Mergi la conţinut

Activitate

Fluxul se actualizează automat

  1. Ieri
  2. Suzuki DR-Z 400 este o motocicletă dual sport care s-a bucurat de mult succes și la noi în țară. În varianta DR-Z400E, ea se descurca bine chiar și în enduro, putând fi folosită și pe drumurile publice care motocicletă de zi cu zi, iar în varianta DR-Z400SM, ea era o jucărie supermoto extrem de distractivă. Cele două motociclete Suzuki, propulsate de un monocilindru de 398 cmc s-au vândut în Europa între 2000 și 2008, iar în Statele Unite ale Americii, comercializarea lor continuă și în prezent! Dacă în ultimii ani am văzut în cazul Honda nume mari ca Africa Twin, Transalp, Hornet, revenind cu același succes de odinioară, de ce nu ar merge lucrurile la fel și în cazul Suzuki. DR-Z400 și-a făcut un nume și, la cum s-a schimbat piața, motocicletele de 400 cmc sunt din nou căutate. Cel mai la îndemână exemplu? Noile scramblere de 400 cmc de la Triumph. Așa că, japonezii de la Young Machine, niște jurnaliști pe care i-am mai citat și cu alte ocazii, de exemplu în perioada în care așteptam noile Transalp și Hornet, nu au pierdut timp și au generat două imagini cu un posibil DR-Z400. Ca și în „vremurile bune”, acesta ar avea atât o variantă off-road, cu tot ce ce trebuie pentru circulația pe drumuri publice cât și una supermoto. Deloc dificil de observat, design-ul are elemente preluate de la GSX-8S și V-Strom, care se integrează vizual cât se poate de bine, am spune. Mai mult, se tot vorbește de un monociclindrul Suzuki, chit că e puțin probabil să fie vorba despre acel „supermono” patentat de japonezi in 2019. Mai exact, o a doua bielă și un culbutor se regăsesc în partea anterioară a carterului, concectate la același arbore cotit, un concept folosit de Ducati în anii’90 pentru racer-ul Supermono. Apoi, în ultima vreme, Suzuki a tot patentat lucruri, inclusiv un sistem de distribuție variabilă asemănător cu cel folosit de Yamaha și Piaggio în cazul motoarelor monocilindrice de capacitate mică. Atât doar că Suzuki are în vedere un motor bicilindric, de capacitate mică. Așadar, e posibil ca de fapt să vedem noile DR-Z echipate cu un bicilindru de 350 – 500 cmc? Orice este posibil. foto: Young Machin via Motostation
  3. Suzuki DR-Z 400 este o motocicletă dual sport care s-a bucurat de mult succes și la noi în țară. În varianta DR-Z400E, ea se descurca bine chiar și în enduro, putând fi folosită și pe drumurile publice care motocicletă de zi cu zi, iar în varianta DR-Z400SM, ea era o jucărie supermoto extrem de distractivă. Cele două motociclete Suzuki, propulsate de un monocilindru de 398 cmc s-au vândut în Europa între 2000 și 2008, iar în Statele Unite ale Americii, comercializarea lor continuă și în prezent! Dacă în ultimii ani am văzut în cazul Honda nume mari ca Africa Twin, Transalp, Hornet, revenind cu același succes de odinioară, de ce nu ar merge lucrurile la fel și în cazul Suzuki. DR-Z400 și-a făcut un nume și, la cum s-a schimbat piața, motocicletele de 400 cmc sunt din nou căutate. Cel mai la îndemână exemplu? Noile scramblere de 400 cmc de la Triumph. Așa că, japonezii de la Young Machine, niște jurnaliști pe care i-am mai citat și cu alte ocazii, de exemplu în perioada în care așteptam noile Transalp și Hornet, nu au pierdut timp și au generat două imagini cu un posibil DR-Z400. Ca și în „vremurile bune”, acesta ar avea atât o variantă off-road, cu tot ce ce trebuie pentru circulația pe drumuri publice cât și una supermoto. Deloc dificil de observat, design-ul are elemente preluate de la GSX-8S și V-Strom, care se integrează vizual cât se poate de bine, am spune. Mai mult, se tot vorbește de un monociclindrul Suzuki, chit că e puțin probabil să fie vorba despre acel „supermono” patentat de japonezi in 2019. Mai exact, o a doua bielă și un culbutor se regăsesc în partea anterioară a carterului, concectate la același arbore cotit, un concept folosit de Ducati în anii’90 pentru racer-ul Supermono. Apoi, în ultima vreme, Suzuki a tot patentat lucruri, inclusiv un sistem de distribuție variabilă asemănător cu cel folosit de Yamaha și Piaggio în cazul motoarelor monocilindrice de capacitate mică. Atât doar că Suzuki are în vedere un motor bicilindric, de capacitate mică. Așadar, e posibil ca de fapt să vedem noile DR-Z echipate cu un bicilindru de 350 – 500 cmc? Orice este posibil. foto: Young Machin via Motostation Sursa
  4. Ultima săptămână
  5. The examples provided in this post make it easy to understand the real-world applications of [specific strategy]. Thanks for the clarity and depth. Speedify Activation Code https://activatedpc.com/speedify-crack/
  6. This post is a gem for anyone looking to enhance their skills in [specific skill]. The detailed explanations make it accessible for learners at any level. VPN Unlimited Crack Pc Download https://latestkeygen.com/vpn-unlimited-crack/
  7. Having struggled with [specific challenge] myself, I find the solutions proposed in this post incredibly helpful. Thanks for the valuable insights. revo uninstaller pro crack https://realsoftpc.com/revo-uninstaller-pro-crack/
  8. This guide has been instrumental in helping me navigate the challenges of [specific task]. Kudos to the author for such detailed and actionable advice. burpsuite pro crack download https://crackhints.com/burp-suite-pro-crack/
  9. When former motojournalist Rick Sieman passed away in December of 2023, thousands of readers were left saddened. Writing under the pen name Super Hunky, Sieman had inspired generations of off-road riders through his work at Dirt Bike magazine, and later for websites like Off-Road.com. Not many journos have Facebook fan pages dedicated to their work, but Super Hunky did, where fans paid their respects. And now, they can pay their respects in person in the best way imaginable. On May 17-19, Super Hunky’s daughter has organized a campout/memorial ride near California City. You can see the basic details below, and find more info at the Official Super Hunky_Rick Sieman Facebook group. We will be camping from Friday May 17th at 7am to Sunday May 19th at 12 noon. The memorial ride will take place at 1pm on May 18th. Meet up point is Camp B in California City. Directions to Camp B~ Approx 4 miles west of 395 Hwy is Camp B Take the 395 hwy to Cuddleback Rd. which turns into 20 Mule team Rd and Temple St Coordinates to Camp B N 35 14′ 23.45″ W 117 39′ 29.08″ There will be bright Super Hunky Signs for you to follow Contact Steve ) Lee 1-760-301-4431 or Cindy