Mergi la conţinut

Activitate

Fluxul se actualizează automat

  1. Ieri
  2. Time management is the reason why most students seek academic support. Students feel unsure about their assignments as well, they seek affordable assignment help so there can be no doubt of errors in their assignment.
  3. Ultima săptămână
  4. Nu ne vom arunca la expresii pretențioase de tipul „un icon urban”, dar, dacă te deplasezi pe două roți, cu siguranță ai văzut cel puțin o cască Momodesign prin oraș. Inspirată în continuare din căștile piloților de elicoptere, aceasta cască tip jet a evoluat din toate punctele de vedere. Gama de căști Momodesign a fost complet reproiectată, beneficiind de o restilizare care îi sporește elementele distinctive. Culorile și grafica exclusivă sunt acum ingrediente ale unui nou amestec de stil, calitate, siguranță și confort. Cultura Dainese, centrată pe inovare și siguranță se întâlnește cu designul iconic al Momodesign, efectul fiind o transformare completă a gamei. Obiectivul comun celor două companii este cel de a răspândi designul și calitatatea italiană în întreaga lume, susținând provocările mobilității urbane de astăzi și de mâine. Noile căștile FGTR EVO și FGTR CLASSIC au certificarea E2206, grație expertizei Grupului Dainese. FGTR EVO, versiunea premium a gamei FGTR, este casca cu design 100% italian. Are marginile de pe profilul carcasei și vizierei cusute manual și este disponibilă cu în trei dimensiuni de carcasă disponibile. Se păstrează forma rotunjită și logo-ul „T”. Vizorul, caracterizat prin două suporturi din fibră de carbon cu finisaj mat, a fost revizuit, la fel ca și mecanismul său, complet reproiectat pentru a face înlocuirea mai ușoară. Pernițele pentru obraji sunt și mai ergonomice, permițând folosirea de diverși ochelari. Cusăturile contrastante albe și clicheți din metal lustruit imprimă căștii un aspect foarte elegant.Ea rămâne însă și un model versatil, datorita vizierei de soare integrate. Noua gamă EVO vine cu o paletă de culori rafinată, cu texturi metalice pentru linia Mono și o grafică sobrăpentru linia Hip. Căștile FGTR EVO au interiorul detașabil și lavabil, pregătit pentru sisteme de comunicare, materialul beneficiind de tratament DrySpeed.​ Modelul Classic păstrează aceleași caracteristici tehnice ca și modelul Evo, cu excepția vizierei de solare. Cusăturile sunt de aceeași culoare cu materialul care căptușește profilul căștii, iar mecanismele de închidere sunt negre. Există trei versiuni de culoare pentru casca Momodesign FGTR Classic: Mono, Candy și Flip, ultimle două propunând jocuri de nuanțe și contraste îndrăznețe, care evocă modelele clasice ale mărcii. Articol susținut de importatorul mărcii Dainese în România, Dual Motors. Sursa
  5. Nu ne vom arunca la expresii pretențioase de tipul „un icon urban”, dar, dacă te deplasezi pe două roți, cu siguranță ai văzut cel puțin o cască Momodesign prin oraș. Inspirată în continuare din căștile piloților de elicoptere, aceasta cască tip jet a evoluat din toate punctele de vedere. Gama de căști Momodesign a fost complet reproiectată, beneficiind de o restilizare care îi sporește elementele distinctive. Culorile și grafica exclusivă sunt acum ingrediente ale unui nou amestec de stil, calitate, siguranță și confort. Cultura Dainese, centrată pe inovare și siguranță se întâlnește cu designul iconic al Momodesign, efectul fiind o transformare completă a gamei. Obiectivul comun celor două companii este cel de a răspândi designul și calitatatea italiană în întreaga lume, susținând provocările mobilității urbane de astăzi și de mâine. Noile căștile FGTR EVO și FGTR CLASSIC au certificarea E2206, grație expertizei Grupului Dainese. FGTR EVO, versiunea premium a gamei FGTR, este casca cu design 100% italian. Are marginile de pe profilul carcasei și vizierei cusute manual și este disponibilă cu în trei dimensiuni de carcasă disponibile. Se păstrează forma rotunjită și logo-ul „T”. Vizorul, caracterizat prin două suporturi din fibră de carbon cu finisaj mat, a fost revizuit, la fel ca și mecanismul său, complet reproiectat pentru a face înlocuirea mai ușoară. Pernițele pentru obraji sunt și mai ergonomice, permițând folosirea de diverși ochelari. Cusăturile contrastante albe și clicheți din metal lustruit imprimă căștii un aspect foarte elegant.Ea rămâne însă și un model versatil, datorita vizierei de soare integrate. Noua gamă EVO vine cu o paletă de culori rafinată, cu texturi metalice pentru linia Mono și o grafică sobrăpentru linia Hip. Căștile FGTR EVO au interiorul detașabil și lavabil, pregătit pentru sisteme de comunicare, materialul beneficiind de tratament DrySpeed.​ Modelul Classic păstrează aceleași caracteristici tehnice ca și modelul Evo, cu excepția vizierei de solare. Cusăturile sunt de aceeași culoare cu materialul care căptușește profilul căștii, iar mecanismele de închidere sunt negre. Există trei versiuni de culoare pentru casca Momodesign FGTR Classic: Mono, Candy și Flip, ultimle două propunând jocuri de nuanțe și contraste îndrăznețe, care evocă modelele clasice ale mărcii. Articol susținut de importatorul mărcii Dainese în România, Dual Motors.
