu materialul arborelui cotit si nu l-a afectat. Alta problema este sludge-ul gasit in baia de ulei, se pare ca la aceste motoare este produs in mod special de uleiul neschimbat la timp si probabil calitatea lui. Am vazut motoare de Dnepr/Ural care au mers cu ulei de calitate si schimbat la timp si erau foarte curate la interior. Credinta populara conform careia aceste motoare merg cu "orice" si doar completand ulei pt ca "oricum consuma" este gresita. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 4 Mai, 2017 Acesta este carterul, dupa cum se vede in partea din spate este foarte murdar deoarece pierdea ulei pe la simeringul de volanta, motivul pierderii era montarea gresita a simeringului, era montat foarte inclinat. Dupa spalare au rezultat urmatoarele: Spalarea pieselor s-a facut cu benzina dupa care am solutie de curatat grasimi de la Triumf (marca romaneasca, pret 8 lei). Se spala piesele cu benzina sau motorina, se da un jet de apa pe ele (cu pistolul sau WAP) ca sa se duca grosul iar dupa aceea pulverizati solutia de curatat de la Triumf si o lasati un minut ca sa actioneze dupa care se clateste cu apa cu presiune. Rezultatul este un aluminiu impecabil. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 4 Mai, 2017 Arboru' motor cum ar zice gypsanii, l-am masurat cu micrometrul sa vad daca are uzura (avea exact 48.00 mm, uzura zero), l-am spalat bine dupa ce i-am desfacut capacele de la fusuri si i-am pus cuzineti noi: PS: Ce se vede cu rosu este un soi de vopsea data pe arbore, nu este rugina. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 4 Mai, 2017 Am cumparat rulmenti SKF 6209 C3 pt palierul fata si URB NJ209 (cu role cilindrice) pentru palierul spate. Rulmentii originali erau in stare foarte buna dar problema e ca ucrainienii au bagat din fabrica ambii rulemnti cu role desi in fata trebuia cu bile iar in spate la volanta rulment cu role. Din cauza asta arborele avea joc axialcam de 1-2mm. Asa ca daca tot a trebuit sa iau rulment pentru palierul fata am luat rulment nou si pt cel de spate. Rulmentul spate NJ209 montat: Rulmentul fata 6209 C3 montat: Pompa de ulei e noua, nu are uzura deloc: Palierul fata montat: cristianrusu 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 5 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 5 Mai, 2017 Axul cu came este in stare perfecta, pinionul si rulmentii asemenea. Am luat decizia sa nu schimb rulmentii pt ca nu au joc, sunt de calitate (se vede dupa inscriptii) dar mai ales pt ca astfel am putut sa evit depresarea pinionului de pe axul cu came. Depresarea si presarea pinionului de ax cu came trebuie facuta intotdeauna la cald si numai daca este absolut necesar (schimbare pinion sau rulment). Astfel se evita uzarea cotei de presare de pe axul cu came. Axul cu came montat, am uitat sa va spun ca doua suruburi de la axul cu came le-am gasit slabite iar celelalte doua nu pareau foarte stranse si niciunul nu a avut cherner. Asa ca le-am pus cu Loctite si le-am dat si chernere dupa care am montat si pinionul la pompa de ulei. Filtrul de ulei centrifugal: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 5 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 5 Mai, 2017 Am continuat cu montarea capacului de distributie: La capac am folosit garnitura veche desi am set garnituri nou. Am facut acest lucru pt ca garnitura a ramas intacta la demontare iar calitatea materialului este net superioara garniturilor noi care se gasesc acum pe piata. Am folosit pt etansare si solutie Curil: Simering SKF pentru axul cu came: La suruburile care fixeaza flansa simeringului am dat cu Loctite pt ca altfel vor pierde ulei in timp: Simering SKF pentru volanta: Loctite pentru surubul la volanta. Aici am observat un lucru interesant, tabla de siguranta de la surubul volantului motor este mult mai groasa si mai rezistenta decat cele intalnite de mine pana acum. Totodata volanta este ca noua: Sorbul de ulei era dezlipit pe una din parti si a trebuit sa-l cositoresc: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 6 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 6 Mai, 2017 Chiulasele sunt perfecte, nu au nici o problema. Practic le-am desfacut, spalat, verificat, slefuit supape si le-am montat la loc: Si montarea: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 7 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 7 Mai, 2017 Si montarea chiulaselor, am pus garnituri noi pentru tevile si capacele de culbutori, cele vechi aveau fisuri de la imbatranire. Inainte sa pun chiulasele am verificat fiecare