Sieman at scubacindy2@gmail.com or message me on FB. I am going to be bringing a TON of Super Hunky stickers and hopefully some other cool stuff. If you can’t make it down, open a beer or pour yourself a icy cold margarita at 1 pm to celebrate Pops. I am looking forward to meeting everyone that has been so supportive of me and showing me how much my dad meant to you. A huge thanks to Steve, Sue and Bill Lee for making this happen. I have had a sneak peek at the memorial that they designed for my dad and I am beyond touched. I will be posting video and photos for everyone that cant be there and plan on making this a yearly ride. This sounds like an event well-worth attending, but sadly, I am on the wrong side of the continent. There’s no way I can make it. But if any ADVers attend, please grab some photos. I’d love to run them in the POTW column the following Friday, to show the good times remembering a really good guy who helped countless riders kickstart their own dirt bike career. Vezi sursa
  10. When former motojournalist Rick Sieman passed away in December of 2023, thousands of readers were left saddened. Writing under the pen name Super Hunky, Sieman had inspired generations of off-road riders through his work at Dirt Bike magazine, and later for websites like Off-Road.com. Not many journos have Facebook fan pages dedicated to their work, but Super Hunky did, where fans paid their respects. And now, they can pay their respects in person in the best way imaginable. On May 17-19, Super Hunky’s daughter has organized a campout/memorial ride near California City. You can see the basic details below, and find more info at the Official Super Hunky_Rick Sieman Facebook group. We will be camping from Friday May 17th at 7am to Sunday May 19th at 12 noon. The memorial ride will take place at 1pm on May 18th. Meet up point is Camp B in California City. Directions to Camp B~ Approx 4 miles west of 395 Hwy is Camp B Take the 395 hwy to Cuddleback Rd. which turns into 20 Mule team Rd and Temple St Coordinates to Camp B N 35 14′ 23.45″ W 117 39′ 29.08″ There will be bright Super Hunky Signs for you to follow Contact Steve ) Lee 1-760-301-4431 or Cindy Sieman at scubacindy2@gmail.com or message me on FB. I am going to be bringing a TON of Super Hunky stickers and hopefully some other cool stuff. If you can’t make it down, open a beer or pour yourself a icy cold margarita at 1 pm to celebrate Pops. I am looking forward to meeting everyone that has been so supportive of me and showing me how much my dad meant to you. A huge thanks to Steve, Sue and Bill Lee for making this happen. I have had a sneak peek at the memorial that they designed for my dad and I am beyond touched. I will be posting video and photos for everyone that cant be there and plan on making this a yearly ride. This sounds like an event well-worth attending, but sadly, I am on the wrong side of the continent. There’s no way I can make it. But if any ADVers attend, please grab some photos. I’d love to run them in the POTW column the following Friday, to show the good times remembering a really good guy who helped countless riders kickstart their own dirt bike career. Vezi sursa
  11. În lumea ochelarilor sport de top cu greu ai putea găsi ceva mai premium decât RUDY Project Kelion, niște ochelari poziționați lejer undeva foarte sus în lanțul trofic al echipamentului sportiv. RUDY Project în sine este o marcă premium, însă nu degeaba. Cu o istorie care începe cu Rudy Barbazza în 1985 în Treviso, Italia, regiunea Veneto, echipamentul Rudy Project nu lasă loc de compromis, chiar și la produsele de nivel mai scăzut, nu doar la cele de top. Însă ochelarii aici prezenți la test nu sunt deloc „de nivel mai scăzut” ci cât se poate de premium, primul lucru care îi dă de gol fiind prețul. Dar despre preț vom vorbi mai spre final, după ce voi povesti experiența mea cu acești RUDY Project Kelion pe care i-am folosit aproape o săptămâna la evenimentul Veneto Gravel din Italia. Întâmplarea a făcut ca testul ochelarilor să îl fac fix în regiunea de unde sunt și acești ochelari, Veneto. Cu alte cuvinte, i-am adus înapoi acasă… Veneto Gravel este un eveniment de bike packing, care are loc anual în Italia, în regiunea Veneto. Nu este un concurs ci mai degrabă o provocare proprie, întrucât ai de pedalat peste 700 km într-un timp cât mai scurt posibil. Eu am făcut parte dintr-un grup de opt cicliști care însă nu avea nimic de demonstrat, așa că timpul nostru de parcurgere a distantei a fost de 6 zile. Veneto Gravel este un eveniment pe care îl recomand cu toată căldura posibila, întrucât te duce prin câteva dintre cele mai frumoase și pitoresti regiuni ale Italiei. RUDY Project Kelion sunt genul de ochelari sport „mari”, special gândiți să protejeze mult, cât mai mult din față, nu doar ochii, însă fără a deveni incomozi sau grei, perechea de față având 33 grame. După mine nu este mult, iar la cât de mult i-am purtat, efectiv toată ziua de la 8 dimineața la 5-6 seara timp de 6 zile, fără să-i simt, pot spune că sunt ușori. RUDY Project Kelion sunt disponibili în mai multe variante de lentile și rame. La Bella Bike, distribuitorul care ni i-a trimis la test, sunt disponibile trei opțiuni – RUDY Project Kelion Crystal ASH/Multilaser, RUDY Project Kelion Olive / Multilaser și cei pe care i-am testat RUDY Project Kelion Photochromic Laser ImpactX2. Aceștia din urmă sunt „cei mai tari” fiind opțiunea cu lentilă fotocromatică, cea care se închide la soare și deschide la umbră. Și din start trebuie să spun că funcția asta a mers cum nu se poate mai bine întreaga săptămână. Indiferent de vreme, de lumină, de moment al zilei și al condițiilor meteo, care au fost absolut complet și total variabile, lentilele erau întotdeauna închise sau deschise la culoare la nivelul perfect. Lentila de la RUDY Project Kelion poate fi schimbată dacă dorești, rama se deschide, iar lentila poate fi scoasă. Pentru modelul cu lentilă fotocromatică nu consider că ar fi nevoie vreodată să o schimbi, este efectiv bună pe orice vreme. Însă dacă ai modelul cu lentilă cenușie, poate vei dori să mai ai una, pentru seară sau vreme închisă, o lentilă de culoare mai deschisă. Apropo, RUDY Project Kelion se livrează fără lentile de schimb, doar cu un săculeț de transport din microfibră, cu care poți și șterge lentilele și un toc rigid de protecție. Acest toc îl consider exagerat de mare și, sincer, nu-l vad ușor de transportat cu tine pe bicicletă, dacă nu ai și un rucsac. Cu