  6. It’s an unfortunate reality of modern driving technology: What makes cars more efficient, or keeps their drivers safer, is not always good for motorcyclists. Earlier this week, Justin Hughes wrote a piece about the potential danger that regenerative braking poses for motorcyclists, and shortly after that, a news story hit the web, detailing another fatal collision between a motorcyclist and a Tesla in autopilot mode. We’ve been down the road on similar stories before, and riders are rightfully worried about their safety on the road with automated driving systems no matter who the manufacturer is. With that in mind, check out the following press release from the AMA, which just crossed our desk. Some American motorcyclists are big fans of the AMA, and some most certainly are not—but no matter how you feel about the riders’ rights organization, its policies and its initiatives, this seems to be a cause that all of us should be able to get behind—Ed. Press release Calls on DOT Secretary Buttigieg to stand with motorcyclists to prevent further loss of life PICKERINGTON, Ohio — In the wake of the most recent tragedy involving a fatal collision between a Tesla vehicle in autopilot mode and a motorcyclist in Washington state, the American Motorcyclist Association (AMA) once again urges the Department of Transportation (DOT) to strengthen Automated Driving System (ADS) regulations. The incident, which resulted in the death of the rider, underscores the urgent need for specific regulations that require that both recognition and reaction to motorcycles be fully integrated into crash avoidance and autonomous vehicle (AV) technologies to ensure safety for motorcyclists and drivers. “This tragic loss of life is another reminder that the AMA’s call to include motorcycle recognition and reaction in Federal Automated Vehicle Policy has gone unanswered,” said AMA President and CEO Rob Dingman. “Our thoughts go out to the family and loved ones of this motorcyclist, and sadly, we are left with the question for the DOT, NHTSA, automakers, and technology companies: how many people must die before you take action? This recent crash was not the first and we are deeply concerned that it won’t be the last unless AV systems are required to be designed and tested with the unique characteristics of motorcyclists in mind.” “Since the 1990s,” Dingman continued, “The AMA has engaged with federal agencies, automakers and software developers on the dangers surrounding developing and implementing self-driving technology without adequate consideration of its impact on motorcyclists. In a column I penned in American Motorcyclist magazine back in 2016 titled Highly Automated Horror, I noted that failing to consider motorcyclists could prove catastrophic to motorcycling, and, unfortunately, we’re seeing that become a reality today.” Currently, the government has regulations in place that tells consumers what type of fuel and which engine types they should buy. Yet when it comes to an actual problem that’s costing lives, the ongoing epidemic remains ignored, despite the AMA urging action. In February of 2022, the AMA — along with the Motorcycle Industry Council (MIC) and the Motorcycle Safety Foundation (MSF) — sat down to share industry priorities with United States DOT Secretary Buttigieg and department staff. One of the key discussion points during that meeting was the need to ensure that these new automated vehicle and crash avoidance technologies be required to recognize and react appropriately to motorcycles. “Secretary Buttigieg was very receptive to our concerns regarding autonomous vehicles and the potential dangers they pose to motorcyclists,” Dingman said in the 2022 press release following the meeting. Obviously, the AMA’s and the industry’s concerns fell on deaf ears. Previously, the AMA had discussed concerns about autonomous vehicles with former DOT Secretary Elaine Chao, as well. But while the AMA has had an audience with DOT officials — and despite NHTSA’s investigation into Tesla’s Autopilot system and California putting the brakes on AV technology at the state level — no concrete action has been taken at the federal level. “It’s astounding that, despite laying out clear and specific safety recommendations and the many concerns raised by various stakeholders calling for the regulation of this technology, we are continuing to fight the same battle,” said AMA Government Relations Director Nick Haris. “We urge developers and regulators to prioritize the inclusion of motorcyclists in the design, testing and implementation of AV systems to prevent future tragedies.” In fact, the most recent testing of these systems by the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), released just yesterday, indicates only one of the first 10 small SUVs evaluated using their new testing criteria earned a good rating. Four of the tested vehicles either completely failed to provide sufficient warning or gave it too late to avoid a collision. The AMA reaffirms its commitment to advocating for the safety of motorcyclists on the road and calls upon federal agencies, automakers, technology companies and software developers to ensure that AV technology is thoroughly vetted and capable of protecting all road users, including motorcyclists. Currently, the AMA has over 215,000 members, and according to a recent survey, distracted and inattentive driving as well as automated vehicles are their two top issues of concern. The AMA will work with its members at the grassroots level to sound the alarm and reach out to local, state and federal lawmakers. The AMA also asks the entire industry to join their call for action from DOT Secretary Buttigieg and the Department of Transportation. “Many autonomous vehicles on the road today have not been proven to detect all other road users in all situations before they have been allowed to be used on the road,” Dingman added. “Motorcyclists should not be used as guinea pigs for autonomous vehicle manufacturers. The continued allowance of untested autonomous vehicles on our nation’s roadways is unacceptable. The time for action is now!” Vezi sursa
  7. It’s an unfortunate reality of modern driving technology: What makes cars more efficient, or keeps their drivers safer, is not always good for motorcyclists. Earlier this week, Justin Hughes wrote a piece about the potential danger that regenerative braking poses for motorcyclists, and shortly after that, a news story hit the web, detailing another fatal collision between a motorcyclist and a Tesla in autopilot mode. We’ve been down the road on similar stories before, and riders are rightfully worried about their safety on the road with automated driving systems no matter who the manufacturer is. With that in mind, check out the following press release from the AMA, which just crossed our desk. Some American motorcyclists are big fans of the AMA, and some most certainly are not—but no matter how you feel about the riders’ rights organization, its policies and its initiatives, this seems to be a cause that all of us should be able to get behind—Ed. Press release Calls on DOT Secretary Buttigieg to stand with motorcyclists to prevent further loss of life PICKERINGTON, Ohio — In the wake of the most recent tragedy involving a fatal collision between a Tesla vehicle in autopilot mode and a motorcyclist in Washington state, the American Motorcyclist Association (AMA) once again urges the Department of Transportation (DOT) to strengthen Automated Driving System (ADS) regulations. The incident, which resulted in the death of the rider, underscores the urgent need for specific regulations that require that both recognition and reaction to motorcycles be fully integrated into crash avoidance and autonomous vehicle (AV) technologies to ensure safety for motorcyclists and drivers. “This tragic loss of life is another reminder that the AMA’s call to include motorcycle recognition and reaction in Federal Automated Vehicle Policy has gone unanswered,” said AMA President and CEO Rob Dingman. “Our thoughts go out to the family and loved ones of this motorcyclist, and sadly, we are left with the question for the DOT, NHTSA, automakers, and technology companies: how many people must die before you take action? This recent crash was not the first and we are deeply concerned that it won’t be the last unless AV systems are required to be designed and tested with the unique characteristics of motorcyclists in mind.” “Since the 1990s,” Dingman continued, “The AMA has engaged with federal agencies, automakers and software developers on the dangers surrounding developing and implementing self-driving technology without adequate consideration of its impact on motorcyclists. In a column I penned in American Motorcyclist magazine back in 2016 titled Highly Automated Horror, I noted that failing to consider motorcyclists could prove catastrophic to motorcycling, and, unfortunately, we’re seeing that become a reality today.” Currently, the government has regulations in place that tells consumers what type of fuel and which engine types they should buy. Yet when it comes to an actual problem that’s costing lives, the ongoing epidemic remains ignored, despite the AMA urging action. In February of 2022, the AMA — along with the Motorcycle Industry Council (MIC) and the Motorcycle Safety Foundation (MSF) — sat down to share industry priorities with United States DOT Secretary Buttigieg and department staff. One of the key discussion points during that meeting was the need to ensure that these new automated vehicle and crash avoidance technologies be required to recognize and react appropriately to motorcycles. “Secretary Buttigieg was very receptive to our concerns regarding autonomous vehicles and the potential dangers they pose to motorcyclists,” Dingman said in the 2022 press release following the meeting. Obviously, the AMA’s and the industry’s concerns fell on deaf ears. Previously, the AMA had discussed concerns about autonomous vehicles with former DOT Secretary Elaine Chao, as well. But while the AMA has had an audience with DOT officials — and despite NHTSA’s investigation into Tesla’s Autopilot system and California putting the brakes on AV technology at the state level — no concrete action has been taken at the federal level. “It’s astounding that, despite laying out clear and specific safety recommendations and the many concerns raised by various stakeholders calling for the regulation of this technology, we are continuing to fight the same battle,” said AMA Government Relations Director Nick Haris. “We urge developers and regulators to prioritize the inclusion of motorcyclists in the design, testing and implementation of AV systems to prevent future tragedies.” In fact, the most recent testing of these systems by the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), released just yesterday, indicates only one of the first 10 small SUVs evaluated using their new testing criteria earned a good rating. Four of the tested vehicles either completely failed to provide sufficient warning or gave it too late to avoid a collision. The AMA reaffirms its commitment to advocating for the safety of motorcyclists on the road and calls upon federal agencies, automakers, technology companies and software developers to ensure that AV technology is thoroughly vetted and capable of protecting all road users, including motorcyclists. Currently, the AMA has over 215,000 members, and according to a recent survey, distracted and inattentive driving as well as automated vehicles are their two top issues of concern. The AMA will work with its members at the grassroots level to sound the alarm and reach out to local, state and federal lawmakers. The AMA also asks the entire industry to join their call for action from DOT Secretary Buttigieg and the Department of Transportation. “Many autonomous vehicles on the road today have not been proven to detect all other road users in all situations before they have been allowed to be used on the road,” Dingman added. “Motorcyclists should not be used as guinea pigs for autonomous vehicle manufacturers. The continued allowance of untested autonomous vehicles on our nation’s roadways is unacceptable. The time for action is now!” Vezi sursa
  8. Salut! Am o problema la un kxd de 125cc (cross),Intra in viteza 1,in neutru si dupa cand vreau sa bag a 2,nu sta in viteza,iasa.la fel si in 3,4.Daca il bag in a doua,si tin cu piciorul in sus de schimbator,merge,practic iasa din viteza.Cand sunt de ex in a 2,si incerc sa plec,las ambreajul usor si se tureaza doar,nu pleaca...