piston si segmentii pe care i-am pastrat pe pozitie, canalele pistoanelor sunt curate si am avut probleme doar la bucsile de bolt. Ucrainineanul tampit nu s-a sinchisit sa bage un alezor ca sa faca boltul sa intre usor, a preferat sa polizeze un pic boltul ca sa-i faca o intrare. Pt cine nu stie bucsile de bolt la boxerele rusesti sunt o tabla cu compozitie indoita la 360 de grade, adica nu e o bucsa propriu-zisa iar la presare in biela isi modifica cota si trebuie sa o rectifici cu un alezor pana ajungi la cota corecta (boltul trebuie sa alunece usor dar fara joc). Asa ca am bagat un alezor de 21mm si am facut cotele asa cum trebuie. Si e gata motorul, mai am sa-i pun ambreiajul, carburatoarele si sa-l pornesc. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 7 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 7 Mai, 2017 Grupul spate e in stare perfecta, prezenta un pic de joc intre pinionul de atac si coroana dar prin eliminarea garniturii de etansare jocul s-a redus exact la cel corect. Grupul spate e gata. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 11 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 11 Mai, 2017 Alternatorul este impecabil, nici un pic de uzura si foarte curat in interior: Dupa spalare: Am sablat cadrul, rezervorul de K750 si pantalonii de furca: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 11 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 11 Mai, 2017 Cateva piese vopsite: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 11 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 11 Mai, 2017 Cutia de viteze, curatare si schimbare rulmenti si simeringuri. Rulmentii aveau un pic de joc dar cred ca era normal, problema e ca nu erau inscriptionati... asa ca am preferat sa-i schimb: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 13 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 13 Mai, 2017 Dupa sablare am vopsit cadrul: Si fara vreo legatura cu acest topic prezint cateva chestii: 1. Mi-am facut o presa pentru volanta, de fapt este copia fidela a unei prese pe care fratele meu (mecanic si el) o folosea pentru etrieri si se potrivea perfect si pt depresarea volantului de Dnepr sau Ural. Daca vrea cineva sa-si faca si are nevoie de model ii pot face o schita dupa acest model. 2. Declansator semnal pt aprindere electronica Dnepr si Ural. De data aceasta vreau sa fac o aprindere care va avea doua avantaje: cost mai redus si avans electronic. 3. Imbunatatire kit rulment ambreiaj Ural si Dnepr. Povestea a inceput aici ( http://motorist.ro/viewtopic.php?f=13&t=177&p=3944#p3943 ) si am reusit acum sa bucsez aceasta piesa cu o camasa din fonta bine finisata pe care va culisa rulmentul de ambreiaj fara sa mai piarda ulei. In afara de asta kit-il de rulment l-am modificat si am eliminat sistemul rusesc la care nu exista camasi de rulment: cristianrusu 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 15 Mai, 2017 Share Adaugat pe 15 Mai, 2017 e o placere sa iti citesc topicurile. E frumos ceea ce faci, spor in continuare. Daca tu crezi ca nu se creeaza polemici, cat te costa o astfel de restaurare ? Te intreb pentru ca ar fi "educativ" de stiut nu atat cate ore de munca intra, ci si cat costa sa refaci o astfel de motocicleta. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 15 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 15 Mai, 2017 acum 5 ore gaxel a scris: e o placere sa iti citesc topicurile. E frumos ceea ce faci, spor in continuare. Daca tu crezi ca nu se creeaza polemici, cat te costa o astfel de restaurare ? Te intreb pentru ca ar fi "educativ" de stiut nu atat cate ore de munca intra, ci si cat costa sa refaci o astfel de motocicleta. Nu am de ce sa creez polemici, am totul notat si poate fi oricand verificat orice pret la fiecare piesa sau lucrare de sablare, vopsitorie, strungarie. La Uralul M72 si la M63 am scos din buzunar (bani scosi la propriu din buzunar) cca 2300 euro pt fiecare in parte. Daca adaug pretul de achizitie si le scad din pretul de vanzare abia daca mi-am scos manopera. Daca as fi avut bani si spatiu nu le-as fi vandut. Anul acesta o sa incep sa-mi fac pentru mine un Ural M72 pe care nu-l voi vinde, il tin pt mine ca sa merg cu el solo. La acest Dnepr in mod clar costurile sunt mult mai mici dar aici a fost o chestie de noroc pt ca am avut "pe ce pune mana". O sa anunt la sfarsit costurile fara manopera mea. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 16 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 16 Mai, 2017 Mi-am facut de lucru si cu rotile, intentionez sa pun mobra pe roti cat mai repede si in acest sens am nevoie de roti chiar daca mai am destule de rezolvat pana sa merg cu ea. Prima roata mi-a facut probleme in sensul ca spitele s-au desfacut foarte greu, mai bine de 30 de spite s-au desfacut numai incalzite bine iar doua bucati s-au rupt pt ca erau fisurate. Culmea e ca dupa ce m-am chinuit sa le desfac am ajuns la concluzia ca mai bine pun spite noi, mai ales din motive estetice. Pe cele vechi intentionam sa le galvanizez in ideea ca sunt originale de fabrica si ca sunt mai bune ca material. La a doua roata s-au desfacut usor spitele dupa care am inceput operatiile de curatare vopsea, respectiv rugina cu ajutorul unui flex la care am montat o perie de sarma. Jantele nefiind ruginite s-au curatat pana la fier fara probleme iar problemele de rugina superficiala le-am rezolvatr cu Feruginol. Vopseaua de pe tamburi am indepartat-o cu Nitrodiluant si spalare cu Triumf, au iesit "bec": Rulmentii originali rusesti, inscriptionati si in stare perfecta, piulitele si distantierele asemeni. Jantele curatate si vopsite: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Oaspete Adaugat pe 18 Mai, 2017 Share Adaugat pe 18 Mai, 2017 Mno,chiar ca ai prins elan... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 18 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 18 Mai, 2017 acum 5 ore CRISTIAN 1 a scris: Mno,chiar ca ai prins elan... Ca sa prind si mai mult elan mi-am luat la mine la munca o janta, un tamburi, spite si un dop de vaselina pentru a le monta in pauza de masa: Maine o fac si pe cealalta, tot in pauza de masa dupa care le pun rulmentii si le centrez. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 20 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 20 Mai, 2017 Si facui rotile, la una dintre roti a trebuit sa schimb rulmentii (tip 30204 - 2 bucati per roata) pt ca aveau cimentajul sarit intr-un mod grosolan, probabil au prins ceva pe role pt ca nu era cimentaj sarit de la uzura de rulaj, erau bucati mari lipsa: Anvelope Mitas 4.00x19, banda spite Continental, camere Vee Rubber: Centrarea rotilor: Si acum am doua roti ca noi: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 22 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 22 Mai, 2017 Ambreiajul: Suruburi noi cu Loctite: Carburatoarele, au avut ceva mizerie si un soc blocat: Emulsor colmatat: Pregatesc motorul pentru pornire: Si niste fieratanii zincate pt Dnepr si pt K750: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 25 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 25 Mai, 2017 Pentru ca vreau sa incep sa pun mobra pe roti am montat jugul de la furca. La prima vedere pare o chestiune simpla... si nu prea. Problema e ca ghidajul de la piulita principala de jug este mai mic decat cota interioara a rulmentului de jug si astfel nu fixeaza corect jugul (cea veche era deja uzata partial din cauza jocului). Ca sa elimin aceasta problema am facut alta piulita care se centreaza corect pe camasa rulmentului de jug: Piulita facuta fara joc iar calitatea executiei este foarte buna: Piulita noua cumparata de pe ebay este mai mica, in imaginea de mai jos se vede clar un joc de cel putin 1mm in partea de jos. Nu poate fi folosita cu acest tip de rulment in schimb o voi pastra pt a o modifica pentru alt tip de rulment de jug care are cota interiara mai mica: Montarea rulmentilor si a jugului: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 27 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 27 Mai, 2017 Pentru montarea basculei am cumparat bucsi noi de la Gaspar, patru bucati pt bascula mobrei si patru bucati pentru bascula de la atas: Cateva fiare zincate, boltul si tamponul de bascula: Pentru fixarea boltului am folosit alte suruburi noi, pe cele originale le-am pastrat pentru K750 pe care intentionez sa pun cat mai multe suruburi originale la exterior. La montare propriu-zisa m-am incurcat in saibele de mai jos, cand am dat piesele la zincat am dat si ceva piese pentru K750 care este similar cu Dnepr 650 dar cu mici diferente. Pentru boltul de bascula s-au facut niste prelucrari care nu sunt compatibile cu frecarea bucsei de cauciuc si astfel au pus o saiba de protectie pentru bucsa de cauciuc. In imaginile de mai jos se vad diferentele dintre Dnepr 650 si K750: Pozitia saibei pe bascula: Bascula montata: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 29 Mai, 2017 Autor Share Adaugat pe 29 Mai, 2017 Si punerea pe roti a agregatului: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.