alte cuvinte, săculețul de microfibră ar trebui să fie suficient. RUDY Project Kelion sunt compatibili și cu lentile cu dioptrii, dacă folosești ochelari de vedere. Pentru asta va trebui să te duci la un centru Rudy Project și să folosești serviciul lor dedicat pentru treaba asta. Legat de specificațiile lentilelor acestor ochelari, sincer nu le voi enumera. Le găsiți pe orice site care îi vând. Singurul lucru care e de reținut este că sunt fenomenale, cel puțin lentilele fotocromatice pe care le-am testat eu. În specificații se mai vorbește despre faptul că lentilele dispun de o curbură „special” proiectată, care urmărește curbura globului ocular. Acest lucru face ca imaginea să nu aibă nicio distorsiune. Și da, pot confirma că nu mi s-a părut că pământul se apropie de mine când pun ochelarii la ochi, așa cum se mai întâmpla la alți ochelari de soare. Pentru a sta mai bine pe fața ta, RUDY Project Kelion dispun și de două reglaje fine. Pe de o parte este vorba de brațele ramei, care pot fi ajustate și de pernițele de nas, și acestea ajustabile. Eu n-am simțit nevoie de niciun reglaj, i-am folosit direct, așa cum i-am scos din cutie. Cum s-au comportat în teren RUDY Project Kelion În teren RUDY Project Kelion au fost de vis, indiferent de vreme. Nu a fost nicio dată nevoie să îi dau jos, fie că eram pe bicicletă și era soare sau ploaie, fie că mă opream și intram într-un magazin. Puteam sta cu ei pe ochi tot timpul, aproape fără să-mi dau seama că îi mai am. Și mărturisesc că nu o singură dată, când porneam iarăși pe bicicletă, m-am speriat că i-am uitat undeva pe masă, la cafeneaua unde am făcut pauza de espresso, sau la supermarket. Atât de clară, deschisă, luminoasă și perfectă era imaginea din fața ochilor, chiar și pe vreme înnorată sau ploaie, încât efectiv credeam că nu îi am pe ochi. Remarcabil… Pe ploaie se udau, desigur, dar stropii de apă nu deranjau. Apoi, erau suficiente doar câteva zeci de minute de vreme bună, iar stropii dispăreau. Evident se evaporau, dar nu lăsau în urma nicio urmă. Din cauza asta nici nu a fost nevoie să îi spăl vreodată seara la cazare, întreaga săptămână cât i-am folosit la Veneto Gravel. Nu s-au aburit indiferent cât de multă umezeală era în aer din cauza ploii și cât de tare trăgeam pe bicicletă, chiar și când mă opream brusc și mă încingeam foarte tare, din lipsă de ventilație. Ramele și lentilele sunt echipate cu fante de ventilație, Powerflow Extreme Ventilation le spune, iar acestea pur și simplu funcționează. Am mers în pluton și pe noroi, iar de la bicicletele din față mai săreau stropi. Majoritatea se opreau pe bicicletă și pe pieptul meu, încercând să păstrez distanța, dar câțiva stropi mai ajungeau și pe lentile. Cursa Veneto Gravel fiind destul de în forță și viteză, nu prea aveam timp de „mentenanță” și trebuia să merg zeci de kilometri cu ochelarii murdari. Foarte surprins eram pentru că după câteva ore aceștia deveneau curați. Poate și de la apa de ploaie, dar oricum, la finalul zilei când terminam etapa iarăși, efectiv, nu era nevoie să-i spăl… Și sub cască au avut loc fără nicio problemă, în ciuda dimensiunilor lor mari. Am mai testat în trecut ochelari de acest tip, mari, și mulți dintre ei se loveau de cască, iar în timp începea să mă doară nasul, din cauza apăsării. Nu s-a întâmplat așa ceva la RUDY Project Kelion. RUDY Project Kelion, concluzie În concluzie, sunt absolut remarcabili. Din punct de vedere tehnic, al specificațiilor, confortului și performanțelor nu le pot găsi niciun cusur. RUDY Project Kelion ar putea fi singura ta pereche de ochelari, varianta fotocromatică, pentru că lentilele protejează perfect, iar vederea este perfectă și pe soare orbitor și pe ploaie. Ok, prețul nu este deloc mic, însă este prețul pe care îl plătești pentru „premium”. E drept că în viață mai găsești și ieftin și bun, însă de cele mai multe ori se dovedește că ce este ieftin nu rămâne și bun pentru mult timp. RUDY Project Kelion i-am folosit doar pentru o săptămână, timp în care au fost absolut perfecți, așa că nu știu cum vor fi peste o lună sau un an. Însă la prestigiul pe care RUDY Project îl are în lume, ma aștept să sa reziste ani buni de zile. RUDY Project Kelion – specificații și preț Ventilație: Powerflow ExtremeRamă: Rilsan® Clear (material durabil)Lentile înlocuibileFiltrare UV: 100%Pernițe nas: reglabileBrațe: reglabileCompatibili cu rame pentru dioptriiGreutate măsurată: 33 gAccesorii incluse: săculeț microfibră, toc rigidPreț la data publicării recenziei: 1.329 lei (lentile fotocromatice); 1.059 lei (lentile normale)Distribuitor: Bella Bike Sursa: Freerider
  12. We’ve written before about Rally for Rangers, a non-profit organization dedicated to helping park rangers around the world do their job with donated motorcycles and other equipment. While they often help far-flung locations like Peru, Mongolia, and Bhutan, September’s event will be helping right here at home in the US, specifically the beautiful Black Hills of South Dakota. The event will take place September 18-22, 2024, and will be based out of Custer State Park. Tent camping in the park is included, or riders can make their own arrangements for an RV site with hookups or a local hotel. You can bring your own bike or arrange a rental through Rogue Moto. Either way, all necessary park admission fees and trail riding permits are included. After arriving on Wednesday, riders will spend half of Thursday on a shakedown ride and practicing drills, followed by half a day of volunteer trail work in the Black Hills National Forest. Friday and Saturday feature guided rides around the Black Hills, including part of the Black Hills BDRx, Black Hills National Forest, Custer State Park, Wind Cave National Park, and Pine Ridge Reservation. Custer State Park. Photo: Justin Hughes It sounds like a fun event in and of itself, but the rally’s purpose is to support the park rangers of the Oglala-Sioux Parks on the Pine Ridge Reservation and the Northern Cheyenne Conservation Rangers. These tribal rangers are not as well-supported as the US Forest Service, and the goal is to provide equipment to help stop poaching and other threats to these protected areas. This includes night-vision gear, chainsaws, GPS units, kevlar vests, and possibly a side-by-side if funding permits. Black Hills National Forest. Photo: Justin Hughes A maximum of 30 riders may register for the event. At the time of writing, most of these slots are still available. Early bird pricing has expired, so the standard $750 fee now applies. Attendees are also requested to do some fundraising on their own for Rally for Rangers, with a goal of $2,000 per rider. There will be prizes for the top fundraisers, and all the money will go toward purchasing equipment for tribal rangers in the Black Hills. Not only is this a good cause, but I can say from experience that the riding will be nothing short of spectacular. I’ve ridden the Black Hills twice, once during the Sturgis Motorcycle Rally and once during Get On! ADV Fest. Out of all my travels around the country, the Black Hills remain one of my favorite places to ride and somewhere I intend to spend more time in the future. Vezi sursa