  9. KTM has taken the wraps off a new 450 Rally Replica, even as the company’s plans for its desert racing program are a bit unclear, as we look in from the outside. What’s new for 2025? KTM says the 450 cc single-cylinder engine has a new SOHC cylinder head, a beefed-up clutch and gearbox, and a dual-radiator setup that is supposedly superior to the old single-rad arrangement. The new frame is made of laser-cut and hydro-formed pieces, welded together in the KTM Motorsports plant—this is the only machine made there that’s available to customers, says KTM. As all the manufacturers say when they release a new frame, it’s supposed to be an updated design that offers the right amount of feedback, flex and stiffness. This is indeed a difficult formula to nail, but KTM says they did the calculations to make it work well in all aspects. The hollow, die-cast aluminum swingarm is also new for 2025. There’s a new self-supporting 16-liter fuel tank in back that also serves as the subframe, with added 9-liter and 9.5-liter tanks in front, with dual fuel pumps that can either feed from front or rear tanks. And then you get the suspension updates: From a handling perspective, the 2025 KTM 450 RALLY REPLICA is fitted with the latest WP PRO COMPONENTS. In the front, 48 mm WP XACT PRO 7548 closed cartridge cone valved fork is clamped into a new 23 mm offset, CNC machined triple clamps ensuring optimal stiffness. The upper clamp also boasts an in-house developed PHDS system, fitted with a SCOTTS steering damper. Taking charge at the rear is the WP XACT PRO 7750 shock. Fully customizable for individual set up of rider and specific terrain. Tried, tested and used in multiple Rally stage wins by the likes of Kevin Benavides and Matthias Walkner. There’s also a new carbon-fiber nav tower with a lighter, more narrow dashboard tucked in behind, designed to mount a digital roadbook. The front of the redesigned bodywork incorporates a new LED headlight system that is supposed to pump out 33 percent more lighting output, a key factor in early mornings and late nights in rally raid. Although KTM doesn’t publish the MSRP, only 100 bikes will be made this year, so you know they’ll be expensive, especially because KTM tells us this is the closest thing to a pro’s racebike that you can get. So while KTM seems to be restructuring its rally raid factory team, we see that, at least for 2025, the plan is to keep challenging the Dakar and maybe other events, and that customers are still able to buy a pro-level bike as well. Vezi sursa
  10. KTM has taken the wraps off a new 450 Rally Replica, even as the company’s plans for its desert racing program are a bit unclear, as we look in from the outside. What’s new for 2025? KTM says the 450 cc single-cylinder engine has a new SOHC cylinder head, a beefed-up clutch and gearbox, and a dual-radiator setup that is supposedly superior to the old single-rad arrangement. The new frame is made of laser-cut and hydro-formed pieces, welded together in the KTM Motorsports plant—this is the only machine made there that’s available to customers, says KTM. As all the manufacturers say when they release a new frame, it’s supposed to be an updated design that offers the right amount of feedback, flex and stiffness. This is indeed a difficult formula to nail, but KTM says they did the calculations to make it work well in all aspects. The hollow, die-cast aluminum swingarm is also new for 2025. There’s a new self-supporting 16-liter fuel tank in back that also serves as the subframe, with added 9-liter and 9.5-liter tanks in front, with dual fuel pumps that can either feed from front or rear tanks. And then you get the suspension updates: From a handling perspective, the 2025 KTM 450 RALLY REPLICA is fitted with the latest WP PRO COMPONENTS. In the front, 48 mm WP XACT PRO 7548 closed cartridge cone valved fork is clamped into a new 23 mm offset, CNC machined triple clamps ensuring optimal stiffness. The upper clamp also boasts an in-house developed PHDS system, fitted with a SCOTTS steering damper. Taking charge at the rear is the WP XACT PRO 7750 shock. Fully customizable for individual set up of rider and specific terrain. Tried, tested and used in multiple Rally stage wins by the likes of Kevin Benavides and Matthias Walkner. There’s also a new carbon-fiber nav tower with a lighter, more narrow dashboard tucked in behind, designed to mount a digital roadbook. The front of the redesigned bodywork incorporates a new LED headlight system that is supposed to pump out 33 percent more lighting output, a key factor in early mornings and late nights in rally raid. Although KTM doesn’t publish the MSRP, only 100 bikes will be made this year, so you know they’ll be expensive, especially because KTM tells us this is the closest thing to a pro’s racebike that you can get. So while KTM seems to be restructuring its rally raid factory team, we see that, at least for 2025, the plan is to keep challenging the Dakar and maybe other events, and that customers are still able to buy a pro-level bike as well. Vezi sursa
  11. Hey, Africa Twin aficionados—if you want to try out Big Red’s latest adventure bikes and meet some off-road racing heroes, the Honda True Adventure Tour has what you want. The True Adventure Tour is not a brand-organized tour for the public, although the public will get a chance to ride thanks to this tour. It appears that it’s mostly a chance for Honda to get some influencers on their machines—gotta keep the social media content flowing. But while influencers will be doing the ride from northern Washington to southern California in two stints, with Johnny Campbell guiding the ride, the public will also get a chance to ride the new Honda ADVs when they stop at participating Honda dealers along the way. But wait, there’s more, as the pitchmen of late-night TV would say. Honda rally raid racers Skyler Howes and Ricky Brabec will also make appearances at some points along the way, so this trip will really be a who’s who of American desert racing stardom. Check out the PR below for details on the stops along the way, if you think you’d like to demo one of the new Honda ADVs as they travel down the west coast. Press release Johnny Campbell to Lead Honda True Adventure Tour Influencers to complete border-to-border route aboard Honda ADV models Ride to include stops for public demo rides at Honda powersports dealers Factory rally riders Ricky Brabec, Skyler Howes to make guest appearances American Honda announced today that 11-time Baja 1000 winner Johnny Campbell will lead a hybrid influencer/demo-ride event—the Honda