luca.stere Adaugat pe 8 Iunie, 2019 Autor Share Adaugat pe 8 Iunie, 2019 Pregatirea capacului de transimisiei secundare, acesta era in perfecta stare, trebuia doar spalat bine si probat: I-0am vopsit furca de ambreiaj: Contactul de neutral: Suruburile originale ale capacului: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 9 Iunie, 2019 Autor Share Adaugat pe 9 Iunie, 2019 Am montat suportii de far: Sistemul de prindere: Pregatirea oalei de far si a aripilor pentru vopsit. Dupa cum am aratat mai inainte acestea au fost date cu Feruginol dupa sablare, nu a trebuit decat sa indepartez surplus cu smirghel si le-am imbracat in filler: Aripile fata si spate: Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 15 Iunie, 2019 Autor Share Adaugat pe 15 Iunie, 2019 Elementele de ce compun saua, piesele cadrului si perna noua Pagusa: Cadrul principal avea o fisura a unei suduri si am sudat-o: Teava de gresare a bucsei pe care oscileaza saua inca avea vaselina in ea: Bucsa este in stare foarte buna si este facuta dintr-un otel foarte dur, canalele sunt pentru gresare: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 16 Iunie, 2019 Autor Share Adaugat pe 16 Iunie, 2019 Azi am lucrat la aprindere, am construit suportul pentru senzor si totodata pentru bobina de inductie. Am taiat o tabla pe dimensiunile dorite pentru acest si i-am facut prinderea pe inelul de prindere al statorului cu doua suruburi de 6mm: Dupa aceea am pozitionat senzorul: Dupa ce am finalizat pozitionarea senzorului am facut suportul pentru bobina de inductie, adica o platbanda indoita la 90 de grade si nituita pe placa de prindere cu un nit de otel de 4mm, pentru un plus de securitate si rigiditate am cositorit suprafetele iar la sfarsit le-am lipit intre ele: Asa arata aprinderea si incarcarea, dupa ce pronesc motorul si fac probele necesare toate piesele vor fi vopsite: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 21 Iunie, 2019 Share Adaugat pe 21 Iunie, 2019 Cum merge? Ai avansat? Intr-un potop de ... nimic, cum ar zice recidivistul Dragnea :-) ... proiectul tău este foarte interesant și mai ales este un privilegiu că îl împarți cu noi, prin imagini și poveste. Este uluitor pentru mine și cum se face că nimeni, în afară de Gaxel, nu se mai arată interesat de acest meșteșug... dar asta poate fi o altă discuție - evident, nu aici. De ce aprinderea o modifici în stilul uneia moderne, în care scapi de platină și nu păstrezi aprinderea originală? Modificarea desigur că e reversibilă, nu? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 22 Iunie, 2019 Autor Share Adaugat pe 22 Iunie, 2019 acum 23 ore Aferim a scris: Cum merge? Ai avansat? Am avansat dar inca nu am "inchegat" mare lucru pentru ca am facut mai multe lucruri la ea care momentan nu converg, intre timp am si pornit-o. acum 23 ore Aferim a scris: De ce aprinderea o modifici în stilul uneia moderne, în care scapi de platină și nu păstrezi aprinderea originală? Modificarea desigur că e reversibilă, nu? Modificarea este reversibila, practic s-au creat alte piese fara a se modifica nici o piesa originala. Exista si sistemul de aprindere si incarcare original dar a fost dorinta proprietarului ca momentan sa nu-l restaureze chiar daca e complet. Problema sistemelor de 6V este ca acestea au atins "perfectiunea" numai dupa WW2 si mai mult la americani, europenii au renuntat repede la el. Sa stii ca si in tarile cu apa calda se fac astfel de modificari reversibile dar sunt mai discreti in acest sens pt ca nu da bine la imagine. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 24 Iunie, 2019 Share Adaugat pe 24 Iunie, 2019 eu ma uit zilnic. Astept cate un update si incerc sa bag la cap cata munca e , pentru ca visez si eu la ceva "asemanator" dar japonez, mai nou , si cu piese cumparate ca mainile mele nu sunt inca asa dibace :) ma bucur de fiecare poza si explicatie Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 24 Iunie, 2019 Share Adaugat pe 24 Iunie, 2019 acum 8 ore gaxel a scris: eu ma uit zilnic. incerc sa bag la cap cata munca e Eu mai rar, nu zilnic, dar este cu adevărat multă dibăcie. Este și singura poveste ce o urmăresc aici, îmi place că e excelent ilustrată și explicată. Iar motoreta e chiar mișto! Salutări, Gaxel și numai gânduri bune! Când mai ai drum pe-acilea, te rog dă-mi de veste ! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 28 Iunie, 2019 Autor Share Adaugat pe 28 Iunie, 2019 Capacul transmisiei primare, avea niste vopsea pe el si a trebuit sa ma chinui sa-l curat fara sablare si fara sa-l zgarii cu perii de sarma. Dupa multiple spalari am reusit sa-l curat si sa-l aduc la aceeasi culaore cu carterul motorului: Facem o garnitura noua: Ornament nou: Acesta se prinde cu trei nituri din aluminiu cu cap mare si miez de 1.5mm, a trebuit sa le fabric dintr-o sarma de aluminiu: Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 2 Iulie, 2019 Share Adaugat pe 2 Iulie, 2019 ma uitam la capac, si la poze si mi am adus aminte de o discutie de prin 2000 sau 2001. Imi trebuia o garnitura de la un capac de transmisie. Si tin minte indicatiile unuia mai pricepu: du-te la librarie si cumpara un dosar (da, dosar cu sina) ca ala e cel mai bun. Am fost sceptic, am invatat sa decupez o garnitura (cu putina experienta iese super) si desi am fost foarte sceptic, a tinut garnitura aia mii de km. De fapt dupa ceva ani cand motocicleta a fost vanduta inca tinea foarte bine. Am cam uitat sa "improvizam" frumos. spor la lucru Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 4 Iulie, 2019 Pe 02/07/2019 at 14:23 gaxel a scris: du-te la librarie si cumpara un dosar (da, dosar cu sina) ca ala e cel mai bun. Chiar erau cele mai bune pt garnituri. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 7 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 7 Iulie, 2019 Cu rezervorul de benzina am avut niste aventuri neplacute, desi motocicleta avea rezervorul original proprietarul a cumparat un alt rezervor deoarece celui original al motocicletei ii lipsea cutia de scule iar aceasta (impeuna cu alte accesorii) era definitorie pentru modelele militare. In imaginea de mai jos care a fost postata si la inceputul topicului este o prezentare a accesoriile care s-au montat doar pe motociclete produse pentru armata germana unde apare si rezervorul: Acest rezervor are niste gauri de glont sau schija care a intrat prin partea din spate iar din cauza impactului s-a spart in mai multe bucati provocand mai multe gauri in diferite locuri. In prima poza de mai jos se vede gaura de intrare: Gaurile de iesire: Sistemul de prindere al placilor laterale pe care se monteaza genunchierele: Demontarea emblemelor, pe aceste placi era pictata emblema TWN (un leu si scrisul Triumph). Ce vedeti in imagine nu este pamant sau rugina, pare sa fi avut un fel de carton anti vibratii care in timp s-a dezintegrat.: Problema majora a aparut dupa sablarea rezervorului desi la prima vedere parea in stare destul de buna pentru anii lui. In realitate acest rezervor a fost destul de afectat, faptul ca a fost gaurit de glont/schija certifica faptul ca din 1940-1945 nu a mai avut benzina in el si astfel acesta s-a degradat constant odata cu trecerea timpului. La sablare au aparut in jur de 15 gauri din care cateva in zone aproape imposibil de lucrat (sudat sau cositorit) si ne-am dat seama ca daca incepeam sa lucram la el ar fi aparut si alte probleme. Astfel ca am fost nevoiti sa ne intoarcem la rezervorul original al motocicletei care la randul lui a avut cutia de scule dar care a fost data jos, probabil din motive estetice cutia fiind destul de mare. Rezervorul original este intr-o stare foarte buna si la interior si la exterior, voi reveni cu alte poze. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 10 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 10 Iulie, 2019 Si iata rezervorul original, este intr-o stare foarte buna, dupa sablare si tratare cu Feruginol l-am testat cu benzina si nu are nici o pierdere. Rezervorul prezinta niste lipituri cu cositor dar m-am uitat prin interior iar lipiturile au fost facute pt niste indoituri (lovituri) si nicidecum pt gauri cum am crezut initial. Dupa cum se vede acesta nu are cutia de scule aceasta fiind demontata din motive pe care nu avem de unde sa le stim, mai ales avand in vedere starea buna a rezervorului. Banuiesc totusi ca a fost data jos din ratiuni estetice: Rugina din rezervor este superficiala, am eliminat-o cu Feruginol: Sablarea: Rezervorul dat cu Feruginol: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 11 Iulie, 2019 Share Adaugat pe 11 Iulie, 2019 lipiturile tale cu cositor arata a clasice "cazaturi pe loc" A cazut motocicleta, s a sprijinit in ghidon si nu a avut furca/jugul o limitare a cursei, si a impins furca in rezervor. Cred ca asta e explicatia vazand forma, locul si gandindu ma ca eu am patit-o si ca limitarea cursei ghidonului nu era pusa degeaba. Spor in continuare Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 11 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 11 Iulie, 2019 Aceasta este cutia de scule dupa sablare: Desi rugina a creat multe cratere nu a reusit sa faca decat doua gauri mici. Piesa deja a fost tratata cu Feruginol si am prins-o pe rezervor prin cositorire, in felul acesta asiguram si o sigilare a cutiei de scule care banuiesc ca inainte nu exista iar apa se putea infiltra daca mergeai pe ploaie. Oricum aceasta motocicleta nu cred ca va mai cunoaste ploaia vreodata. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 11 Iulie, 2019 Share Adaugat pe 11 Iulie, 2019 cutia asta de acte/scule este foarte urâtă, este disproporționat de înaltă față de proporțiile rezervorului... dar na; înțeleg conceptul prin care se dorește o restaurare cât mai exactă. detalii ce azi par hidoase (precum cutia asta de scule) într-un viitor mai îndepărtat contează mult pentru valoarea istorică a mobrei. ce vei face cu mulțimea de mici cratere? mi se pare mai dificil de rezolvat asta, fără clasicul chit auto, în comparatie cu loviturile punctuale. sau, cu caznă, pot fi și ele rezolvate prin cositorire? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 12 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 12 Iulie, 2019 acum 9 ore Aferim a scris: ce vei face cu mulțimea de mici cratere? mi se pare mai dificil de rezolvat asta, fără clasicul chit auto, în comparatie cu loviturile punctuale. sau, cu caznă, pot fi și ele rezolvate prin cositorire? Deja e rezolvata, mai urmeaza niste imagini. Am facut niste teste cu cositor dar mergea prea greu si am renuntat la idee, problema era ca desi era sablata cutia in cratere "fierbea" cositorul si prindea doar partial iar din acest motiv nu puteam sa intind cositorul pe suprafata. I-am aplicat trei straturi de filler mai diluate ca sa patrunda cat mai bine dupa care am aplicat chit rapid (e un chit subtire, ca o pasta, special pt gauri mici) si am slefuit, Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 14 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 14 Iulie, 2019 Aripa fata vopsita: Aripa spate: Aripile montate: PS: Nu-mi dau seama ce s-a intamplat dar nu mai am pozele cu semiaripa de spate dupa vopsire, cea care se prinde cu trei piulite fluture si care apare in poza cu aripile montate. O sa faca altele cand o demontez si o sa o adaug aici. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 15 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 15 Iulie, 2019 Oala de far vopsita: I-am facut niste seibi din cauciuc, conform catalog nu ar fi avut seibi din cauciuc ci prindere fier pe fier cu care nu sunt de acord. Suruburile nu sunt ale motocicletei, sunt doar de proba. Am probat si martorii luminosi: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 20 Iulie, 2019 Share Adaugat pe 20 Iulie, 2019 Pe 15.07.2019 at 22:13 luca.stere a scris: nu ar fi avut seibi din cauciuc ci prindere fier pe fier cu care nu sunt de acord. Am probat si martorii luminosi: Da, pentru prinderea farului si a altor piese sensibile supuse vibrațiilor (în special cele electrice) și mie mi se pare incorectă prinderea fier pe fier. Eu cred că ai luat decizia corectă să intercalezi șaibele din cauciuc! (Deh, uite că mai are și neamțul scăpări de proiectare... sau poate că deliberat au construit-o simplificat, ținând cont că e o motocicletă militară, eliminând unele dintre reperele mici care poate că ar fi complicat fabricația sau mentenanța?) Martorii luminoși par nou-nouți, ai găsit de schimb sau așa de bine i-ai restaurat pe ai ei? Iar vopsitoria ți-a ieșit incredibil de dibaci! Nici de la mama ei nu cred că a arătat așa de bine! Felicitări! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 20 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 20 Iulie, 2019 acum 52 minute Aferim a scris: Martorii luminoși par nou-nouți, ai găsit de schimb sau așa de bine i-ai restaurat pe ai ei? Martorii sunt practic noi dar sunt facuti, nu am reusit sa gasim martori noi la aceasta dimensiunea. Au fost facuti de un strungar dibaci pe care il cunoaste proprietarul motocicletei, un strungar de mecanica fina. Calitatea executiei este impecabila, poate rivaliza cu orice fabrica occidentala, pana si geamul martorilor este facut de el din alti martori mai vechi (taiat, lustruit, montat). Din pacate astfel de meseriasi sunt pe cale de disparitie. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 21 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 21 Iulie, 2019 Lantul de transmisie primara si kickstarterul. Lantul este in stare foarte buna, nu stiu daca este original dar are o inscriptie pe el: Axul a fost rectificat, s-a introdus o bucsa subtire din otel care a fost rectificata la cota din carter: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 21 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 21 Iulie, 2019 Am montat si lantul transmisiei secundare, mai trebuie sa-l ung dar asta mai poate astepta pana termin alte aspecte in zona transmisiei (firul pentru neutral, lungime cablu ambreiaj, samd). Lantul era plin de vaselina, se invechise si era semi uscata dar a pastrat lantul intact: Garnituri pentru tubulatura lantului, au un sistem de etansare cu o buza care imbraca carterele, nu intra nici un fir de praf: Contactul: Cheie originala: Firele: Vitezometrul este o replica Veigel, pana cand proprietarul va reusi sa gaseasca un vitezometru original care este greu de gasit si foarte scump vom merge pe aceasta replica careia ii voi inlocui ornamentul cromat cu unul vopsit, am l-am montat doar de proba (si nerabdare): Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 28 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 28 Iulie, 2019 Suportul pentru aripa fata vopsit, acesta are si rol de cric pentru a face reparatii la roata fata: Daca va uitati in imaginea de mai jos veti vedea ca acest suport era stramb dar de asa natura incat parea ca avand forma corecta: Nu mi-am dat seama de acest lucru pana nu am vazut undeva o imagine in care se arata ca acest suport este de fapt si cric pentru roata fata iar acolo am remarcat ca suportul este drept. Pe urma am observat acest lucru si in brosurile originale pe care desi le mai studiasem nu observasem acest detaliu: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 30 Iulie, 2019 Autor Share Adaugat pe 30 Iulie, 2019 Am vopsit piesele de la aprindere/incarcare si le-am montat definitiv: Mai am sa fac un suport pentru releul de incarcare care va fi montat intr-o zona discreta dar care sa-i asigure racirea iar CDI-ul va fi montat sub suportul de baterie, astfel aceste modificari nu vor fi vizibile din exteior. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.