  13. We’ve written before about Rally for Rangers, a non-profit organization dedicated to helping park rangers around the world do their job with donated motorcycles and other equipment. While they often help far-flung locations like Peru, Mongolia, and Bhutan, September’s event will be helping right here at home in the US, specifically the beautiful Black Hills of South Dakota. The event will take place September 18-22, 2024, and will be based out of Custer State Park. Tent camping in the park is included, or riders can make their own arrangements for an RV site with hookups or a local hotel. You can bring your own bike or arrange a rental through Rogue Moto. Either way, all necessary park admission fees and trail riding permits are included. After arriving on Wednesday, riders will spend half of Thursday on a shakedown ride and practicing drills, followed by half a day of volunteer trail work in the Black Hills National Forest. Friday and Saturday feature guided rides around the Black Hills, including part of the Black Hills BDRx, Black Hills National Forest, Custer State Park, Wind Cave National Park, and Pine Ridge Reservation. Custer State Park. Photo: Justin Hughes It sounds like a fun event in and of itself, but the rally’s purpose is to support the park rangers of the Oglala-Sioux Parks on the Pine Ridge Reservation and the Northern Cheyenne Conservation Rangers. These tribal rangers are not as well-supported as the US Forest Service, and the goal is to provide equipment to help stop poaching and other threats to these protected areas. This includes night-vision gear, chainsaws, GPS units, kevlar vests, and possibly a side-by-side if funding permits. Black Hills National Forest. Photo: Justin Hughes A maximum of 30 riders may register for the event. At the time of writing, most of these slots are still available. Early bird pricing has expired, so the standard $750 fee now applies. Attendees are also requested to do some fundraising on their own for Rally for Rangers, with a goal of $2,000 per rider. There will be prizes for the top fundraisers, and all the money will go toward purchasing equipment for tribal rangers in the Black Hills. Not only is this a good cause, but I can say from experience that the riding will be nothing short of spectacular. I’ve ridden the Black Hills twice, once during the Sturgis Motorcycle Rally and once during Get On! ADV Fest. Out of all my travels around the country, the Black Hills remain one of my favorite places to ride and somewhere I intend to spend more time in the future. Vezi sursa
  14. A commercial trucker who was involved in a crash that caused seven motorcyclist fatalities has avoided conviction and deportation—and now he wants his commercial driving license restored. Volodymyr Zhukovskyy was a Massachusetts-licensed commercial driver who collided with members of the Jarheads motorcycle club in June of 2019. Following the crash, Zhukovskyy admitted to police that he’d consumed a cocktail of illegal drugs that morning. In the investigation following the crash, Zhukovskyy’s past drug charges and traffic violations came to light. That caused a scandal resulting in the resignation of the head of Massachusetts’ Registry of Motor Vehicles, when it turned out that state had a massive backlog of commercial driving infractions that had not been dealt with in a timely fashion; Zhukovskyy had been arrested for impaired driving in that state only days before the crash with the Jarheads. However, despite Zhukovskyy’s history and admittance of using illegal drugs, he was acquitted of all charges at trial. His defense successfully argued the police had not proved Zhukovskyy was impaired at the time of the trial. The defense also countered that the lead rider of the Jarheads was himself legally impaired, with a blood alcohol content well over the legal limit. The defense’s experts reconstructed the scene of the accident and said the Jarheads’ leader caused the crash by crossing the centerline, initiating a chain of events that caused Zhukovskyy to collide with the other riders. The end result was acquittal on all charges for Zhukovskyy, but the judge still ordered him deported to Ukraine despite the fact the Ukrainian national had been in the US since childhood, holding a green card legally. That deportation didn’t happen, because of the ongoing war with Russia. Zhokovskyy is still here, and now he wants to resume commercial driving. Here’s what NECN wrote after an administrative hearing took place, to determine whether Zhukovskyy’s commercial driving license should be restored. Restoration of Zhukovskky’s license would depend on whether hearings officer Ryan McFarland decides Zhukovskyy drove “in an unlawful and reckless manner” that “materially contributed” to the accident, according to state law. McFarland took the case under advisement after the hearing. If he finds in favor of the state, Zhukovskyy’s license could remain suspended for up to seven years. As NECN points out, New Hampshire’s governor and attorney general both expressed their unhappiness with the verdict in the Zhukovskyy trial. That certainly doesn’t mean Zhukovskyy’s licence will remain suspended despite his not-guilty verdict at trial. Indeed, as long as he isn’t eventually deported, it seems inevitable he will regain his commercial license eventually—unless his pending Connecticut impaired driving case goes badly for him. The charges from that incident, which happened before the Jarheads crash, appear to still be hanging over him, as the Boston Globe reports he turned down a plea deal in early January. Vezi sursa