True Adventure Tour—next month. Based around an adventure motorcycle ride from Northern Washington to Southern California, the event will feature social-media influencers riding Transalp and Africa Twin adventure bikes, with the group making periodic stops at Honda powersports dealerships for public demo rides. Making guest appearances at different points along the ride will be factory Monster Energy Honda riders Ricky Brabec (a two-time Dakar Rally winner) and Skyler Howes. A total of approximately 1,500 miles in length, the Honda True Adventure Tour will start May 5 in Lakewood, Washington, with Campbell leading a group of four influencers to overnight stops in the Oregon municipalities of Sisters, Eugene and Coos Bay, before they finish up in Eureka, California. There, a second team of influencers will take the baton for an all-California stint, to include overnight stops in Roseville, Paso Robles and Huntington Beach, before the ride makes a ceremonial finish at the American Honda Collection Hall in Torrance on May 14. Along the route, the group will stop at a trio of Honda powersports dealerships—Lakewood, Washington’s South Bound Motorsports on May 4; Roseville, California’s Roseville Honda Motorsports on May 11; and Huntington Beach, California’s Huntington Beach Honda on May 14. The public is invited to these stops, where they can meet Campbell and join Honda’s demo team in local rides aboard new Honda powersports models, including Transalps and Africa Twins. “ADV enthusiasts know that springtime means riding time, so we can’t wait to get started on this adventure extravaganza,” said Jeremy McGuire, Senior Manager of Customer Engagement at American Honda. “With both influencer and demo-ride components, the Honda True Adventure Tour will give participants the opportunity to try out Honda’s adventure models firsthand, and the fact that it’s all being led by off-road legend Johnny Campbell makes it a can’t-miss. We look forward to seeing some great content from the participating influencers, and to spending quality time with our customers at the demo-ride events.” For more information on the Honda True Adventure Ride demo rides, visit powersports.honda.com/events. Vezi sursa
  12. Hey, Africa Twin aficionados—if you want to try out Big Red’s latest adventure bikes and meet some off-road racing heroes, the Honda True Adventure Tour has what you want. The True Adventure Tour is not a brand-organized tour for the public, although the public will get a chance to ride thanks to this tour. It appears that it’s mostly a chance for Honda to get some influencers on their machines—gotta keep the social media content flowing. But while influencers will be doing the ride from northern Washington to southern California in two stints, with Johnny Campbell guiding the ride, the public will also get a chance to ride the new Honda ADVs when they stop at participating Honda dealers along the way. But wait, there’s more, as the pitchmen of late-night TV would say. Honda rally raid racers Skyler Howes and Ricky Brabec will also make appearances at some points along the way, so this trip will really be a who’s who of American desert racing stardom. Check out the PR below for details on the stops along the way, if you think you’d like to demo one of the new Honda ADVs as they travel down the west coast. Press release Johnny Campbell to Lead Honda True Adventure Tour Influencers to complete border-to-border route aboard Honda ADV models Ride to include stops for public demo rides at Honda powersports dealers Factory rally riders Ricky Brabec, Skyler Howes to make guest appearances American Honda announced today that 11-time Baja 1000 winner Johnny Campbell will lead a hybrid influencer/demo-ride event—the Honda True Adventure Tour—next month. Based around an adventure motorcycle ride from Northern Washington to Southern California, the event will feature social-media influencers riding Transalp and Africa Twin adventure bikes, with the group making periodic stops at Honda powersports dealerships for public demo rides. Making guest appearances at different points along the ride will be factory Monster Energy Honda riders Ricky Brabec (a two-time Dakar Rally winner) and Skyler Howes. A total of approximately 1,500 miles in length, the Honda True Adventure Tour will start May 5 in Lakewood, Washington, with Campbell leading a group of four influencers to overnight stops in the Oregon municipalities of Sisters, Eugene and Coos Bay, before they finish up in Eureka, California. There, a second team of influencers will take the baton for an all-California stint, to include overnight stops in Roseville, Paso Robles and Huntington Beach, before the ride makes a ceremonial finish at the American Honda Collection Hall in Torrance on May 14. Along the route, the group will stop at a trio of Honda powersports dealerships—Lakewood, Washington’s South Bound Motorsports on May 4; Roseville, California’s Roseville Honda Motorsports on May 11; and Huntington Beach, California’s Huntington Beach Honda on May 14. The public is invited to these stops, where they can meet Campbell and join Honda’s demo team in local rides aboard new Honda powersports models, including Transalps and Africa Twins. “ADV enthusiasts know that springtime means riding time, so we can’t wait to get started on this adventure extravaganza,” said Jeremy McGuire, Senior Manager of Customer Engagement at American Honda. “With both influencer and demo-ride components, the Honda True Adventure Tour will give participants the opportunity to try out Honda’s adventure models firsthand, and the fact that it’s all being led by off-road legend Johnny Campbell makes it a can’t-miss. We look forward to seeing some great content from the participating influencers, and to spending quality time with our customers at the demo-ride events.” For more information on the Honda True Adventure Ride demo rides, visit powersports.honda.com/events. Vezi sursa
  13. To Export Webmail emails into other file format on hard drive or webmail app, you can get the CubexSoft Email Backup Tool that has all capabilities for providing quick, accurate and safe emails migration from AOL Mail, Gmail, Office 365, Exchange Server, 1&1, Roundcube, and 90+ webmail emails to other file format and webmail app. Using the program, you can simply export unlimited emails from multiple mail accounts at once. Using the tool, you can backup webmail to PST, PDF, EML, MSG, DOC, HTML, Gmail, Exchange Server, IMAP Server, Yahoo Mail, etc. It also provides free demo edition to know about how to export Webmail emails without any cost.
  14. Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport disponibil și în versiunea pentru transportul a 4 biciclete. Bicicletele se montează vertical pe suport, agățându-se practic de roata de față, cea de spate fiind fixată separat. Ulterior, acestea pot fi asigurate extra cu un cablu de antifurt. Un sistem bine pus la punct permite să ridici sau să cobori suportul, astfel încât să ai acces foare facil la biciclete. Practic trebuie acționată o clapetă, apoi să tragi de el în jos. Capaciytatea de transport a suportului de 6 biciclete este de 110 kg, pe când cel pentru 4 biciclete are o capacitate de 99 de kg. Mai multe detalii urmează a fi date publicării în curând. Importator Thule în România: KeroBike.ro Foto: BikeRumor Sursa: Freerider
  15. Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport disponibil și în versiunea pentru transportul a 4 biciclete. Bicicletele se montează vertical pe suport, agățându-se practic de roata de față, cea de spate fiind fixată separat. Ulterior, acestea pot fi asigurate extra cu un cablu de antifurt. Un sistem bine pus la punct permite să ridici sau să cobori suportul, astfel încât să ai acces foare facil la biciclete. Practic trebuie acționată o clapetă, apoi să tragi de el în jos. Capaciytatea de transport a suportului de 6 biciclete este de 110 kg, pe când cel pentru 4 biciclete are o capacitate de 99 de kg. Mai multe detalii urmează a fi date publicării în curând. Importator Thule în România: KeroBike.ro Foto: BikeRumor Sursa: Freerider
  16. Is the Honda CB500X a street bike, or an adventure bike? With a new safety program based in the UK, the answer is that the CB-X can be whatever you want, as it serves as the physical component of a new motorcycle safety simulator program. Across the pond in Old Blighty, the Vision Zero South West safety initiative (based in the southwestern UK, as you might guess by the name) is now using the national Department for Transport’s Project Apex simulation program to teach riders how to avoid unsafe situations. In that region, motorcyclists make up 20 percent of the road fatalities, despite only being 1 percent of the motorists on the street, so you can see why they might be concerned. Despite looking for photos or videos of what the Project Apex program actually looks like, I’ve come up short. We’ll have to rely on their own description of what to expect from the hardware: Using a real motorbike – a Honda CB500X – the simulator uses authentic controls including brakes, clutch, throttle and indicators to replicate real-life road conditions. The rider is surrounded by seamlessly integrated video screens to provide a truly immersive experience. All manner of road layouts, weather conditions and driving environments can be replicated in an instant – enhanced by realistic vibration, surround sound and working wing mirrors. The custom software is designed to improve rider’s hazard awareness skills and can recreate any number of scenarios. While someone uses the hardware, a set of program instructors (some of them are police riding trainers) watch their activity in real-time and give feedback on the riders’ actions, and advice on how to improve. The simulator is going to be going through the regions of Devon and Cornwall as part of a year-long pilot project in 2024, gauging its effectiveness. It’s hard to imagine how they could learn much of use during that short time, but at least it’s a better idea than just inventing new laws to hassle motorcyclists. For more details, check out the Vision Zero Southwest website here. Vezi sursa
  17. Is the Honda CB500X a street bike, or an adventure bike? With a new safety program based in the UK, the answer is that the CB-X can be whatever you want, as it serves as the physical component of a new motorcycle safety simulator program. Across the pond in Old Blighty, the Vision Zero South West safety initiative (based in the southwestern UK, as you might guess by the name) is now using the national Department for Transport’s Project Apex simulation program to teach riders how to avoid unsafe situations. In that region, motorcyclists make up 20 percent of the road fatalities, despite only being 1 percent of the motorists on the street, so you can see why they might be concerned. Despite looking for photos or videos of what the Project Apex program actually looks like, I’ve come up short. We’ll have to rely on their own description of what to expect from the hardware: Using a real motorbike – a Honda CB500X – the simulator uses authentic controls including brakes, clutch, throttle and indicators to replicate real-life road conditions. The rider is surrounded by seamlessly integrated video screens to provide a truly immersive experience. All manner of road layouts, weather conditions and driving environments can be replicated in an instant – enhanced by realistic vibration, surround sound and working wing mirrors. The custom software is designed to improve rider’s hazard awareness skills and can recreate any number of scenarios. While someone uses the hardware, a set of program instructors (some of them are police riding trainers) watch their activity in real-time and give feedback on the riders’ actions, and advice on how to improve. The simulator is going to be going through the regions of Devon and Cornwall as part of a year-long pilot project in 2024, gauging its effectiveness. It’s hard to imagine how they could learn much of use during that short time, but at least it’s a better idea than just inventing new laws to hassle motorcyclists. For more details, check out the Vision Zero Southwest website here. Vezi sursa
  18. After the big launch of its Pan America adventure bike (See Baldy’s initial review here), Harley-Davidson hasn’t made a lot of noise in this space. We had the launch of the CVO model earlier this year, but we’re still waiting for the release of a smaller 975 cc Pan America, and we’re guessing at this point, despite earlier hopes—it might not be coming. But that doesn’t mean the MoCo is walking away from the ADV scene—in fact, they have just announced a big sponsorship deal with the Backcountry Discovery Routes organization. You can see their marketeering below; although it does not mention any dollar figure, it should help the BDR crew move their plans forward as they introduce new routes through the US (including the new Big Bend BDR-X mentioned below). And this, really, is a partnership that makes good sense if you consider the BDR group’s message of finding good adventure riding here in North America. Partnering with the only company making adventure bikes in the States is good for both partners, from that perspective! Press release BDR ANNOUNCES HARLEY-DAVIDSON MOTOR COMPANY AS ITS NEWEST OEM SPONSOR Seattle, WA – (April 18, 2023) The adventure motorcycling non-profit Backcountry Discovery Routes® (BDR®) announced Harley-Davidson® Motor Company as their newest OEM sponsor. The multi-year partnership will focus on showcasing Harley-Davidson’s ever-growing support of BDR’s mission to preserve off-highway riding opportunities, while integrating the Harley-Davidson Pan America™, the iconic American-made adventure touring motorcycle, into the landscape of upcoming BDR films. With a shared commitment to creating riding opportunities that foster positive economic impact in rural communities, guest riders from Harley-Davidson will join the BDR team on the upcoming Big Bend, Texas BDR-X (to be released in 2024) and on two additional BDR routes to be released in 2025. The Pan America™ motorcycle is Harley-Davidson’s explore-it-all machine for riders who see touring as detouring – on road and off. This rugged, powerful, technologically advanced multi-purpose vehicle is designed from the ground up to be capable, confidence inspiring, and fun wherever the road may take you. Harley-Davidson has leveraged its deep design and engineering capabilities to create these all-new, adventure-touring motorcycles, each designed with premium features, outstanding performance and innovative technology. In addition to featuring the latest Pan America™ motorcycle models in expedition documentary films, as part of the partnership BDR will showcase the 2024 Harley-Davidson Pan America™ 1250 Special motorcycle at upcoming BDR events, including the Annual BDR Adventure Ride Weekend in Tonopah, Nevada on May 16-19, and the TouraTexas Rally at Austin Moto Adventures, on October 24-27 held just outside Austin, TX. The TouraTexas Rally will also mark the public release of the Big Bend BDR-X project and documentary film, streamed live on YouTube from the rally. Vezi sursa