  15. A commercial trucker who was involved in a crash that caused seven motorcyclist fatalities has avoided conviction and deportation—and now he wants his commercial driving license restored. Volodymyr Zhukovskyy was a Massachusetts-licensed commercial driver who collided with members of the Jarheads motorcycle club in June of 2019. Following the crash, Zhukovskyy admitted to police that he’d consumed a cocktail of illegal drugs that morning. In the investigation following the crash, Zhukovskyy’s past drug charges and traffic violations came to light. That caused a scandal resulting in the resignation of the head of Massachusetts’ Registry of Motor Vehicles, when it turned out that state had a massive backlog of commercial driving infractions that had not been dealt with in a timely fashion; Zhukovskyy had been arrested for impaired driving in that state only days before the crash with the Jarheads. However, despite Zhukovskyy’s history and admittance of using illegal drugs, he was acquitted of all charges at trial. His defense successfully argued the police had not proved Zhukovskyy was impaired at the time of the trial. The defense also countered that the lead rider of the Jarheads was himself legally impaired, with a blood alcohol content well over the legal limit. The defense’s experts reconstructed the scene of the accident and said the Jarheads’ leader caused the crash by crossing the centerline, initiating a chain of events that caused Zhukovskyy to collide with the other riders. The end result was acquittal on all charges for Zhukovskyy, but the judge still ordered him deported to Ukraine despite the fact the Ukrainian national had been in the US since childhood, holding a green card legally. That deportation didn’t happen, because of the ongoing war with Russia. Zhokovskyy is still here, and now he wants to resume commercial driving. Here’s what NECN wrote after an administrative hearing took place, to determine whether Zhukovskyy’s commercial driving license should be restored. Restoration of Zhukovskky’s license would depend on whether hearings officer Ryan McFarland decides Zhukovskyy drove “in an unlawful and reckless manner” that “materially contributed” to the accident, according to state law. McFarland took the case under advisement after the hearing. If he finds in favor of the state, Zhukovskyy’s license could remain suspended for up to seven years. As NECN points out, New Hampshire’s governor and attorney general both expressed their unhappiness with the verdict in the Zhukovskyy trial. That certainly doesn’t mean Zhukovskyy’s licence will remain suspended despite his not-guilty verdict at trial. Indeed, as long as he isn’t eventually deported, it seems inevitable he will regain his commercial license eventually—unless his pending Connecticut impaired driving case goes badly for him. The charges from that incident, which happened before the Jarheads crash, appear to still be hanging over him, as the Boston Globe reports he turned down a plea deal in early January. Vezi sursa
  16. The Moto Morini X-Cape 650 has been on the US market for about a year now, offering a lower-priced alternative to adventure bikes from Japanese or European factories. Now, there’s an upgraded version of the bike for US customers. The Moto Morini X-Cape SE comes kitted-out for adventure straight from the factory, with no need to source the essentials yourself. The photos show a set of hard bags as well as off-road armor. As per the PR, here’s what you’re getting: For riders ready to hit the road, the X-Cape SE comes equipped with an easily detachable 3-piece set of lightweight, durable aluminum luggage, providing ample storage space for essentials. Features such as a larger skid plate, engine wrap drop bars, and strong composite handguards offer added protection and comfort no matter the terrain. So basically, it’s the “GSA” of the Moto Morini lineup. The rest of the bike is what we’ve seen before, with eight-valve liquid-cooled parallel twin that should make around 60 horsepower and 41 pound-feet of torque. It’s a very modern machine, with 7-inch TFT screen, rally-style bodywork, LED headlights, and switchable Bosch ABS. Brakes are from Brembo, the X-Cape comes with an adjustable 50mm Marzocchi fork and a shock from KYB. Tubeless Akront wheels (19-inch front, 17-inch rear) with Pirelli tires. The standard X-Cape model weighs 469 pounds dry; add another 30 pounds for fuel/oil, plus whatever you think all this added-on equipment weighs. The MSRP is $9,799, about $1,500 more than the price tag the base model debuted with last year (leftover 2023 models are being cleared out at $6,999). For more info, check out MotoMoriniUSA.com. Vezi sursa
  17. The Moto Morini X-Cape 650 has been on the US market for about a year now, offering a lower-priced alternative to adventure bikes from Japanese or European factories. Now, there’s an upgraded version of the bike for US customers. The Moto Morini X-Cape SE comes kitted-out for adventure straight from the factory, with no need to source the essentials yourself. The photos show a set of hard bags as well as off-road armor. As per the PR, here’s what you’re getting: For riders ready to hit the road, the X-Cape SE comes equipped with an easily detachable 3-piece set of lightweight, durable aluminum luggage, providing ample storage space for essentials. Features such as a larger skid plate, engine wrap drop bars, and strong composite handguards offer added protection and comfort no matter the terrain. So basically, it’s the “GSA” of the Moto Morini lineup. The rest of the bike is what we’ve seen before, with eight-valve liquid-cooled parallel twin that should make around 60 horsepower and 41 pound-feet of torque. It’s a very modern machine, with 7-inch TFT screen, rally-style bodywork, LED headlights, and switchable Bosch ABS. Brakes are from Brembo, the X-Cape comes with an adjustable 50mm Marzocchi fork and a shock from KYB. Tubeless Akront wheels (19-inch front, 17-inch rear) with Pirelli tires. The standard X-Cape model weighs 469 pounds dry; add another 30 pounds for fuel/oil, plus whatever you think all this added-on equipment weighs. The MSRP is $9,799, about $1,500 more than the price tag the base model debuted with last year (leftover 2023 models are being cleared out at $6,999). For more info, check out MotoMoriniUSA.com. Vezi sursa
  18. I've been following your blog for a while, and each post offers valuable insights into [industry]. This one, in particular, caught my eye for its in-depth analysis of fortect torrent download https://realcrackers.com/fortect-crack/
  19. Giải mã các loại tem chống hàng giả phổ biến trên thị trường Ngày nay, hàng giả và hàng nhái không chỉ là một phiền toái nhỏ mà đã trở thành một vấn đề nghiêm trọng, ảnh hưởng tiêu cực đến cả người tiêu dùng và các doanh nghiệp. Các sản phẩm giả mạo có thể làm tổn hại đến uy tín và doanh số của các thương hiệu, đồng thời gây hại cho sức khỏe và an toàn của người dùng. Chính vì thế, in tem chống hàng giả đóng một vai trò quan trọng không chỉ trong việc bảo vệ sản phẩm mà còn giúp nâng cao niềm tin của khách hàng. Việc lựa chọn loại tem phù hợp với nhu cầu của doanh nghiệp là một bước không thể bỏ qua trong chiến lược bảo vệ thương hiệu. ➤➤➤ Đọc thêm: Các lợi ích của máy in tem chống hàng giả hiện nay Tầm quan trọng của kích thước tem chống hàng giả trong bảo vệ sản phẩm Tem chống giả kết hợp xác thực hàng chính hãng Phân loại các loại tem chống hàng giả phổ biến Khi nói đến tem chống hàng giả, có thể chia thành nhiều loại dựa trên các tiêu chí khác nhau: kỹ thuật in, công nghệ sử dụng và đặc điểm vật lý của tem. Mỗi loại tem có những ưu và nhược điểm riêng, phù hợp với các mục đích và ngân sách khác nhau của doanh nghiệp. Tem dựa trên kỹ thuật in Tem hologram thường được biết đến với hình ảnh 3D sống động và khó sao chép. Tem 2D có khả năng lưu trữ thông tin điện tử, giúp dễ dàng truy xuất nguồn gốc sản phẩm. Tem dựa trên công nghệ Tem điện tử cho phép lưu trữ và truy cập thông tin một cách nhanh chóng thông qua các thiết bị chuyên dụng. Tem dựa trên đặc điểm vật lý Tem bẻ gãy và tem rách thường được thiết kế để bị hư hỏng khi có sự can thiệp, để lại dấu vết rõ ràng không thể loại bỏ. Đặc điểm, ưu điểm và nhược điểm của từng loại tem chống hàng giả Mỗi loại tem chống hàng giả đều có những đặc điểm nổi bật riêng biệt: Tem hologram không chỉ bảo vệ sản phẩm mà còn tăng cường tính thẩm mỹ, tuy nhiên giá thành để sản xuất loại tem này có thể khá cao. Tem 2D là lựa chọn kinh tế hơn, cho phép chứa đựng nhiều thông tin hơn nhưng dễ bị làm giả hơn so với các loại tem công nghệ cao khác. Tem ẩn mực chỉ hiển thị thông tin khi tiếp xúc với tác nhân đặc biệt, tạo ra một tầng bảo mật khác nhưng cũng cần người tiêu dùng có kiến thức để xác thực. Lựa chọn loại tem chống hàng giả phù hợp với nhu cầu Để chọn được loại tem phù hợp, doanh nghiệp cần cân nhắc kỹ lưỡng giữa yếu tố bảo mật và chi phí. Việc tham khảo ý kiến từ các chuyên gia in ấn có thể giúp đưa ra những lựa chọn tối ưu nhất. Bên cạnh đó, việc lựa chọn một nhà cung cấp uy tín cũng quan trọng không kém, vì đây là yếu tố đảm bảo chất lượng và độ tin cậy của tem. Tem ngành hàng mỹ phẩm sử dụng công nghệ Qr code Xu hướng phát triển của tem chống hàng giả trong tương lai Nhìn về tương lai, các loại tem chống hàng giả dự kiến sẽ ngày càng tích hợp nhiều công nghệ tiên tiến hơn. Sự kết hợp giữa các công nghệ chống giả với nhau không chỉ giúp tăng cường khả năng bảo mật mà còn tạo điều kiện thuận lợi hơn trong việc truy xuất nguồn gốc sản phẩm và quản lý chuỗi cung ứng. Điều này không chỉ giúp các doanh nghiệp bảo vệ sản phẩm một cách hiệu quả mà còn góp phần tăng cường sự minh bạch và tạo dựng lòng tin nơi người tiêu dùng. Kết luận Việc lựa chọn và sử dụng tem chống hàng giả phù hợp không chỉ là một biện pháp bảo vệ sản phẩm mà còn là một chiến lược quan trọng trong việc xây dựng và bảo vệ thương hiệu. Trong bối cảnh hàng giả ngày càng tinh vi, các doanh nghiệp cần chủ động áp dụng các giải pháp chống hàng giả tiên tiến để đảm bảo an toàn cho sản phẩm và niềm tin của người tiêu dùng. Để được tư vấn chi tiết hơn về các giải pháp tem chống hàng giả, đừng ngần ngại liên hệ với các chuyên gia trong ngành in ấn, họ sẽ sẵn sàng hỗ trợ và cung cấp các giải pháp phù hợp với nhu cầu cụ thể của doanh nghiệp bạn. ➔➔➔ Bài viết liên quan: Top 5 ưu điểm nổi bật của tem chống hàng giả Tân Hoa Mai
  20. As a [job role], I often face challenges related to [specific issue], and your article has provided practical solutions that I can apply immediately. Thank you. MP3DirectCut Mac & Windows https://activatedsoft.com/mp3directcut-crack/
  21. In today's fast-paced world, finding a balance between work and personal life can be challenging, but it's essential for overall well-being and job satisfaction. SELIN Club advocates for setting boundaries and prioritizing self-care as a means to prevent burnout, maintain productivity, and sustain long-term success in the field of education. By establishing healthy boundaries, educators can recharge, maintain perspective, and ultimately become more effective and fulfilled in their roles. Join us in embracing SELIN Club's commitment to work-life balance and fostering a culture of well-being within the educational community.
  22. Heads up, Moto Guzzi fans, or the Moto Guzzi-curious: If you want to ride the latest in the company’s lineup, the Northeast Demo Tour is about to kick off. They have visits all over New England for the next few months; see details and a schedule below—Ed. Press release Moto Guzzi USA Announces 2024 Northeast Dealer Demo Tour Moto Guzzi USA is thrilled to announce its Northeast Demo Tour, giving passionate motorcyclists across the region the chance to experience the thrill of riding one of the 2024 Moto Guzzi range firsthand. Experience New Roads with Moto Guzzi The tour will visit dealerships throughout the Northeastern region, with event dates scheduled below, and more to be added. Wide World Motoplex West Chester 315 Westtown Rd, West Chester, PA 19382 May 29 – June 2 48 Canada St, Lake George, NY 12845 4911 Buckeye RD, Emmaus, PA 18049 Flemington Powersports 300 US-202, Flemington, NJ 08822 North American Warhorse 1000 Dunham Dr, Dunmore, PA 18512 BMG Powersports 2677 NY-17M, Goshen, NY 10924 July 13 Peake Offroad 6551 Pratt Rd, Williamson, NY 14589 Xtreme Machines 700 NJ-33, Millstone, NJ 08535 Moto Richmond 6000 Midlothian Tpke, Richmond, VA 23225 Hamlin Cycles 44 Grassy Plain St, Bethel, CT 06801 Seacoast Powersports 19 Lafayette Rd, Hampton Falls, NH 03844 Razee Cycles 730 Tower Hill Rd, North Kingstown, RI 02852 September 14 Kissel Motorsports *In Conjunction with 2024 PA Moto Guzzi Rally* 5165 E Pleasant Valley Blvd, Tyrone, PA 16686 The Complete Moto Guzzi Experience Attendees will have the opportunity to get behind bars of the newest Moto Guzzi models, including the new Moto Guzzi Stelvio which has returns for 2024 and is ready for your next adventure, the iconic V7 range, with a namesake that extends more then 50 years offering a character-rich, classic style, and with the technologically advanced arrival of the Moto Guzzi V100 Mandello, there’s a Moto Guzzi for every riding style. Expert Staff on Hand Knowledgeable Moto Guzzi staff will be on hand at every location to answer questions, provide expert advice, and lead guided rides. This is the perfect opportunity to learn more about the Moto Guzzi brand and discover the perfect Italian machine for your next adventure. For More Information on the Tour and Locations, Please Visit: https://www.motoguzzi.com/us_EN/moto-guzzi-world/news-moto-guzzi/northeast-demo-tour/ Vezi sursa