  19. After the big launch of its Pan America adventure bike (See Baldy’s initial review here), Harley-Davidson hasn’t made a lot of noise in this space. We had the launch of the CVO model earlier this year, but we’re still waiting for the release of a smaller 975 cc Pan America, and we’re guessing at this point, despite earlier hopes—it might not be coming. But that doesn’t mean the MoCo is walking away from the ADV scene—in fact, they have just announced a big sponsorship deal with the Backcountry Discovery Routes organization. You can see their marketeering below; although it does not mention any dollar figure, it should help the BDR crew move their plans forward as they introduce new routes through the US (including the new Big Bend BDR-X mentioned below). And this, really, is a partnership that makes good sense if you consider the BDR group’s message of finding good adventure riding here in North America. Partnering with the only company making adventure bikes in the States is good for both partners, from that perspective! Press release BDR ANNOUNCES HARLEY-DAVIDSON MOTOR COMPANY AS ITS NEWEST OEM SPONSOR Seattle, WA – (April 18, 2023) The adventure motorcycling non-profit Backcountry Discovery Routes® (BDR®) announced Harley-Davidson® Motor Company as their newest OEM sponsor. The multi-year partnership will focus on showcasing Harley-Davidson’s ever-growing support of BDR’s mission to preserve off-highway riding opportunities, while integrating the Harley-Davidson Pan America™, the iconic American-made adventure touring motorcycle, into the landscape of upcoming BDR films. With a shared commitment to creating riding opportunities that foster positive economic impact in rural communities, guest riders from Harley-Davidson will join the BDR team on the upcoming Big Bend, Texas BDR-X (to be released in 2024) and on two additional BDR routes to be released in 2025. The Pan America™ motorcycle is Harley-Davidson’s explore-it-all machine for riders who see touring as detouring – on road and off. This rugged, powerful, technologically advanced multi-purpose vehicle is designed from the ground up to be capable, confidence inspiring, and fun wherever the road may take you. Harley-Davidson has leveraged its deep design and engineering capabilities to create these all-new, adventure-touring motorcycles, each designed with premium features, outstanding performance and innovative technology. In addition to featuring the latest Pan America™ motorcycle models in expedition documentary films, as part of the partnership BDR will showcase the 2024 Harley-Davidson Pan America™ 1250 Special motorcycle at upcoming BDR events, including the Annual BDR Adventure Ride Weekend in Tonopah, Nevada on May 16-19, and the TouraTexas Rally at Austin Moto Adventures, on October 24-27 held just outside Austin, TX. The TouraTexas Rally will also mark the public release of the Big Bend BDR-X project and documentary film, streamed live on YouTube from the rally. Vezi sursa
  20. Producătorul iconic italian de motociclete Bimota se pregătește să revină pe scena mondială a curselor în 2025, urmând sa concureze în Campionatul Mondial de Superbike MOTUL FIM. În timp ce Campionatul Mondial de Superbike MOTUL FIM din 2024 abia a început, există vești importante în legătură cu sezonul din 2025, deoarece Bimota va reveni pe grila WorldSBK. Aceștia vor colabora cu Kawasaki într-o asociere care va rezulta într-un șasiu Bimota cu motor Kawasaki (plus tehnologie asociată). Nu numai că motorul donator Ninja ZX-10RR va fi familiar, dar și mulți dintre membrii echipei vor fi aceiași, deoarece Kawasaki își transferă eforturile în programul de curse Bimota, marcând un moment de referință în călătoria echipei Kawasaki Racing Team după aproape patru decenii în seria globală de curse bazate pe motociclete de producție ce pot fi achiziționate din magazine. ISTORIA BIMOTA ÎN CURSE: Câștigători ai Campionatului Mondial 350cc din 1980 cu nume mari Câștigători ai Campionatului Mondial 350cc din 1980, prezentându-l pe Jon Ekerold pe o Bimota YB3 cu doi cilindri și doi timpi, succesul a fost realizat și în Formula TT 1 cu legenda Virginio Ferrari la bordul unei YB4R care a obținut onorurile de campion în 1987. Apoi, odata cu trecerea la patru timpi, Bimota a câștigat nu mai puțin de șapte curse în primul an al Campionatului Mondial de Superbike din 1988, datorită lui Davide Tardozzi (5) și Stephane Mertens (2). Chiar și în anul 2000, Bimota a reușit să obțină o victorie în cursa WorldSBK datorită lui Anthony Gobert la bordul unei mașini SB8R, urcând pe treapta cea mai înaltă a podiumului intr-un weekend de curse la Phillip Island. O NOUĂ ERĂ: Bimota by Kawasaki Racing Team Recunoscând nu doar moștenirea Kawasaki în cursele de Superbike, ci și cooperarea strânsă și sinergiile dintre acționarul majoritar al Bimota, Kawasaki, și producătorul italian cu sediul la Rimini, noua echipă va opera sub titlul de „Bimota by Kawasaki Racing Team” pentru 2025. Prezentând o mașină dezvoltată în comun de Bimota și Kawasaki, noua echipă va juca un rol esențial în recunoașterea globală și prezența pe piață a mărcii Bimota, precum și în evidențierea meșteșugului și grijii artizanale care stau la baza creării fiecărui produs Bimota. Această apreciere mai largă a mărcii Bimota și a ADN-ului său principal în curse se așteaptă să creeze o cerere și vânzări mai mari de motociclete de stradă Bimota. Cu această nouă direcție pentru Kawasaki în WorldSBK, Președintele și Directorul Executiv al Kawasaki Motors, Ltd. Hiroshi Ito, și-a împărtășit gândurile: „Bimota are o reputație invidiată pentru excelența în designul și fabricația de motociclete. Ca parte a viziunii noastre pentru evoluția acestei mărci de renume mondial, vedem cursele ca un pas logic în ceea ce privește atât dezvoltarea produsului, cât și expunerea mărcii pe plan global. Angajamentul nostru față de WorldSBK este la fel de puternic ca întotdeauna și sperăm că acest nou proiect de curse va energiza fanii atât ai Bimota, cât și ai Kawasaki. Pasiunea pentru succesul în curse rămâne și așteptăm cu nerăbdare prezența echipei Bimota by Kawasaki Racing Team pe grila WorldSBK din 2025”. COO-ul Bimota, Pierluigi Marconi, a comentat: „Ingineria, tehnologia și sprijinul de zi cu zi deja oferite de Kawasaki au readus Bimota ferm în conștiința presei și a potențialilor clienți; acum este momentul să facem un pas următor în evoluția noastră. Bimota a avut cursele în ADN-ul său de la început și să concurăm în WorldSBK alături de dezvoltarea noii noastre game de produse, în timp ce extindem rețeaua de distribuție europeană și globală, are o logică indiscutabilă. Cu experiența de neegalat a experților existenți ai echipei Kawasaki Racing Team, plus întregul suport și cooperarea Kawasaki Motors, Ltd. din Japonia ne umple de mândrie și optimism. Echipa Bimota by Kawasaki Racing Team va forma cu siguranță fundațiile următorului capitol din povestea Bimota”. Managerul echipei KRT WorldSBK, Guim Roda, a concluzionat: „În ultimii treisprezece ani, eu și toți cei de la atelierul KRT din Granollers ne-am dedicat cu toată inima proiectului Superbike Kawasaki și am obținut șapte titluri de campion mondial în această perioadă, plus numeroase premii pentru echipă și producător. Acum – după ce Kawasaki a concurat timp de aproape patru decenii în Campionatul Mondial de Superbike – suntem mândri să facem parte dintr-o nouă eră care formează infrastructura noului Bimota by Kawasaki Racing Team. „Cu siguranță vom rezerva ceva timp pentru a reflecta și a sărbători moștenirea Kawasaki în cursele Superbike, dar suntem, de asemenea, extrem de încântați să fim o componentă de bază a acestei noi asociații Bimota și Kawasaki. Aceasta este o evoluție pentru abordarea Kawasaki la cel mai înalt nivel al curselor și suntem onorați să ne jucăm rolul în acest nou proiect. Sunt încrezător că avem tehnologia și resursele umane necesare pentru a reuși și va fi o experiență proaspătă, energizantă, lansarea unei echipe impresionante de doi piloti în Campionatul Mondial MOTUL FIM Superbike 2025.” Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro
  21. I have a simple technique to erase all duplicate files from MBOX without error if you want to know about the solution then you can try the MBOX Duplicate Remover Tool recently in one or two months before I tried this tool because my MBOX file was created duplicates in mailbox there was multiple duplicates in that situation manual process was not a good solution that's why I search for a simple technique to erase all duplicate from MBOX files and I found this tool. You should try this utility it is easy to use and it will provide an error-free result. This utility has advanced features that help to directly connect with AppleMail, Thunderbird, SeaMonkey, Eudora, Entourage, and Opera Mail without installing it. Now for more information, you can install it on Windows operating systems.