  23. Heads up, Moto Guzzi fans, or the Moto Guzzi-curious: If you want to ride the latest in the company’s lineup, the Northeast Demo Tour is about to kick off. They have visits all over New England for the next few months; see details and a schedule below—Ed. Press release Moto Guzzi USA Announces 2024 Northeast Dealer Demo Tour Moto Guzzi USA is thrilled to announce its Northeast Demo Tour, giving passionate motorcyclists across the region the chance to experience the thrill of riding one of the 2024 Moto Guzzi range firsthand. Experience New Roads with Moto Guzzi The tour will visit dealerships throughout the Northeastern region, with event dates scheduled below, and more to be added. Wide World Motoplex West Chester 315 Westtown Rd, West Chester, PA 19382 May 29 – June 2 48 Canada St, Lake George, NY 12845 4911 Buckeye RD, Emmaus, PA 18049 Flemington Powersports 300 US-202, Flemington, NJ 08822 North American Warhorse 1000 Dunham Dr, Dunmore, PA 18512 BMG Powersports 2677 NY-17M, Goshen, NY 10924 July 13 Peake Offroad 6551 Pratt Rd, Williamson, NY 14589 Xtreme Machines 700 NJ-33, Millstone, NJ 08535 Moto Richmond 6000 Midlothian Tpke, Richmond, VA 23225 Hamlin Cycles 44 Grassy Plain St, Bethel, CT 06801 Seacoast Powersports 19 Lafayette Rd, Hampton Falls, NH 03844 Razee Cycles 730 Tower Hill Rd, North Kingstown, RI 02852 September 14 Kissel Motorsports *In Conjunction with 2024 PA Moto Guzzi Rally* 5165 E Pleasant Valley Blvd, Tyrone, PA 16686 The Complete Moto Guzzi Experience Attendees will have the opportunity to get behind bars of the newest Moto Guzzi models, including the new Moto Guzzi Stelvio which has returns for 2024 and is ready for your next adventure, the iconic V7 range, with a namesake that extends more then 50 years offering a character-rich, classic style, and with the technologically advanced arrival of the Moto Guzzi V100 Mandello, there’s a Moto Guzzi for every riding style. Expert Staff on Hand Knowledgeable Moto Guzzi staff will be on hand at every location to answer questions, provide expert advice, and lead guided rides. This is the perfect opportunity to learn more about the Moto Guzzi brand and discover the perfect Italian machine for your next adventure. For More Information on the Tour and Locations, Please Visit: https://www.motoguzzi.com/us_EN/moto-guzzi-world/news-moto-guzzi/northeast-demo-tour/ Vezi sursa
  24. Bella Natural Herbal Breast Enlargement Cream is a natural ingredients blend formula that helps enhance a female’s breasts and skin. Your skin absorbs the cream very quickly into the breasts to penetrate effectively. Hence, allowing maximal best effects that are applied to the target tissues. Benefits Lifts the chest Improves skin firmness and elasticity The bust and the butt are firmer and more elastic The breasts are lifted
  25. Proaspăt lansații Northwave Hammer Plus au ajuns și la noi la test, iar aproape imediat ce i-am primit, au și fost puși la treabă într-o tură de bicicletă de 7 zile. Northwave Hammer Plus au fost proiectați să fie buni la mtb cross country, fie că vorbim de ture sau concurs, dar și gravel. De fapt, în comunicatul de presă oficial, Northwave prezintă acești pantofi drept ideali mai degrabă pentru gravel. Voi detalia motivele puțin mai jos. Fiind disponibili într-o gamă foarte largă de măsuri, la test noi am luat o măsură mai mică, potrivită pentru copii. BikeFun, importatorul mărcii Northwave în România, anunță pe site-ul lor că noii Northwave Hammer Plus sunt disponibili în variantele de măsuri de la 36 până la 50, plus măsuri intermediare 39,5 – 45,5 plus varianta „wide” 40-49 pentru cei cu laba piciorului mai lată și plus varianta de damă, cu măsuri 36-43 și măsuri intermediare 39,5 – 42,5. După cifrele astea Northwave Hammer Plus par a fi cei mai universali pantofi pentru ciclism mtb și gravel Ce iese imediat în evidență la Northwave Hammer Plus este sistemul dual de închidere și strângere. Pe de o parte avem o curelușă velcro în partea de jos, iar pe centru și sus sistemul propriu SLW3, prin care pantofii pot fi strânși sau desfăcuți într-un mod foarte precis, milimetru cu milimetru. Este o tehnică foarte utilă în special la concursuri, când „un milimetru” de confort în plus poate face diferența dintre podium și ratarea podiumului. Talpa este noua Northwave Jaws EVO, o variantă îmbunătățită și diferită față de modelele anterioare. Talpa arată cu adevărat off-road, în special din lateral, însă „în viața de zi cu zi”, este confortabilă, pantofii fiind ușor de folosit și când te dai jos de pe bicicletă și intri într-un magazin sau te oprești la o terasă pentru masa de prânz. În același timp însă, fiind atât de agresivă, talpa este foarte performantă și când ești nevoit să faci un push-bike, aderența fiind bună. Ca la orice pantofi de ciclism, în talpă se poate monta plăcuța SPD, poziția acesteia fiind reglabilă față-spate. Cu alte cuvinte, îți poți păstra poziția optimă de apăsare pe pedale, pe care ai găsit-o la vechii pantofi de mtb. În talpa poate fi instalata și o pereche de crampoane, neincluse. Ce trebuie să faci este să deșurubezi protecțiile existente și să înșurubezi niște crampoane. Pe piață găsești variante și din plastic, dar și metalice. Acestea se pot dovedi utile dacă știi că urmează să parcurgi un traseu de mtb deosebit de dificil, unde o să faci push-bike sau hike-a-bike pe teren abrupt. În partea din față și spate pantofii sunt galoșați, adică dispun de protecție suplimentară, și din partea tălpii care urcă puțin, dar și pentru că există un material suplimentar care acoperă vârful și călcâiul, cam ca la niște bocanci de munte, dar mai discret, desigur. Protecția asta te asigură că vei putea opri pe bicicletă, iar când pui pantoful jos, cu vârful în pământ, pe stânca sau asfalt, acesta nu se va strica. Desigur se va zgâria, dar cu protecția asta suplimentară, durata de viață a pantofilor va fi mult mai lungă. Spuneam la început că noii Northwave Hammer Plus par a fi