  22. Try CubexSoft MBOX to Gmail Converter to move multiple MBOX emails to Gmail account. The software saves MBOX files along with attachments in Google Workspace. All the mail elements remain intact while saving MBOX files in Gmail account. The demo edition of MBOX Converter is also available to export upto 20 MBOX files in Gmail account for free of cost.
  23. Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de Cupă Mondială, atât în versiune hardtail cât și în versiune full-suspension. Trei ani de dezvoltare și doi ani de teste au fost necesari pentru a duce la bun sfârșit acest proiect, iar Tom Pidcock și Pauline Ferrand-Prevot au dovedit deja că aceste biciclete pot câștiga etape de Cupă Mondială de XCO și un titlu la XCO pentru Pidcock alături de două titluri la XCO și XCC pentru Pauline Prevot. Un început în forță. Cu ajutorul celor doi atleți, Pinarello a decis că modelul full-suspension va avea o cursă de 90mm pentru cadru (sau 100mm opțional) și de 100mm pentru furcă (sau 120mm opțional), deși sportivii au preferat varianta cu suspensiile reduse. Greutatea cadrului pentru full-suspension este de doar 1.750 de grame, fără amortizor, dimensiunea M, iar greutatea bicicletei de 10.45 kg. Astfel, ține-te bine, prețul cadrului este de 6.000 de euro, cu tot cu amortizorul Fox, iar bicicleta poate fi achiziționată separat pentru 13.500 de euro. Hardtail-ul va costa 11.900 de euro, ambele prețuri fiind valabile pentru versiunea de top. Cadrul poate găzdui un amortizor în dimensiunea 190x45mm pentru o cursă de 90mm sau de 210x50mm pentru cursa de 100mm. S-a acordat o atenție sporită rigidității cadrului în zona Bottom Bracket-ului, iar bascula este consrtuită din două elemente separate, una pe stânga, alta pe dreapta. Acestea nu se unesc deasupra anvelopei precum se observă în majoritatea design-urilor. În acest fel, spun italienii, cadrul este mai rigid, nu mai adună pământ, chainstay-ul poate fi foarte scurt (cu doar 425mm) și poate găzdui anvelope foarte late. Geometria amplasează head tube-ul la 67.5 grade, iar reach-ul este de 455mm în dimensiunea M, în timp ce ampatamentul, pentru aceeași dimensiune, cuprinde 1.152mm. Din echipare vor face parte componente de top, precum suspensii Fox Factory, Sram XX SL Eagle AXS, frâne Shimano XTR sau roți DT Swiss XRC 1200, pentru full-suspension. Pe de altă parte, versiunea mai ieftină a full-ului, oferit pentru aproape 8.000 de euro, va primi în mod surprinzător o transmisie Sram GX, o furcă Fox din gama Performance și frâne Shimano XT. Și va avea o greutate de 11.3 kg. Hardtail-ul pe de altă parte este disponibil tot în două variante, de la 7.000 la 11.000 de euro, cu cadrul care va costa nu mai puțin de 5.000 de euro. Greutatea bicicletei va fi de 9.2 kg, cadrul cântărește 960 de grame și este compatibil cu o furcă de 100mm. Rigiditatea BB-ul a fost de asemenea îmbunătățită și în cazul hardtail-ului, acesta făcându-se remarcat printr-o construcție asimetrică a basculei. 67.5 grade este unghiul amplasării headtube-ului, pe când chainstay-ul crește de la 418mm pentru dimensiunea S până la 426mm pentru dimensiunea XL. Extrem de scumpe ambele variante, însă din punctul meu de vedere, vin cu un design și specificații cam greu de bătut. via Pinarello Sursa: Freerider
  24. Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de Cupă Mondială, atât în versiune hardtail cât și în versiune full-suspension. Trei ani de dezvoltare și doi ani de teste au fost necesari pentru a duce la bun sfârșit acest proiect, iar Tom Pidcock și Pauline Ferrand-Prevot au dovedit deja că aceste biciclete pot câștiga etape de Cupă Mondială de XCO și un titlu la XCO pentru Pidcock alături de două titluri la XCO și XCC pentru Pauline Prevot. Un început în forță. Cu ajutorul celor doi atleți, Pinarello a decis că modelul full-suspension va avea o cursă de 90mm pentru cadru (sau 100mm opțional) și de 100mm pentru furcă (sau 120mm opțional), deși sportivii au preferat varianta cu suspensiile reduse. Greutatea cadrului pentru full-suspension este de doar 1.750 de grame, fără amortizor, dimensiunea M, iar greutatea bicicletei de 10.45 kg. Astfel, ține-te bine, prețul cadrului este de 6.000 de euro, cu tot cu amortizorul Fox, iar bicicleta poate fi achiziționată separat pentru 13.500 de euro. Hardtail-ul va costa 11.900 de euro, ambele prețuri fiind valabile pentru versiunea de top. Cadrul poate găzdui un amortizor în dimensiunea 190x45mm pentru o cursă de 90mm sau de 210x50mm pentru cursa de 100mm. S-a acordat o atenție sporită rigidității cadrului în zona Bottom Bracket-ului, iar bascula este consrtuită din două elemente separate, una pe stânga, alta pe dreapta. Acestea nu se unesc deasupra anvelopei precum se observă în majoritatea design-urilor. În acest fel, spun italienii, cadrul este mai rigid, nu mai adună pământ, chainstay-ul poate fi foarte scurt (cu doar 425mm) și poate găzdui anvelope foarte late. Geometria amplasează head tube-ul la 67.5 grade, iar reach-ul este de 455mm în dimensiunea M, în timp ce ampatamentul, pentru aceeași dimensiune, cuprinde 1.152mm. Din echipare vor face parte componente de top, precum suspensii Fox Factory, Sram XX SL Eagle AXS, frâne Shimano XTR sau roți DT Swiss XRC 1200, pentru full-suspension. Pe de altă parte, versiunea mai ieftină a full-ului, oferit pentru aproape 8.000 de euro, va primi în mod surprinzător o transmisie Sram GX, o furcă Fox din gama Performance și frâne Shimano XT. Și va avea o greutate de 11.3 kg. Hardtail-ul pe de altă parte este disponibil tot în două variante, de la 7.000 la 11.000 de euro, cu cadrul care va costa nu mai puțin de 5.000 de euro. Greutatea bicicletei va fi de 9.2 kg, cadrul cântărește 960 de grame și este compatibil cu o furcă de 100mm. Rigiditatea BB-ul a fost de asemenea îmbunătățită și în cazul hardtail-ului, acesta făcându-se remarcat printr-o construcție asimetrică a basculei. 67.5 grade este unghiul amplasării headtube-ului, pe când chainstay-ul crește de la 418mm pentru dimensiunea S până la 426mm pentru dimensiunea XL. Extrem de scumpe ambele variante, însă din punctul meu de vedere, vin cu un design și specificații cam greu de bătut. via Pinarello Sursa: Freerider
  25. O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29 pe față și 27.5 pe spate, s-a umblat un pic și pe la suspensii, cursa fiind acum o idee mai redusă: 170/165mm. Cadrul este construit din carbon, se bazează pe suspensia Infinity și pentru cei care vor componente de top, există și o versiune cu piese alese pe sprânceană. Dar bucuria se termină aici pentru omul de rând, căci versiunea de top va costa 10.890 euro, iar cea de bază, dacă poate fi numită așa, 6.890 euro. Cadrul poate fi achiziționat separat pentru 5.490 euro, cu amortizor Fox Factory DHX2 cu arc. Dotarea cu amortizor cu arc este standard și este minunat că se întâmplă astfel, rata de progresie a suspensiei fiind de 22%, în zona de mijloc progresia oferind mai multă susținere în viraje, așa cum afirmă Yeti. Noul cadru primește și rulmenți noi, mai durabili și prinderile cămășilor sau conductelor trase prin cadru sunt mai bine fixate pentru ca bicicleta să fie extrem de silențioasă. Un efort în plus a fost depus și în ceea ce privește protecția, downtube-ul cât și chainstay-ul beneficiind acum de protecții mult mai mari și mai solide. Interesant este că se trece la standardul UDH pentru prinderea schimbătorului, dar la bottom bracket pe filet. Deși această din urmă variantă simplifică mult unele lucruri. În ceea ce privește geometria, Head angle-ul a rămas neschimbat, 63.5 grade, pe când chainstay-ul crește de la 433mm pentru dimensiunea S la 439mm, pentru dimensiunea XL a cadrului. Suspensia care a consacrat biciclete Yeti. Greutatea oricărei din cele două variante sau a cadrului, nu a fost făcută publică. via Yeti Sursa: Freerider
  26. O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29 pe față și 27.5 pe spate, s-a umblat un pic și pe la suspensii, cursa fiind acum o idee mai redusă: 170/165mm. Cadrul este construit din carbon, se bazează pe suspensia Infinity și pentru cei care vor componente de top, există și o versiune cu piese alese pe sprânceană. Dar bucuria se termină aici pentru omul de rând, căci versiunea de top va costa 10.890 euro, iar cea de bază, dacă poate fi numită așa, 6.890 euro. Cadrul poate fi achiziționat separat pentru 5.490 euro, cu amortizor Fox Factory DHX2 cu arc. Dotarea cu amortizor cu arc este standard și este minunat că se întâmplă astfel, rata de progresie a suspensiei fiind de 22%, în zona de mijloc progresia oferind mai multă susținere în viraje, așa cum afirmă Yeti. Noul cadru primește și rulmenți noi, mai durabili și prinderile cămășilor sau conductelor trase prin cadru sunt mai bine fixate pentru ca bicicleta să fie extrem de silențioasă. Un efort în plus a fost depus și în ceea ce privește protecția, downtube-ul cât și chainstay-ul beneficiind acum de protecții mult mai mari și mai solide. Interesant este că se trece la standardul UDH pentru prinderea schimbătorului, dar la bottom bracket pe filet. Deși această din urmă variantă simplifică mult unele lucruri. În ceea ce privește geometria, Head angle-ul a rămas neschimbat, 63.5 grade, pe când chainstay-ul crește de la 433mm pentru dimensiunea S la 439mm, pentru dimensiunea XL a cadrului. Suspensia care a consacrat biciclete Yeti. Greutatea oricărei din cele două variante sau a cadrului, nu a fost făcută publică. via Yeti Sursa: Freerider
  27. Turul Colinelor Bacău 2024, competiție organizată de ACS Sports Academy Bacău, inclusă în calendarul național al Federației Române de Ciclism, se va desfășura în weekend-ul 18-19 mai, cu sprijinul autorităților locale. Evenimentul se află în acest an la cea de-a cincea ediție, iar după succesul din anii trecuți, își propune ca și în acest sezon să alinieze la start printre cei mai buni rutieri, atât profesioniști, cât și amatori. Competiția din acest an va găzdui prima etapă a Cupei României de Șosea de Seniori, Juniori și Cadeți. Cu un număr semnificativ de concurenți la start în ultimele ediții, competiția își propune ca și în acest an să alinieze la start printre cei mai puternici rutieri din România și nu numai. Cursa s-a bucurat în anii trecuți de prezența a cicliști importanți precum Eduard Grosu (multiplu campion național la șosea), Cristian Răileanu (locul 2 în Turul României 2022) sau Manuela Mureșan (multiplă campioană națională la șosea și mountain bike). De asemenea, plutonul a numărat și participanți din țări precum Bulgaria, Moldova sau Grecia și atrage și sportivi care participă, de regulă, la probe de mountain bike. Ca în fiecare an, competiția va promova ideea de fair play și spiritul competitiv. Scopul acesteia este de a aduce împreună în același loc iubitorii ciclismului și de a pune în prim-plan voia bună și distracția pe bicicletă. Competiția a devenit tot mai cunoscută de la an la an, ediția din 2023 strângând la start peste 350 de participanți. Cursa din 2024 va oferi participanților două probe : 18 mai – etapa de fond (traseu scurt și lung) cu startul și finish-ul în localitatea Ungureni19 mai – o etapă spectaculoasă de circuit în centrul municipiului Bacău Pentru a motiva mai mult iubitorii de pedalat din județ să ia parte la acest eveniment, participanții care cu domiciliul în Bacău vor beneficia gratuit de numărul de concurs. Partenerii principali sunt Consiliul Județean Bacău și Federația Română de Ciclism. Sponsorii principali sunt Coriolan, Rocori – Utilitare si Camioane, Aqua Carpatica, Pepsi Fiald, Fakir, Toyota Bacău, Bikexpert, Abus, Crama Gîrboiu, Pepsi, Fresh, Panimon, Brutaria Ditroi, Dorivi, MG Pack, Service & Bike Shop Bacău, Clinica dr. Novac, Rocori – utilitare & camioane. Parteneri media: Kiss FM Pentru mai multe informații legate de înscriere, traseu, categorii și programul cursei, vă invităm să accesați –https://www.turulcolinelor.ro/. Sursa: Freerider
  1. Încarcă mai multă activitate
×
×
  • Creează O Nouă...