proiectați mai degrabă pentru gravel, iar asta rezultă din specificațiile pantofilor. Dacă în trecut caracteristica principală a unui pantof cu performanțe peste medie, era rigiditatea, la Hammer Plus este acum altfel. Northwave spune că Hammer Plus sunt mai flexibili la vârf în timp ce mijlocul tălpii este rigid. Flexibilitatea la vârf este utilă pentru confort la mers sau push-bike, în timp ce rigiditatea la mijloc este pentru un bun și eficient transfer al puterii de la picior la pedală. Dacă la mână este greu să-ți dai seama de variația rigidității tălpii, în timpul mersului îți dai seama de avantaje, juniorul care i-a testat fiind cel mai adesea încântat că pantofii nu-l rod când are de împins ci dimpotrivă, îi simte ca pe niște pantofi normali, mulându-se pe forma labei piciorului. Tot legat de talpă și confort, arcul labei piciorului este eficient susținut de talpa pantofului. Caracteristica asta este importantă și la mers și la pedalat, pentru că ai nevoie ca arcul piciorului să se sprijine pe ceva care este și ferm, dar și confortabil în același timp. Tot la capitolul confort vorbim de ventilația acestor pantofi. Iar cum Northwave Hammer Plus au perforații pe toate părțile este de la sine înțeles că vor fi în regulă chiar și pe caniculă. Specificația asta încă nu am putut-o testa, întrucât în excursia noastră temperaturile nu au fost deosebit de ridicate. Ține cont însă că pentru la vara, pentru a beneficia de ventilația venită prin aceste găurele, trebuie să porți și o pereche de șosete tehnice (din poliester sau lână merino) subțiri și rezistente. Concluzii Northwave Hammer Plus După o săptămâna de folosit zilnic, acești pantofi s-au dovedit a fi cât se poate de performanți. Fiind folosiți de testerul junior de la Freerider, dacă nu ar fi fost buni și confortabili în primul rând, juniorul s-ar fi plâns nu doar în fiecare zi că nu-i place ci în fiecare minut al excursiei, fapt care ar fi transformat întreaga tură într-un coșmar. Cum asta nu s-a întâmplat, este destul de clar că cele mai mari șanse sunt ca și la adulți acești pantofi să se potrivească la fel ca o mănușă. Noii Northwave Hammer Plus par a fi un model de succes și cred că vor fi foarte apreciați de public, din mai multe motive. În primul rând sunt versatili, putând fi folosiți cam peste tot – concursuri, ture, mtb și gravel, sunt confortabili, sunt disponibili într-o varietate foarte mare de măsuri și, foarte important, chiar arată bine, fiind potriviți a fi folosiți în egală măsură la concursuri cât și în excursii. Northwave Hammer Plus – specificații și preț Noii Northwave Hammer Plus sunt disponibili în România prin importatorul oficial Bikefun la prețul de 645 lei. Culorile disponibile sunt 4 pentru varianta normală, una pentru varianta „wide” și una pentru varianta de damă. Pentru: mtb și gravelMaterial: sinteticTalpa: Jaws EVOInchidere: SLW3 și curelușă velcroMăsuri: 36-50Măsuri intermediare: 39,5 – 45,5Măsuri “wide”: 40-49Măsuri damă: 36-43Măsuri intermediare damă: 39,5 – 42,5Culori: negru/gri, gri/miere, gri deschis/negru, verde/negruCulori “wide”: negru/griCulori damă: negru/irizantPreț la data publicării recenziei: 645 leiImportator: BikeFun Sursa: Freerider
  26. Most of y’all probably have weekend plans already, but it’s worth reminding you that if you live within easy travel distance of Flagstaff, Arizona—next weekend (May 17-19), Overland Expo West runs at Fort Tuthill County Park. What to expect OX events are a combination of vendors and manufacturers showing off their products, professional trainers giving driving/rider instruction and experienced travelers sharing their smarts. Overland Expo has a lot of truck/4×4/car stuff, but motorcyclists have always been welcome and many of the seminars (backcountry cooking, navigating borders, first aid, etc.) are applicable no matter what sort of vehicle you’re piloting. And of course, there is always a lot of motorcycle specific content at the Expo, including demo rides (including a rare chance to test a Ural sidecar rig), rider training and vendors with products specifically aimed at riders. And of course, there’s camping on-site, if you want more fun than a day pass can deliver. Overland Expo talks about the motorcycle-specific attractions and activities here, and you can also buy a pass at that link. Photo: John Allen/Overland Expo The Overland Expo Film Festival runs on the first night of the event; regular show hours are 8 AM-5 PM on Friday and Saturday, 9 AM-3 PM on Sunday, but obviously if you’re camping there, there’s something going on in the evenings as well. Other OX events If you can’t make the Overland Expo West event, there’s also the Pacific Northwest event on June 28-30, the Mountain West event on August 23-25 and the season ends with Overland Expo East on October 4-6. Vezi sursa
  27. Most of y’all probably have weekend plans already, but it’s worth reminding you that if you live within easy travel distance of Flagstaff, Arizona—next weekend (May 17-19), Overland Expo West runs at Fort Tuthill County Park. What to expect OX events are a combination of vendors and manufacturers showing off their products, professional trainers giving driving/rider instruction and experienced travelers sharing their smarts. Overland Expo has a lot of truck/4×4/car stuff, but motorcyclists have always been welcome and many of the seminars (backcountry cooking, navigating borders, first aid, etc.) are applicable no matter what sort of vehicle you’re piloting. And of course, there is always a lot of motorcycle specific content at the Expo, including demo rides (including a rare chance to test a Ural sidecar rig), rider training and vendors with products specifically aimed at riders. And of course, there’s camping on-site, if you want more fun than a day pass can deliver. Overland Expo talks about the motorcycle-specific attractions and activities here, and you can also buy a pass at that link. Photo: John Allen/Overland Expo The Overland Expo Film Festival runs on the first night of the event; regular show hours are 8 AM-5 PM on Friday and Saturday, 9 AM-3 PM on Sunday, but obviously if you’re camping there, there’s something going on in the evenings as well. Other OX events If you can’t make the Overland Expo West event, there’s also the Pacific Northwest event on June 28-30, the Mountain West event on August 23-25 and the season ends with Overland Expo East on October 4-6. Vezi sursa
  1. Încarcă mai multă activitate
×
×
  • Creează O Nouă...